تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):به خدايى كه جانم در اختيار اوست، وارد بهشت نمى شويد مگر مؤمن شويد و مؤمن نمى شو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805353116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

صنعت آب و برق کشور در سال گذشته بيش از 2.5 ميليارد دلار صادرات داشت/ در هيچ شهري برنامه جيره بندي آب نداريم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۵:۳۰ب.ظ)
وزير نيرو در نشست خبري: صنعت آب و برق کشور در سال گذشته بيش از 2.5 ميليارد دلار صادرات داشت/ در هيچ شهري برنامه جيره بندي آب نداريم موج - حجم صادرات کشور در حوزه آب و برق در سال قبل و نيز برنامه هاي وزارت نيرو براي مديريت منابع آبي از جمله تعادل بخشي مهمترين محورهاي نشست خبري امروز (يکشنبه) وزير نيرو بود.
به گزارش خبرنگار موج، نشست خبري حميدرضا چيت چيان، وزير نيرو، پيش از ظهر امروز يکشنبه، اول شهريورماه، در محل وزارت نيرو برگزار شد.
در ابتداي اين برنامه وزير نيرو با اشاره به اينکه هفته دولت امسال مصادف است با آغاز نيمه دوم فعاليت دولت يازدهم گزارشي از عملکرد اين وزارتخانه در دو سال نخست دولت تدبير و اميد ارائه داد.
چيت چيان افزود: دولت يازدهم، از ابتدا نگاهي ويژه به مساله آب داشته است و شاهد اين مدعا برگزاري 12 جلسه شوراي عالي آب و اتخاذ تصميمات کليدي و راهبردي در اين حوزه است.
وي ادامه داد: در ماههاي اخير تلاش هاي وزارت نيرو به ثمر نشست و در اقدامي بي سابقه در تاريخ کشور، نه ميزان آب قابل برداشت در حوضه هاي مختلف کشور، اعم از آب هاي سطحي و زيرزميني، تعيين بلکه سهم هر بخش اعم از شرب، صنعت و کشاورزي، نيز مشخص شد.
چيت چيان خاطرنشان کرد: هدف گذاري ما در اين راه اينست که از يک سو ظرف 5 سال آينده بيلان منفي آبهاي زيرزميني به صفر برسد و از طرف ديگر، طي مدت 20 سال آينده به سطح ايستابي اوليه بازگرديم. در حوزه آب هاي سطحي نيز تلاش داريم به برداشت حداکثر 55 درصد از منابع آبي برسيم و بقيه، سهم محيط زيست مانند درياچه ها، تالاب ها و غيره باشد.
وي با اشاره به اينکه در 2 سال گذشته، 9 سد با حجم 436 ميليون مترمکعب به بهره برداري رسيد، افزود: در سه استان نيز موفق به آبگيري سه سد با حجم 61.4 ميليون مترکعب شديم.
وي از بهره برداري 65 شبکه آبياري و زهکشي در 19 استان با ظرفيت 76150 هکتار نيز خبر داد و تصريح کرد: با تلاش هاي صورت گرفته موفق به مسلوب المنفعه کردن 7975 چاه غيرمجاز نيز شديم که 30 درصد رقم کل چاه هاي غيرمجازي است که در طول برنامه هاي چهارم و پنجم توسعه مسلوب المنفعه شدند.
چيت چيان به افتتاح 13 طرح آبرساني به 36 شهر با حجم 88.6 ميليون مترمکعب در سال اشاره کرد و گفت: 12 تصفيه خانه آب و نيز 20 تصفيه خانه فاضلاب با 513 هزار مترمکعب در شبانه روز نيز به بهره برداري رسيد.
وي با بيان اينکه در اين مدت 1743 روستا از شبکه آب مطمئن بهره مند شدند، گفت: بيش از يک ميليون و 350 هزار مشترک جديد آب شهري، 400 هزار مشترک جديد آب روستايي و يک ميليون و 60 هزار مشترک جديد فاضلاب شهري نيز به شبکه آب و فاضلاب کشور افزوده شد.
چيت چيان تشکيل نخستين بار شوراي هماهنگي حوضه هاي آبريز زاينده رود، سپيدرود و کرخه را از ديگر دستاوردهاي وزارت نيرو دانست و تاکيد کرد: با اقدامات صورت گرفته موفق به کاهش ميزان آب بدون درآمد در شبکه هاي آب از 26 درصد به 24.7 درصد شديم.
وي گريزي هم به ستاد احياي درياچه اروميه زد و آغاز 27 طرح مختلف براي احياي اين درياچه را از نتايج مطالعات و بررسي هاي اين ستاد ارزيابي کرد.
درباره آبهاي خروجي از کشور نيز برنامه ريزي هاي زيادي صورت گرفته است.
وزير نيرو در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه برق، گفت: در دو سال اخير، 29 واحد نيروگاهي در 11 استان با ظرفيت توليد 4091 مگاوات برق به بهره برداري رسيده است؛ ضمن اينکه يازده پست 400 کيلوولت، 14 پست 230 کيلوولت، 26 پست 132 کيلوولت و 68 پست 63 کيلوولت افتتاح نيز احداث شد.
وي مشترکين جديد برق را در کشور بيش از 2 ميليون و ششصد هزار مشترک اعلام و تاکيد کرد: با در پيش گرفتن تدابير مختلف، موفق به کاستن از تلفات شبکه توزيع برق از 15.03 درصد به 12.46 درصد شديم.
چيت چيان احداث 10 نيروگاه در حوزه انرژي هاي تجديدپذير را از ديگر کارهاي اين وزارتخانه دانست و اذعان کرد: هرچند اين 10 نيروگاه توان توليد 78 مگاوات برق را دارند اما اين رقم به هيچ عنوان راضي کننده نيست و تلاش داريم در سالهاي بعد در اين زمينه به رشد قابل توجهي برسيم.
چين چيان با بيان اينکه تاکنون 17 فناوري جديد در وزارت نيرو به مرحله بهره برداري رسيده است، تاکيد کرد: در حال حاضر توسعه 26 فناوري ديگر نيز در دستور کار اين وزارتخانه قرار دارد.
وي تاسيس 4 اتاق فکر در زمينه آب، برق، اقتصاد آب و اقتصاد برق با شرکت بيش از 70 نفر از کارشناسان اين حوزه ها را اقدامي راهبردي خواند و تاکيد کرد: اين مجموعه ها نقش موثري در سياستگزاري هاي وزارت نيرو برعهده دارند.
چيت چيان درباره اصلاح ساختاري در اين وزارتخانه نيز گفت: تاسيس دو شرکت مادر تخصصي توليد برق حرارتي و مرکز پشتيباني صنايع آب و برق و توسعه صادرات از مهمترين اقدامات صورت گرفته در مجموعه وزارت نيرو بود.
چيت چيان توانمندي شرکت هاي ايراني در حوزه آب و برق را بسيار بالا عنوان کرد و يادآور شد: بيش از 90 درصد ميزان صادرات خدمات فني و مهندسي کشور در سال گذشته به اين دو صنعت تعلق داشته است.
وي رقم اين صادرات را بيش از 2 و نيم ميليارد دلار اعلام کرد و افزود: علاوه بر اين مقدار موفق به صادرکردن 87 ميليون دلار تجهيزات و بيش از يک ميليارد دلار برق به چهار کشور شديم.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن