تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):دانش، نابود كننده نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820689983




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

کشته شدن سه پيمانکار نظامي آمريکا در کابل


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۱۰:۲۸ق.ظ)
کشته شدن سه پيمانکار نظامي آمريکا در کابل موج - انفجار يک بمب در کابل باعث کشته شدن سه پيمانکار نظامي آمريکايي، تخريب يک مدرسه و جان باختن دست کم 9 غيرنظامي افغانستان شد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، يک بمب گذار انتحاري به منظور هدف قرار دادن يک کاروان نظامي ناتو، منجر به مرگ سه پيمانکار آمريکايي در کابل شد. در همين حال 9 غيرنظامي افغانستان از جمله سه زن و کودک نيز جان باختند. اين پيمانکاران براي يک شرکت خصوصي امنيتي ايالات متحده کار مي کردند.
خبر مذکور از سوي وزارت کشور افغانستان نيز تاييد شد. مقامات امنيتي اعلام کردند قدرت انفجار به حدي بود که علاوه بر از بين رفتن چند وسيله نقليه، يک مدرسه نيز تخريب شد. طبق اظهارات يک روحاني برجسته مذهبي که در اين مدرسه حضور داشت، مدرسه 100 درصد تخريب شده اما هدف بمب گذار انتحاري، نظاميان خارجي بوده است.
هنوز هيچ گروهي مسووليت اين حادثه را بر عهده نگرفته اما طالبان نيز اعلام کرد عامل اين انفجار نبوده است. آخرين حمله تروريستي مهم پيش از اين نيز دو هفته قبل در کابل رخ داد که منجر به مرگ 50 تن شد.
گفتني است در سال جاري ميلادي بيش از پنج هزار غيرنظامي در افغانستان کشته شده اند. از اين رو سال 2015 خونبارترين سال براي مردم اين کشور از زمان حمله آمريکا به افغانستان بوده است.
در همين حال در پايان سال 2014، ماموريت رسمي نيروهاي خارجي در افغانستان به اتمام رسيد. اما هم اکنون بيش از سيزده هزار نيروي ناتو براي انجام کار مشاوره و مقابله با عمليات ضد تروريسم در اين کشور حضور دارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 12]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن