تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هر که می خواهد که قویترین مردم باشد بر خدا توکل نماید .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816699390




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بايد گردشگري را به صنعتي توانمند تبديل کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۱۲ق.ظ)
بايد گردشگري را به صنعتي توانمند تبديل کرد موج - گردشگري بايد تبديل به صنعت شود که براي رسيدن به اين هدف بايد سودآور بوده و سرمايه گذار را ترغيب به سرمايه گذاري کند.
به گزارش خبرگزاري موج، سعيد شيرکوند، معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري، در نشست خبري اين معاونت با اشاره بر الزامات توسعه سرمايه گذاري و توسعه زيرساخت‌هاي گردشگري و نيز لزوم توسعه و بهره برداري از خانه‌هاي تاريخي گفت: در امر سرمايه گذاري بخش گردشگري هم مانند ديگر بخش‌ها ست سرمايه گذاري يکسري پيش فرض دارد از جمله اعتماد و اطمينان که بايد تأمين شود کشور ما دوراني را مي‌گذراند تا خود را به اين پيش فرض‌ها برساند بعد از دو سال و علي رغم تلاش‌هاي دولت و دستيابي به موفقيت‌هاي بين المللي و نيز رسيدن به توافق هنوز راه بسياري تا رسيدن به اهداف خود داريم، بايد اقدامي صورت گيرد تا سرمايه گذار خارجي رغبت ورود به ايران براي سرمايه گذاري را پيدا کند.
وي ادامه داد: بايد سرمايه گذار خارجي را متقاعد کرد که ايران شرايط، پتانسيل و ظرفيت لازم براي سرمايه گذاري را دارد، البته در چند سال گذشته هيچ سرمايه گذار خارجي تمايل به سرمايه گذاري و حتي فکر کردن به آن را نداشت اما از دو سال گذشته تا کنون موارد بسياري وجود دارند که قدم پيش گذاشته‌اند.
وي تاکيد کرد: گردشگر خارجي تنها براي هتل 5 ستاره و لوکس به ايران سفر نمي‌کنند، اين گردشگران براي استفاده از جاذبه‌هاي طبيعي و بکر، خانه‌هاي تاريخي، خانه باغ‌ها، کمپ‌هاي گردشگري، کوير نوردي وارد کشور مي‌شوند. و بايد بتوان براي بهره گيري از ظرفيت گردشگران خارجي در اين زمينه‌ها نيز به قدرت رسيد.
شيرکوند با اشاره بر اين امر که دولت قصد تصدي گري در کشور را ندارد، گفت: با توجه به اين امر که دولت نمي‌خواهد خود هتل و مجتمع گردشگري بسازد و اين امر را به بخش خصوصي واگذار شده است، مي‌خواهيم تمامي اين زمينه‌ها را براي بهره برداري و کاربري‌هاي جديد توسط بخش خصوصي صورت گيرد.
به عنوان مثال در هفته گذشته 34 خانه تاريخي را به مزايده گذاشتيم تا کساني که مي‌خواهند در اين زمينه‌ها فعاليت کنند قدم پيش بگذارند و اين خانه‌هاي تاريخي به بهره برداري برسد.
وي در زمينه بررسي و ورود بخش خصوصي به حوزه گردشگري و سرمايه گذاري افزود: در زمينه بازسازي و بهره برداري دوباره از اماکن و خانه‌هاي تاريخي بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. در اين زمينه نيز بايد سرمايه گذاران خصوصي را حمايت کرد.
وي در زمينه تبليغات در حوزه‌هاي مختلف به ويژه در حوزه گردشگري و سرمايه گذاري افزود: سازمان مشکلي براي انجام تبليغات در حوزه‌هاي مختلف ندارد اما به دليل هزينه بر بودن تبليغات شبکه‌هاي تلويزيوني و بودجه محدود سازمان نمي‌توان در اين عرصه بيش از اين وارد شد در حالي که محتوا و ظرفيت‌هاي لازم براي اين امر در سازمان ميراث فرهنگي موجود است.
معاون برنامه ريزي و سرمايه گذاري سازمان با اشاره بر مسأله تأمين سرويس‌هاي بهداشتي گفت: در دولت گذشته طي يک عمليات کارشناسي نشده عنوان ساخت 1000 واحد سرويس بهداشتي مطرح شد و به استان‌ها نيز اين امر ابلاغ شد، بودجه اي هم براي اين امر مقرر شد و برخي استان‌ها براي اين موضوع به درستي و برخي نيز به صورتي نادرست و غيرکارشناسي جانمايي و مکان يابي کردند به اين صورت که در موارد غير کارشناسي جايگاهي براي تأمين آب و برق و آب در نظر گرفته نشده بود و اين خود زمينه ساز مشکلات بسياري در آينده و در نهايت کاربردي نبودن سرويس‌هاي بهداشتي مي‌شود.
وي در زمينه ساماندهي سرويس‌هاي بهداشتي مربوط به اين طرح گفت: با بررسي‌هاي صورت گرفته تعدادي را که نزديک به پارک‌ها فضاي سبز شهرداري‌ها و نيز رستوران يا مراکز خدماتي بودند را شناسايي و به آن مرکز يا بخش واگذار کرديم تا مورد رسيدگي و نگهداري نيز قرار گيرد، اين نکته حائز اهميت است که سازمان ميراث فرهنگي متولي ايجاد سرويس‌هاي بهداشتي در کشور نيست مگر اين که بودجه خاصي براي اين امر اختصاص يافته باشد.
وي در ادامه سخنانش گفت: بايد براي فرهنگ سازي اين امر که استفاده و بهره مندي از سرويس‌هاي بهداشتي در مسيرها و استان‌ها مانند ديگر خدمات سفر نيازمند پرداخت هزينه است تلاش شود، فرهنگ سازي بر ايجاد سرويس‌هاي بهداشتي بدون هدف و برنامه مدون اولويت دارد.
سعيد شيرکوند در پاسخ به ابهامات وارده در مورد طرح گردشگري جزيره آشوراده گفت: در مورد آشوراده اميدواريم اين توضيحات رافع ابهامات برخي افراد شود، شبه جزيره آشوراده از نظر آب و هوايي و جغرافيايي قابليت گردشگري طبيعي را دارد و گردشگري طبيعي نيز از نظر کنوانسيون‌هاي بين المللي در اين منطقه مغايرت ندارد، حدود 20 سال فعاليت و بحث در اين رابطه وجود داشته که در نهايت در دولت تدبير و اميد سازمان ميراث فرهنگي و سازمان محيط زيست متولي پيگيري اين امر قرار گرفتند تا در صورت امکان از اين منطقه به صورت کامل بهره برداري شودسازمان محيط زيست هم معتقد است که گردشگري طبيعي در اين منطقه بلامانع است.
وي افزود: در زمينه اين که بايد چه شرايطي براي ايجاد و اجرايي شدن اين طرح وجود داشته باشد اين امر به مشاوري براي ارائه برنامه اي مدون واگذار شد که در صورت عملياتي بودن و توافق و تأييد دو سازمان ميراث فرهنگي و محيط زيست فعاليت در اين منطقه انجام شود. اميدواريم با بررسي‌هاي صورت گرفته نتيجه کارشناسي تا دو ماه آينده اعلام شده و پس از تأييد به بهره برداري از اين منطقه برسد.
وي تاکيد کرد: اقدامات نامناسب دولت قبل به برداشت‌هاي نا مناسب در زمينه اين طرح منتهي شد، بنيان عمل در بسياري موارد در دولت قبل بر اساس تفکرات غير کارشناسانه بود اما خوشبختانه اين دولت از پايه با بنيان‌هاي کارشناسي پيش مي‌رود، در مورد جزيره آشوراده نيز هيچ يک از ارگان‌هاي دخيل بدون پيش بيني و تعاملات کارشناسانه پيش نمي‌روند و هيچ يک در صدد صدمه زدن به محيط زيست طبيعي آشوراده نيستند.
سازمان ميراث فرهنگي و محيط زيست به عنوان دو متولي گردشگري و محيط زيست معتقدند که مکان‌هاي حفاظت شده بايد به صورت اصولي و کاملاً استاندارد مورد بهره برداري قرار گيرند و به مردم و گردشگران ارائه خدمات داشته باشند.
وي همچنين در پايان سخنانش با تاکيد بر اين مطلب که کشور در دوران تحول جدي قرار دارد گفت: يک تحول بزرگ در حال رخ دادن است و اين روندي نيست که به سرعت صورت گيرد و حداقل به دو سال زمان نياز دارد. ما مي‌خواهيم گردشگري تبديل به صنعت شود که براي اين هدف بايد سود آور باشد و سرمايه گذار را ترغيب به سرمايه گذاري کند، گردشگري براي تبديل شدن به صنعت طول مسيري دارد که بايد با هماهنگي و همکاري به آن کمک کرد و راه را براي فعاليت بخش خصوصي هموار کرد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن