تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805827112




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرهنگ کتابخوانی را در خراسان رضوی گسترش می دهیم


واضح آرشیو وب فارسی:ایران ایزی تراول:
فرهنگ کتابخوانی را در خراسان رضوی گسترش می دهیم
فرهنگ کتابخوانی را در خراسان رضوی گسترش می دهیم ترویج فرهنگ کتابخوانی و قدردانی از محققان، مولفان و پژوهشگران یکی از مهمترین برنامه ها و وظایف اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی است.
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی رجبعلی لباف خانیکی مدیر کل میراث فرهنگی با تشریح برنامه های این اداره کل در حوزه نشر و تالیف کتاب گفت:میراث فرهنگی بیشترین ارتباط را با کتاب، کتابخوانی ، تحقیق و پژوهش دارد به گونه ای که در گذشته این سازمان را پژوهشگاه می نامیدند و در حال حاضر نیز پژوهش و مطالعه جزءلاینفک فعالیت های سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری است.
وی افزود: ترویج فرهنگ کتابخوانی و قدردانی از محققین و پژوهشگران یکی از مهمترین وظایف و اقدامات این اداره کل است.
لباف خانیکی با بیان این که تلاش می کنیم تا زمینه افزایش تالیف کتاب در این اداره کل بوجود آید گفت:اهمیت مطالعه ، تحقیق و پژوهش در این سازمان دو چندان است و در هر سه حوزه فعالیت این سازمان باید مطالعه ، تحقیق و پژوهش سرآمد همه فعالیت ها باشد.
وی با اشاره به وضعیت تالیف کتاب و اهمیت تحقیق و پژوهش در این اداره کل یادآورشد: ۱۷ نفر از کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تاکنون موفق به تالیف و چاپ کتاب شده اند که همزمان با هفته کتاب در مراسمی از آن ها تقدیر شد.
لباف خانیکی هم چنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب در مشهد و برگزاری دوازدهمین دوره انتخاب کتاب سال استان یادآورشد: سه کتاب با عنوان «شناخت تابران توس» تالیف رجبعلی لباف خانیکی، بهزاد نعمتی، محمود بختیاری شهری، محمود طغرایی و مجید لباف خانیکی، کتاب «نام آوران توس» تالیف دکتر محمد جعفر یاحقی و مهدی سیدی وکتاب «فرهنگ وخرد در شاهنامه» تالیف محمد رضا راشد محصل و آقای طالبی به عنوان سه کتاب برتر از اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در این مراسم انتخاب و معرفی شدند.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان افزود:  موضوع تحقیق و پژوهش ، انتشار کتاب و مقالات مرتبط با ماموریت‌های این اداره کل یکی از مهمترین برنامه‌هایی است که از سوی اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی دنبال می‌شود و خوشبختانه امسال این اداره کل موفق به انتشار و چاپ سه کتاب تخصصی شد.
وی افزود: هر سه کتاب به‌عنوان کتاب‌های برتر معرفی شدند و در همین ارتباط موضوع انتشار کتاب‌های مرتبط با حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان خراسان رضوی به صورت جدی از سوی این اداره کل دنبال خواهد شد.
لباف خانیکی گفت:اکنون اطلاعات بسیار زیاد و ارزشمندی در آرشیو این اداره کل موجود است که به دلیل نبود اعتبار چاپ و منتشر نشده‌اند.
وی افزود: در سال جاری علاوه بر سه کتاب مذکور کتاب «کاروانسراهای خراسان رضوی» تالیف رجبعلی لباف خانیکی، محمود بختیاری شهری و بهزاد نعمتی و کتاب «جایگاه سفال های آستان قدس رضوی در سفالگری ایران» (چاپ شده توسط آستان قدس رضوی) چاپ و منتشر شده و کتاب‌های«سکه‌های پیش از اسلام» تالیف فاطمه جهانپور و کتاب «معماران و معماری سنتی ایران» تالیف رجبعلی لباف خانیکی و هادی تقی‌زاده در آستانه چاپ قرار دارد. 
لباف خانیکی خاطر نشان کرد: کتاب سکه های پیش از اسلام موجود در گنجینه توس تهیه شده که در این کتاب اطلاعات جامع هر سکه و تصویر آن و زمان ضرب و وضعیت اجتماعی دوره مربوط به سکه توضیح داده شده است. کتاب معماران و معماری سنتی در خراسان نیز حاوی زندگینامه قریب به ۷۵ تن از معماران سنتی خراسان است و واژه نامه ای از اصطلاحات معماری سنتی و معرفی بناها و ابنیه تاریخی خراسان آن را کامل کرده است.
  منبع: خبرگزاری میراث آریا




۹۴/۶/۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ایران ایزی تراول]
[مشاهده در: www.iraneasytravel.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن