تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سنگهاى زیربناى اسلام سه چیز است: نماز، زکات و ولایت که هیچ یک از آنها بدون دیگرى درس...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805389250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعيين تکليف ميزان آب قابل برداشت از منابع زيرزميني/افزايش صادرات برق، تجهيزات و ملزومات فني و مهندسي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۱ب.ظ)
تعيين تکليف ميزان آب قابل برداشت از منابع زيرزميني/افزايش صادرات برق، تجهيزات و ملزومات فني و مهندسي موج - وزير نيرو گفت: تعيين تکليف منابع آب کشور و مشخص شدن ميزان آب قابل برداشت از منابع زيرزميني و زيرسطحي اقدام بزرگي بود که در دولت يازدهم به انجام رسيد.
به گزارش خبرگزاري موج، حميدرضا چيت چيان، وزير نيرو، روز يکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران ضمن تبريک فرا رسيدن هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، گزارشي از عملکرد دو ساله دولت يازدهم در بخش‌هاي آب، برق، صادرات و مديريت انرژي ارائه کرد.
وي گفت: در بخش آب، دولت تدبير و اميد نگاه ويژه‌اي به اين ماده حياتي داشته و 12 شوراي عالي آب طي دو سال اخير برگزار شده است.
چيت چيان افزود: اقدام مهمي که در کشور بي‌سابقه بوده و طي 6 ماه اخير به نتيجه رسيده، تعيين و ميزان آب قابل برداشت از منابع آب زيرزميني و زيرسطحي به صورت دشت به دشت و استان به استان به تفکيک حوزه‌هاي آبريز است و اين که چه ميزان از آن‌ها در بخش‌هاي کشاورزي، شرب، فضاي سبز، محيط زيست و صنعت قابل استفاده است.
وي تصريح کرد: هدف‌گذاري اصلي اين است که طي 5 سال ميزان بيلان منفي آب‌هاي زيرزميني به صفر رسيده و طي 20 سال به سطح اوليه برسيم و در مورد آب‌هاي سطحي نيز بتوانيم 55 درصد اين منابع را مورد استفاده قرار داده و بقيه را براي حفظ محيط زيست، تالاب‌ها و درياچه‌ها نگهداري کنيم.
وزير نيرو خاطرنشان کرد: طي دو سال گذشته تعداد 9 سد در هشت استان با حجم آب قابل تنظيم 436 ميليون مترمکعب به بهره‌برداري رسيد، چهار سد در سه استان با حجم 61.4 ميليون مترمکعب آبگيري شده و 65 شبکه آبياري و زهکشي در 19 استان با ظرفيت 76 هزار و 150 هکتار به بهره‌برداري رسيد.
وي ادامه داد: طي اين مدت بيش از هفت هزار و 975 حلقه چاه غيرمجاز مسلوب المنفعه شد که 30 درصد کل چاه‌هايي است که در طي برنامه‌هاي چهارم و پنجم توسعه مسلوب المنفعه شده بود.
چيت چيان اضافه کرد: بهره‌برداري از 13 طرح آب‌رساني به 36 شهر به حجم سالانه 288.6 ميليون مترمکعب، 12 تصفيه‌خانه آب در 12 شهر، 20 تصفيه‌خانه فاضلاب در 20 شهر با ظرفيت 513 هزار مترمکعب در شبانه‌روز، اضافه شدن يک‌ميليون و 350 هزار مشترک جديد آب شهري، 400 هزار مشترک جديد آب روستايي و يک‌ميليون و 60 هزار مشترک جديد فاضلاب شهري به جمع مشترکان آب و کاهش ميزان آب بدون درآمد در شبکه‌ها از 26 به 24.7 درصد از جمله اقدامات انجام شده در بخش آب بوده است.
وي گفت: در دولت يازدهم همچنين براي نخستين بار شوراي هماهنگي حوضه‌هاي آبريز در حوضه‌هاي زاينده‌رود، کرخه و سفيدرود تشکيل، ستاد احياء درياچه اروميه تشکيل و 27 اقدام توسط دستگاه‌هاي مختلف در اين راستا برنامه‌ريزي شد و برنامه‌ريزي مدون و گسترده‌اي براي آب‌هاي خروجي از کشور انجام شد.
مقام عالي وزارت نيرو در ادامه به مهم‌ترين اقدامات انجام شده در حوزه برق پرداخت و افزود: طي دو سال فعاليت دولت تدبير و اميد تعداد 29 واحد نيروگاهي در 11 استان به ظرفيت چهار هزار و 91 مگاوات به بهره‌برداري رسيده و علاوه بر آن، 11 پست 400 کيلوولت، 14 پست 230 کيلوولت، 26 پست 132 کيلوولت و 68 پست 63 کيلوولت در استان‌ها افتتاح شد که نقش مهمي در توزيع و انتقال برق عهده‌دار هستند.
وي يادآور شد: به رغم مکفي بودن ظرفيت‌هاي توليد برق، در برخي ايام سال در استان‌هاي تهران، مازندران و خوزستان با مشکل خاموشي مواجه بوده‌ايم که بهره‌برداري از اين پست‌هاي جديد نقش اساسي در انتقال و توزيع برق و کاهش مشکلات موجود ايفاء کرده است.
چيت چيان از اضافه شدن دو ميليون و 625 هزار مشترک جديد به شبکه برق طي دو سال گذشته خبر داد و گفت: کاهش 2.57 درصدي تلفات شبکه توزيع برق (از 15.03 به 12.46 درصد)، بهره‌برداري از 10 نيروگاه تجديد پذير با ظرفيت 78 مگاوات، بهره‌برداري از 17 فناوري جديد در صنعت آب و برق، ساخت نانو زئوليت براي آب و فاضلاب، ساخت دستگاه شستشوي چاه‌هاي آب به روش «ايرگان»، ساخت دستگاه‌هاي ويدئومتري چاه تا عمق 500 متر و دستگاه حذف بو در تصفيه‌خانه‌هاي فاضلاب به روش بايو فيلتر، ساير اقدامات اساسي انجام شده در حوزه برق است.
وزير نيرو با اشاره به اقدامات و برنامه‌هاي اجرا شده در حوزه مديريت اين وزارتخانه، تصريح کرد: از ابتداي آغاز به کار دولت يازدهم تاکنون، چهار اتاق فکر در زمينه‌هاي آب، برق و اقتصاد آب و برق تشکيل شده که بيش از 70 درصد خبرگان اين دو بخش در آن حضور دارند و تاکنون 90 جلسه در تدوين راهبردها و سياست‌هاي کلان آب و برق تشکيل شده است.
وي ايجاد شرکت مادر تخصصي برق حرارتي را ديگر اقدام انجام شده در اين بخش برشمرد.
چيت چيان خاطرنشان کرد: صادرات برق، تجهيزات و ملزومات فني و مهندسي طي دو سال گذشته رشد چشمگيري داشته و علاوه بر آن، شرکت‌هاي ايراني در ساخت نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي، برق‌آبي، ساخت ترانس‌ها و پست‌هاي انتقال و تصفيه‌خانه‌ها رکوردهاي خوبي داشته‌اند.
وي گفت: بيش از 90 درصد صادرات خدمات فني و مهندسي کشور در سال اخير متعلق به حوزه صنعت آب و برق بوده، به‌طوري که افزون بر دو ميليارد و 481 ميليون دلار خدمات فني و مهندسي و 87 ميليون دلار تجهيزات صادر شده و رقم صادرات برق نيز حدود يک ميليارد دلار بوده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن