تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع): کسی که در پی برآوردن نیاز برادر مسلمان خود باشد، تا زمانی که در این راه است خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821131814




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

لغو سفر نخست وزير ژاپن به چين


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۵۲ب.ظ)
لغو سفر نخست وزير ژاپن به چين موج - سفر نخست وزير ژاپن براي شرکت در مراسم يادبود پايان جنگ جهاني دوم به چين، به طور موقت لغو شد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، شينزو آبه، نخست وزير ژاپن دعوت رسمي رئيس جمهور چين براي شرکت در مراسم هفتادمين سالگرد پايان جنگ جهاني دوم را نپذيرفت.
به گفته منابع خبري چين، علت لغو سفر نخست وزير ژاپن به چين، فشردگي برنامه هاي آبه اعلام شده است.
شينزو آبه پيش از اين اعلام کرده بود که در شرايطي براي شرکت در مراسم سالگرد پايان جنگ جهاني دوم به چين سفر مي کند که اين مراسم ماهيت ضدژاپني نداشته و آشتي جويانه باشد.
گفتني است؛ مراسم مذکور 3 سپتامبر (12 شهريور) برگزار مي شود و روز پاياني جنگ جهاني دوم به عنوان روز پيروزي چين بر ژاپن در تقويم کشور چين ثبت شده است.
سالگرد پايان جنگ جهاني دوم هر ساله يک موضوع جنجال آفرين در روابط چين، ژاپن و کره جنوبي به شمار مي رود. به ويژه اينکه؛ نخست‌وزير ژاپن در ارديبهشت سال جاري، با فرستادن پيشکش به يک معبد مناقشه‌برانگيز که از نظر چين و کره جنوبي، محل دفن جنايتکاران ژاپني در جنگ جهاني دوم است، واکنش تند چين و کره جنوبي را برانگيخت.
در مراسم هفتادمين سالگرد پايان جنگ دوم جهاني، شينزو آبه، نخست‌وزير ژاپن اندوه بي‌پايان خود را از اين جنگ ابراز داشت، اما گفت که نسل‌هاي بعدي نبايد به خاطر اشتباهات گذشتگان عذرخواهي کنند.
نخست‌وزير ژاپن روز بعد از مراسم سالگرد پايان جنگ جهاني دوم در ژاپن، به معبد ياسوکوني که از ديد چين و کره‌جنوبي نمادي از نظامي‌گري دوران جنگ توکيو است، پول نقد هديه داد، اما؛ به معبد نرفت.
اظهارات نخست‌وزير ژاپن منتقدان را بر آن داشت تا از وي به عنوان يک "تغييرگرا" که مي‌خواهد فصول تاريک گذشته جنگ‌طلبانه ژاپن را ناديده بگيرد، ياد کنند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن