تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816890116




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

طب سنتي ايراني به درستي معرفي نشده است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۴۱ق.ظ)
طب سنتي ايراني به درستي معرفي نشده است موج - وزير بهداشت با تبريک روز پزشک، روز داروساز و تبريک پيشاپيش ولادت امام رضا (ع) در هفته جاري گفت: اميدوارم همه ما از جمله جامعه پزشکي بتوانيم آن گونه که شايسته ملت ايران است خدمتگزار آن‌ها باشيم.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي در آيين رونمايي از مجسمه شيخ‌الرئيس ابوعلي سينا در موزه مشاهير برج ميلاد تهران با حضور اصحاب رسانه و مسوولان و پيشکسوتان جامعه پزشکي انجام شد، اظهار داشت: از کساني که روز تولد ابوعلي سينا را که بسيار با مسما است به عنوان روز پزشک انتخاب کردند، قدرداني مي‌کنم.
وي تصريح کرد: اگر همه امکانات مهيا شود نمي‌توان کسي مثل ابوعلي سينا را در حال حاضر با اين شرايط تربيت کرد.
وزير بهداشت ادامه داد: اعتقاد داريم نسل جديد جامعه پزشکي نيز که همواره در طول تاريخ کشور توانمند و اثرگذار بوده گره‌هاي زيادي را از جامعه ايران و همچنين مجامع بين‌المللي باز کرده است.
هاشمي وجود و آثار ماندگار بزرگاني چون جرجاني، رازي و بوعلي سينا را مصداقي براي مقدس خواندن دانش پزشکي عنوان کرد و گفت: اين بزرگان با حکمت نظري و طب آشنا بودند و آن دو را با هم ممزوج کردند و اگر نام حکيم بر آن‌ها گذاشته مي‌شد به همين دليل بود؛ چرا که در ارتباط پزشک با مردم به عنوان محرم مردم به دليل اعتماد مردم به حکماي قديم است.
وزير بهداشت با بيان اين که به پيشينه تاريخ و علمي پزشکي ايران افتخار مي‌کنم، افزود: اميدوارم بتوانيم در اخلاق‌مداري و حسن رفتار با مردم نيز از اين بزرگان الگوبرداري کنيم. اما با داشتن پيشينه‌اي به اين عظمت با منابع قديمي بيگانه هستيم.
هاشمي اقدامات انجام شده در طب سنتي را مثبت ارزيابي کرد و گفت: با وجود چنين اقداماتي هنوز اندر خم يک کوچه‌ايم و فاصله ما با کشورهايي که در طب پيشينه‌اي ندارند بسيار زياد شده است.
وزير بهداشت ابراز داشت: علاوه بر اين که طب سنتي و طب ملي ما در سطح بين‌المللي به درستي معرفي نشده است در سطح ملي نيز نتوانسته‌ايم توفيقات مناسبي را به دست بياوريم و اقدامات موثري در گذشته صورت نگرفته؛ چرا که با ورود طب هند و چين به کشور همواره از طب ملي خود مفعول مانده‌ايم.
وزير بهداشت با اشاره به راه‌اندازي کلينيک‌هاي طب سنتي و داروخانه‌هاي گياهي با سبک و ظاهر ملي قديمي در کشور گفت: تا پايان دولت چندين مورد از اين کيلينک‌ها و داروخانه‌ها راه‌اندازي خواهد شد و ما در وزارت بهداشت علاوه بر اين که به اين طب در شفاي مردم باور داريم، بلکه مي‌دانيم که آن را بايد در زندگي مردم وارد کرد.
هاشمي با اشاره به دوران کودکي خود و آشنايي با طب سنتي گفت: در دوران کودکي کارکردهاي مثبت طب سنتي را مشاهده کرده‌ام و معتقدم در حق پيشينه تاريخي اين علم کوتاهي زيادي صورت گرفته است. از طرفي نيز مردم تا طعم طب سنتي و طب ملي را نچشند نمي‌توانند سره را از ناسره تشخيص دهند.
هاشمي گفت: اعتقاد دارم مي‌توانيم ظرف دو سه دهه آينده طب ملي را جايگزين عطاري‌ها کرد و حتي به کشورهاي ديگر نيز آن را صادر کرد.
وزير بهداشت به لزوم انجام اقدامات اساسي در مورد طب سنتي تاکيد کرد و گفت: تنها راه‌اندازي دانشگاه و تربيت دانشجويان در اين راه اثر ندارد بلکه بايد اين طب در زندگي مردم حضور داشته باشد و مردم خود را درگير با آن بدانند.
وزير بهداشت با بيان اين که تا به حال مشوق‌هاي زيادي فراتر از انتظار در وزارت بهداشت براي احياي طب سنتي و طب ملي انجام شده، گفت: به نظر مي‌رسد به کار بردن واژه طب سنتي براي اين دانش قديمي ملي مناسب نباشد و ضمن قدرداني از همکاران در معاونت طب سنتي اميدوارم که حرکت به سوي آينده باسرعت بيشتري انجام شود تا بتوانيم فرصت‌هاي از دست رفته گذشته را جبران کنيم.
هاشمي افزود: در کنار طب ملي و اسلامي مي‌توانيم زمينه اخلاق‌مداري را بيش از گذشته در حوزه پزشکي و ساير حوزه‌ها در کشور حکم‌فرما کنيم و بقاي ايران و نظام‌هاي ديني دنيا همواره بر اخلاق و اخلاق‌مداري بوده است.
هاشمي ادامه داد: طبيبان روح و جسم همواره نيازمند رعايت اخلاق هستند.
هاشمي با اشاره به لزوم تقويت طب ملي گفت: در اين صورت رضايتمندي مردم از اين طب بالا رفته و باعث اعتبار دولت و نظام و اعتماد مردم به آن مي‌شود.
وزير بهداشت در پايان با اشاره به در پيش بودن روز پزشک افزود: مردم نيز همانند مراجع تقليد قدرشناس زحمات جامعه پزشکي هستند و اين قشر خدوم را واسطه شفاي الهي مي‌دانند زيرا در مواقعي حساس کشور باعث نجات مردم ايران و حتي خارج از کشور بوده‌اند و هر روز شاهد فداکاري پرستاران و پزشکان هستيم.
گفتني است در اين مراسم دکتر ولايتي، مشاور عالي مقام معظم رهبري، دکتر ايازي، قائم مقام وزير در امور مشارکت‌هاي اجتماعي و خيرين سلامت، حريرچي، معاون کل وزارت بهداشت، محمود خدادوست، معاون طب سنتي، زارع‌نژاد، مشاور وزير و رئيس مرکز روابط عمومي و اطلاع‌رساني وزارت بهداشت، دکتر چمران، رئيس شوراي شهر تهران، دکتر زالي، رئيس سازمان نظام پزشکي کشور، مهندس شريفي، رئيس برج ميلاد و جمعي از جامعه پزشکي و مديران شهري و همچنين اصحاب رسانه حضور داشتند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن