تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821188675




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ساخت 20 خوابگاه ويژه براي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۳۴ب.ظ)
ساخت 20 خوابگاه ويژه براي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي موج - معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت از ساخت 20 خوابگاه ويژه براي دانشگاه‌هاي علوم پزشکي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمد رضا فراهاني در نشست خبري جشنواره قرآن و عترت بر ضرورت بهبود معيشت دانشجويان تاکيد کرد و گفت: بهبود معيشت دانشجويان شامل اسکان، تغذيه، مشاوره روان و تربيت بدني مي‌شود که يکي از موضوعات مهم در دستور کار معاونت فرهنگي و دانشجويي است.
معاون فرهنگي و دانشجويي بر لزوم توجه به هزينه‌ها در حوزه دانشجويي در تدوين برنامه ششم توسعه تاکيد کرد و گفت: لازم است براي هزينه‌هايي که براي دانشجو در طي تحصيلش مي‌کنيم فکر کنيم.
دکتر فراهاني در ادامه، از ساخت 20 خوابگاه ويژه در کشور خبر داد و گفت: قرار است طبق "سند خوابگاه استاندارد" در فاز اول 20 خوابگاه استاندارد در دانشگاه‌هايي که وضعيت مالي شان به حدي باشد که يک سوم بودجه را پرداخت کنند، ساخته شود.
به گفته وي، متأسفانه در کشور چيزي به نام نگهداري از ساختمان نداريم و اين در حالي است که هزينه نگهداري کمتر از ساخت و ساز است.
دکتر فراهاني همچنين، بر لزوم توجه به شرايط خوابگاه‌ها و استفاده مناسب از امکانات ساختمان تاکيد کرد و گفت: سند خوابگاه استاندارد باعث مي‌شود تا شرايط خوابگاه براي زندگي مناسب شود.
معاون فرهنگي و دانشجويي همچنين، در پاسخ به سوالي مبني بر اين که استفاده از امکانات پولي و رايگان براي دانشجويان آيا اختياري خواهد بود يا خير، گفت: قطعاً بايد اختياري باشد چرا که خوابگاه‌هايي داريم که عمرشان 5 سال است اما استاندارد نيستند و ما حتماً بايد از اين خوابگاه‌ها استفاده کنيم.
فراهاني در ادامه به سند دانشگاه اسلامي و جامع بودن اين سند اشاره کرد و افزود: 2 سال است که اين سند ديده شده اما متعاقب آنچه در اسناد بالادستي و سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري آمده است، براي فعاليت‌هاي فرهنگي بودجه در نظر نگرفته‌اند.
وي همچنين، با بيان اين که بر اساس اسناد بالادستي بودجه 100 ميليارد توماني براي معاونت فرهنگي نياز است، گفت: متاسفانه کل بودجه فرهنگي ما 4 ميليارد تومان است.
فراهاني افزود: ما به وزير بهداشت پيشنهاد داديم که در نامه‌اي به دولت اظهار کنيم اگر قصد اجراي سياست‌هاي بالادستي را دارند بودجه آن را تأمين کنند و اگر ندارند به ما اطلاع دهند.
معاون فرهنگي و دانشجويي وزارت بهداشت با اشاره به ضرورت ساخت 100 هزار تخت خوابگاهي گفت: هزينه ساخت اين تخت‌ها حدود 3 هزار ميليارد تومان است.
وي در پايان، به ميزان وام پرداختي به دانشجويان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ماهيانه 65 هزار تومان وام مي‌داديم که براي امسال بالغ بر 15 درصد افزايش داشته‌ايم و مي‌توانم بگويم 50 درصد دانشجويان را صندوق رفاه پوشش وام مي‌دهد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن