تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):روزه رجب و شعبان توبه ‏اى از جانب خداى عزيز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820413504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

ورزشکار زنجانی به دنبال ثبت رکورد گینس


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


ورزشکار زنجانی به دنبال ثبت رکورد گینس استان‌ها > زنجان - رکورد جهانی قربانیان، با پرواز 275 بادبادک قرار است در دوبی با حضور نماینده گینس به زودی ثبت شود

زهرا هادیلو- به گزارش روزنامه همشهری زنجان بادبادک‌های رنگی ردیف شده‌اند پشت سر هم، با هر وزش بادی تلوتلو می‌خورند و اوج می‌گیرند و دور می‌شوند در آسمان آبی. تنها چیزی که آنها را به زمین وصل می‌کند، یک ریسمان است. ریسمانی چند صد متری که در دستان یک مرد است.
این مرد می‌خواهد با به اهتزاز درآوردن این بادبادک‌ها نام خود را در گینس ثبت کند تا اسم زنجان ورد زبان‌ها شود.
نامش غلامرضا قربانیان است، 51 سال سن دارد و تا کنون بادبادک‌های زیادی ساخته، بادبادک‌های بزرگ و کوچکی که با کمک نایلون، چوب، چسب، روبان و نخ درست می‌شود و در ارتفاعات گاوازنگ می‌چرخد.
قصه از کجا شروع شد
چند سال پیش بود که همسر قربانیان به همراه فرزندش می‌خواستند در یک جشنواره پرواز بادبادک‌ شرکت کنند، خواسته همسر ساخته شدن بادبادکی برای شرکت در مسابقه بود، همین خواسته قربانیان را بر آن داشت تا با یک نایلون مشکی و چند قطعه چوب غرقو که از جاده سهرین خریثداری شده بود، بادبادک ساخته شود.
روز مسابقه همسر قربانیان توانست نفر اول مسابقه شود و موجبات شادی خانواده را فراهم آورد. موفقیت در مسابقات پرواز بادبادک به همین جا ختم نشد، برنده شدن در چنین مسابقاتی 4 بار به صورت متوالی تکرار شد تا اینکه در دور پنجم قرار بر این شد که قربانیان هم در چنین مسابقه‌ای حضور بهم رساند.
قربانیان در این خصوص اظهار می‌کند: من برای نخستین بار با پسرم در این مسابقات شرکت کردم، جالب اینکه در روز مسابقه از وزش باد خبر نبود و از آنجا که من پرواز با پارا گلایدر را تجربه کرده بودم توانستم با باز کردن نخ بادبادک به اندازه 50 متر در خط چمن آن را به اهتزاز در آورم. پرواز بادبادک تعجب بسیاری از شرکت‌کنندگان که به گفته خودشان آموزش دیده بودند را برانگیخت. این موفقیت منجر به این شد که من آموزش پرواز بادبادک را شروع کنم.
وی ادامه داد: بعد از مدتی شروع به ساخت بادبادک با پارچه کردم. در همین مدت پرفسور ثبوتی از من دعوت کرد تا آموزش پرواز بادبادک و ساخت آن را به 150 دانشجویان و کارکنان مرکز تحصیلات تکمیلی شروع کنم. بعد از این اتفاق مدارس هم از من خواستند تا کلاس‌های آموزشی را برای دانش‌آموزان انجام دهم.
رکوردزنی
تمرینات مداوم، ساخت انواع بادبادک‌ها و به پرواز درآمدن آنها انگیزه‌ای شد تا قربانیان به فکر ثبت رکورد در این حوزه بیفتد، چندین بار مکاتبه با رئیس ثبت رکوردهای کشوری و پیگیری‌های مدوارم بالاخره در تاریخ 18 اردیبهشت ماه نتیجه داد و منجر به این شد که ورزشکار زنجانی در محوطه نمایشگاه کاسپین 205 بادبادک را که با یک نخ به یکدیگر متصل شده بودند را به ثبت کشوریث و جهانی برساند.
وی در این خصوص می‌گوید: 205 بادبادک با ریسمانی به طول 500 متر به پرواز درآمد، این بادبادک‌ها با قدرتی که داشتند توانستند ماشین 206 را از یک سربالایی حرکت دهند.
قربانیان به خاطره پرواز 205 بادبادک هم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: در حین پرواز در امدن بادبادک‌ها ریسمان یکی از بادبادک‌های افراد به ریسمان من گیر کرد و باعث پاره شدن آن شد. بادبادک‌های من هر کدام به گوشه‌ای از شهر پرتاب شدند، حتی یکی از آنها بعدا در ارتفاعات کوه‌های روستای اژدهاتو پیدا شد.
به دنبال ثبت گینس هستم
قربانیان تلاش دارد که نتیجه زحمات خود را در گینس ببیند، به همین دلیل سعی دارد هر چه سریع‌تر به آزوهای خود جامه عمل بپوشاند.
وی در این باره می‌گوید: هیات به دنبال این است که پرواز بادبادک‌ها را در گینس ثبت کندف اما به دلیل وجود تحریم‌ها که تا کنون بر کشور حاکم بود و نماینده گینس اجازه ورود به ایران را نداشت، این امر محقق نشده است. به همین دلیل قرار است این ثبت در دوبی با حضور فدارسیون ورزش‌های همگانی و نماینده گینس به زودی انجام شود.
قربانیان می‌افزاید: هم اکنون رکورد پرواز بادبادک در دنیا متعلق به کشورهای چین با 100 بادبادک و مالزی با 80 بادبادک است.
ورزشکار زنجانی اما فکر دیگری دارد. وی می‌خواهد بر تعداد بادبادک‌هایش بی‌افزاید و آن را به 275 عدد برساند و نام زنجان را در دنیا بدرخشاند.
قربانیان با ایده‌هایی که در سر می‌پروراند اینبار می‌خواهد پرواز بادبادک‌ها را به گفته خویش دوبانده یا دونخ انجام دهد.
وی در این خصوص اظهار می‌کند: با دو نخ شدن بادبادک‌ها امکان بازی بیشتر و کنترل حرکت زیاد می‌شود و هم اکنون سخت مشغول این کار هستم.
ایده‌هایم متعلق به خودم است
از ورزشکار زنجانی در خصوص ساخت بادبادک‌هایش می‌پرسم و اینکه برای ساخت آنها از چه کسی الگو می‌گیرد؟ وی در پاسخ عنوان می‌کند: ساخت همه این بادبادک‌ها محصول ایده‌پردازی خوم است، من از جایی الگو نمی‌گیرم و تنها با تمرین و ساخت چندین بادبادک به روش آزمون خطا توانسته‌ام به موفقیت برسم.
چقدر وقت لازم است
قربانیان از میزان وقتی که برای ساخت بادبادک نیاز است می‌گوید و اظهار می‌کند: اگر 20 نفر برای ساخت بادبادک گرد هم بیایند می‌توان در عرض 4 ساعت 100 بادبادک ساخت.

کلید واژه ها: استان زنجان - رکورد گینس -




یکشنبه 1 شهریور 1394 - 10:58:39





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 37]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن