تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تکمیل روزه به پرداخت زکاة یعنى فطره است، همچنان که صلوات بر پیامبر (ص) کمال نماز است. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815312055




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آموزش دانشجويان افغانستان در زمينه طب سنتي در ايران


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۱:۱۶ق.ظ)
آموزش دانشجويان افغانستان در زمينه طب سنتي در ايران موج - وزير بهداشت کشورمان در ديدار با وزير بهداشت افغانستان بر ضرورت تحکيم روابط و توسعه همکاري‌هاي دو کشور در حوزه‌هاي مختلف پزشکي تأکيد کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هاشمي، وزير بهداشت کشورمان، ديروز با «فيروز الدين فيروز» وزير صحت عامه افعانستان ديدار کرد.
هاشمي با تاکيد بر مشترک بودن حوزه طب سنتي در کشورهاي منطقه مانند عراق و افغانستان تصريح کرد: در جهت تقويت روابط و ارائه خدمات ارزان قيمت در حوزه طب سنتي به مردم افعانستان مي‌توان با بورسيه کردن دانشجويان افغانستاني در ايران، زمينه ارائه خدمات را به مردم اين کشور فراهم کرد.
وزير بهداشت با اشاره به پيشرفت‌هاي روز افزون علم پزشکي در ايران و تبديل شدن کشورمان به عنوان مرجع علمي منطقه خاطر نشان کرد: کميته مشترکي با وزارت بهداشت افعانستان تشکيل خواهيم داد تا ضمن کاهش هزينه‌هاي بورسيه آنان بتوانيم تعداد دانشجوي بيشتري را آموزش دهيم.
لاريجاني، معاون آموزشي وزارت بهداشت، نيز در اين ديدار گفت: پيشرفت علم پزشکي در ايران همگام با پيشرفت‌هاي دنيا به پيش مي‌رود و نياز است تا در زمينه ارائه خدمات آموزش پزشکي به کشور افغانستان، اقدامات استراتژيک طولاني مدتي انجام شود.
وي افزود: با توجه به فارسي زيان بودن افغانستان، مي‌توانيم شبکه آموزش علوم و به ويژه علوم پزشکي فارسي زبانان را ايجاد کنيم و با داشتن يک برنامه طولاني مدت راهبردي سهمي در توليد علمي دنيا داشته باشيم.
لاريجاني گفت: هيچ محدوديتي در آموزش دانشجويان افغانستاني نداريم اما بايد توجه داشت که اين دانشجويان بر اساس صلاحيت علمي انتخاب شوند.
وي تعريف دقيق بورسيه و حمايت‌هاي مالي را ضروري دانست و گفت: در صورت داشتن برنامه راهبردي طولاني مدت، مي‌توانيم دانشکده‌ها و مراکز تحقيقاتي مشترک را در افغانستان تأسيس کنيم.
در ادامه دکتر ديناروند، رئيس سازمان غذا و دارو، گفت: متاسفانه چندين سال است که صنعت داروي ايران از افغانستان غفلت کرده و صادراتي به اين کشور نداريم.
ديناروند از فراهم کردن يک ديدار با سنديکاي داروسازي ايران با وزير صحت عامه افعانستان در يکي دو روز آينده خبر داد و گفت: کشورهايي مانند هند و پاکستان از عدم حضور صنعت دارو سازي ايران در افعانستان نهايت استفاده را کرده‌اند.
وي همچنين در خصوص مصرف مواد مخدر در افعانستان اظهار داشت: حداقل کاري که مي‌توانيد انجام دهيد اين است که روند مصرف به مواد تزريقي را به شدت کاهش دهيد چرا که در غير اين صورت علاوه بر آسيب به زندگي و سلامت مردم، افزايش بيماري‌هاي واگير و افزايش جرم و جنايت در کشورتان را به دنبال خواهد داشت.
در ادامه دکتر سياري معاون بهداشت وزارت بهداشت تجربيات ايران در حوزه بهداشت و پيشگيري را بسيار ارزشمند دانست و از در اختيار گذاشتن اين تجربيات به کشور افغانستان خبر داد.
وي ادامه داد: تجربيات ارزشمندي در پيشگيري از بيماري‌هايي مانند سل و مالاريا را مي‌توانيم در قالب بخش خصوصي و دولتي به اشتراک بگذاريم ضمن اينکه سند ملي پيشگيري از بيماري‌هاي غير واگير به تازگي تهيه شده و در هدف گذاري بلند مدت اين سند، ميزان اين بيماري‌ها در آينده کاهش چشمگيري خواهد يافت.
گفتني است پس از پايان اين ديدار وزير بهداشت کشور مان با همتاي افغانستاني خود در مراسم بزرگداشت روز پزشک در تالار ابن سيناي دانشگاه علوم پزشکي تهران حضور يافتند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن