تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوش اخلاقى در بين مردم زينت اسلام است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820840247




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

همکاري‌هاي کره جنوبي و ايران در حوزه‌هاي «حمل‌ونقل» و «مسکن‌وشهرسازي»


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۱۵ق.ظ)
همکاري‌هاي کره جنوبي و ايران در حوزه‌هاي «حمل‌ونقل» و «مسکن‌وشهرسازي» موج - وزير راه و شهرسازي ايران و وزير زمين، زيرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبي پس از ديدار دوجانبه در نشست مطبوعاتي حاضر شدند و شرايط را براي از سرگيري همکاري‌هاي دو کشور در حوزه‌هاي «حمل‌ونقل» و «مسکن‌وشهرسازي» فراهم خواندند.
به گزارش خبرگزاري موج، يو.ايل.هو، وزير زمين، زيرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبي، عصر ديروز، شنبه، ۳۱ مرداد، به ساختمان شهيد دادمان وزارت راه و شهرسازي آمد و با عباس آخوندي ديدار و گفت و گو کرد. پس از اين ديدار دو طرف در نشست مطبوعاتي حاضر شدند.
عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي، با اظهار رضايت از حضور مجدد کره جنوبي و شرکت‌هاي اين کشور در ايران گفت: وزارت زمين، زيرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبي بسيار شبيه به وزارت راه و شهرسازي ايران است. در جلسه‌اي مشترک که با هيات کره‌اي در زمينه‌هاي مختلف حمل‌ونقل هوايي، ريلي، زميني، مسکن و شهرسازي به بحث و تبادل نظر پرداختيم و راه‌هاي همکاري مجدد را مورد بازنگري و ارزيابي قرار داديم.
وزير راه و شهرسازي افزود: در حوزه اقتصادي و فناوري رابطه خوبي با کشور کره خواهيم داشت و اين نشان مي‌دهد بخش تجاري دو کشور همديگر را به خوبي مي‌شناسند و امکان همکاري دوجانبه وجود دارد.
آخوندي با اشاره به جزئيات جلسه مشترک با هيأت کره‌اي گفت: اميدواريم از خدمات شرکت‌هاي کره‌اي در مباحث رقابتي و مناقصه‌ها و انواع خدماتي همچون تأمين مالي بهره ببريم.
يو.ايل.هو، وزير زمين، زيرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبي، نيز ضمن ابراز خرسندي از سفر به ايران گفت: هدف از اين سفر تقويت همکاري‌ها در حوزه‌هاي ريلي، هواپيما، مسکن، شهرسازي و ساير حوزه‌هاي مربوط به حمل‌ونقل و مسکن است. اگر چه پيش‌تر و در دولت‌هاي قبل اين همکاري وجود داشت، اما؛ در يک مقطع طولاني همکاري‌ها قطع شد که ما در اين دوره به دنبال ارتباط طولاني مدت با ايران هستيم و به رونق روابط اقتصادي با اين کشور اميد داريم.
وزير زمين، زيرساخت و حمل‌ونقل کره جنوبي ادامه داد: مباحث خوبي در جلسه با آقاي آخوندي، وزير راه و شهرسازي ايران، داشتيم که مطمئنا در سفرهاي آتي به نتيجه مي‌رسد. جلسه امروز گام اول همکاري در آينده نزديک به شمار مي‌آيد.
يو.ايل.هو در پاسخ به اين پرسش که توضيح دولت کُره در ترک ايران در دولت قبل و در شرايط دشوار چگونه است؟، گفت: از وضعيتي که در دولت قبل ايجاد شد متأسف هستيم و اميدواريم مسائل را جبران کنيم. فکر مي‌کنم بايد از اين مرحله عبور کرده و به توسعه روابط دوجانبه بي انديشيم.
رئيس سازمان ساخت‌وساز بين‌المللي، نماينده شرکت توسعه زيرساخت‌هاي کره و جمعي از شرکت‌هاي معتبر کره‌اي همچون دوو٬ يو.ايل.هو را در ديدار با عباس آخوندي، وزير راه و شهرسازي ايران، همراهي کردند. هدف از اين ديدار توسعه همکاري‌هاي دو کشور در زمينه توسعه حمل‌ونقل ريلي، هوايي، بندر، جاده‌اي و ساخت مسکن بود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 8]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن