تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دين را پناهگاه و عدالت را اسلحه خود قرار ده تا از هر بدى نجات پيدا كنى و بر هر دشم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803811572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دور جديد مذاکرات هيأت نفتي قزاقستان با ايران آغاز شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۶:۱ب.ظ)
به‌ منظور از سرگيري سوآپ نفت خام؛ دور جديد مذاکرات هيأت نفتي قزاقستان با ايران آغاز شد موج - ساير رسانه ها؛ با سفر يک هيأت نفتي قزاقستان به ايران، دور جديد مذاکرات به‌ منظور از سرگيري سوآپ نفت خام، فرآورده‌هاي نفتي و گاز مايع آغاز شد.
مهر نوشت:
بيش از ۵ سال از توقف سوآپ نفت خام کشورهاي حاشيه درياي خزر از مسير ايران مي‌گذرد و با کاهش توجيه اقتصادي ترانزيت و انتقال نفت خام از مسيرهاي جايگزين ايران در کشورهاي گرجستان، جمهوري آذربايجان، ترکيه و روسيه بار ديگر مسير کم‌هزينه سوآپ نفت ايران مورد توجه کشورهاي نفت‌خيز منطقه درياي خزر قرار گرفته است.
بر اين اساس با سفر يک هيأت نفتي قزاقستاني به ايران، دور جديد مذاکرات با شرکت‌هاي نفتي قزاقستاني به منظور از سرگيري سوآپ نفت خام، فرآورده‌هاي نفتي و گاز مايع آغاز شده است.
در اين دور از مذاکرات نماينده اقتصادي قزاقستان از پايانه نفتي شمال به عنوان بزرگ‌ترين پايانه نفتي ايران در درياي خزر بازديد کرد و از علاقه‌مندي سرمايه‌گذاران خارجي و شرکت‌هاي نفتي قزاقستان به منظور ازسرگيري سوآپ نفت خام از مسير ايران خبر داد.
حميدرضا شاهدوست رئيس پايانه نفتي شمال در تشريح جزئيات مذاکرات جديد نفتي با قزاقستان به منظور از سرگيري سوآپ نفت خام، گفت: هيأتي شامل نماينده اقتصادي به همراه کارشناسان و مديران تجاري و بازرگاني قزاقستان از زيرساخت‌هاي پايانه نفتي بازديد کرده‌اند.
اين مقام مسوول با بيان اين که تأسيسات اسکله شامل بازوهاي تخليه، خطوط لوله، سيستم اندازه‌گيري نفت، سسيستم مخازن نفت و آزمايشگاه مرجع نفت پايانه نفت شمال مورد تأييد هيات قزاقستاني قرار گرفته است، تصريح کرد: نماينده اقتصادي قزاقستان در اين ديدار خواستار نشست و مذاکره در مورد چگونگي از سرگيري سوآپ نفت خام از مسير ايران شد.
به گفته شاهدوست، با توجه به اين که تمام زيرساخت‌هاي لازم مشاهده و مورد تأييد کارشناسان قرار گرفته، اين هيأت قرار است در آينده نزديک مذاکرات خود را با مديريت امور بين‌الملل شرکت ملي نفت ايران براي از سرگيري سوآپ نفت خام داشته باشند.
رئيس پايانه نفتي شمال با اعلام اين که در حال حاضر روزانه امکان دريافت و ذخيره‌سازي ۱۲۰ هزار بشکه نفت خام وجود دارد که قابليت افزايش تا ۲۰۰ هزار بشکه را دارد، بيان کرد: در صورت دريافت و انتقال نفت خام به خطوط لوله به طور مستقيم اين ميزان تا ۵۰۰ هزار بشکه نيز افزايش مي‌يابد.
اين مقام مسوول در ادامه خاطرنشان کرد: در شرايط فعلي امکان پهلوگيري و تخليه سه فروند کشتي نفت‌کش به طور همزمان با ظرفيت ۵ تا ۶ هزار تن و آبخور ۴ تا ۴.۵ متر در پايانه نفتي شمال وجود دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 31]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن