تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):آيا شما را به چيزى با فضيلت‏تر از نماز و روزه و صدقه (زكات) آگاه نكنم؟ آن چيز اصلا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820659762




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نظام جايگاه داري کشور روزآمد نيست/ وظيفه شرکت پخش فرآورده هاي نفتي تامين سوخت است نه سوخت رساني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۱ شهريور ۱۳۹۴ (۹:۲۰ق.ظ)
مدير برنامه ريزي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي: نظام جايگاه داري کشور روزآمد نيست/ وظيفه شرکت پخش فرآورده هاي نفتي تامين سوخت است نه سوخت رساني موج - مدير برنامه ريزي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي در رابطه با وضعيت جايگاه هاي کشور گفت: عليرغم اينکه 3300 جايگاه وابسته به بخش خصوصي در کشور وجود دارد، يک شهروند در تهران بايد بيش از پنج کيلومتر طي کند تا به يک جايگاه برسد درحاليکه در کشورهاي منطقه يک راننده به فاصله 300 تا 400 متري به پمپ بنزين مي رسد.
به گزارش خبرنگار خبرگزاري موج، سيد اسدالله احمدي نژاد مدير برنامه ريزي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ضمن با اشاره به اين مطلب که نظام جايگاه داري کشور روزآمد نيست، گفت: عليرغم اينکه 3300 جايگاه متعلق به بخش خصوصي است ولي از آنجا که شرکت ملي پخش فراورده هاي نفتي در امور تصدي گري فعاليت مي کند، طبق اصول مشتري مداري از سالهاي گذشته فرآيندي را تحت عنوان طرح درجه بندي پيش بيني کرده بود و در اين درجه بندي فاکتورهاي مختلفي مدنظر قرار گرفته است که يکي از مهمترين موارد آن نوسازي جايگاه و ارائه خدمات مطلوب به مشتريان بود.
وي افزود: نکته مهم اينجاست که همه اين تلاشها و زحمات به اين دليل انجام مي شود و بار مالي هنگفتي را بر دوش دولت مي گذارد که ما يک نظام و سيستم جايگاه داري روزآمد در اختيار نداريم. در کشور پاکستان يک پنجم کشور ما اتومبيل وجود دارد اما پنج برابر کشورمان جايگاه دارد. در ترکيه سرانه اتومبيل مانند ايران به ازاي هر هزار نفر 131 اتومبيل است اما شش برابر کشور ما جايگاه دارد. اين نشان دهنده اين موضوع است که به جاي اينکه به سمت روزآمدسازي تکنولوژي برويم بايد ابتدا باورهايمان را که هنوز در همان 80 سال پيش مانده است، روزآمد کنيم.

وظيفه اصلي سوخت رساني بر عهده نهادهاي شهري و بين شهري است
اين عضو انجمن اقتصاد انرژي ايران ادامه داد: يک شهروند در يک کلانشهري مانند تهران بايد بيش از پنج کيلومتر طي کند تا به يک جايگاه برسد اين در حاليست که حتي در کشورهاي منطقه هم يک راننده هر زمان اراده کند به فاصله 300 تا 400 متري به پمپ بنزين مي رسد.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا در اين حوزه روزآمد نشده ايم، گفت: چون کماکان سنتي فکر مي کنيم و معتقديم وزارت نفت و شرکت ملي پخش وظيفه سوخت رساني دارند اين در حاليست که، وظيفه اصلي اين سيستم ها تامين سوخت است و وظيفه اصلي سوخت رساني بر عهده نهادهاي شهري مانند شهرداري و بين شهري مانند وزارت راه و شهرسازي است. بنابراين به دليل اينکه مسوولان شهري وظايف خود را به درستي انجام نمي دهند، نظام جايگاه داري در کشور دچار چالش شده است.
احمدي نژاد خاطرنشان کرد: نکته ديگر اينکه برخلاف ساير کشورهاي دنيا جايگاه داران ما تنها منبع درآمدشان فروش فرآورده هاي نفتي است. اين در حاليست که شرکت ملي پخش حتي مجوز مجلس را براي 10 درصد تجاري شدن فضاي جايگاه ها گرفت اما شهرداري براي همين 10 درصد عوارضي تعيين کرد که براي هيچ جايگاه داري توجيه اقتصادي نداشت. در حالي که به هيچ وجه چنين اقداماتي از وظايف شرکت ملي پخش نيست.
وي تاکيد کرد: بنابراين با تغيير رويکرد در تمامي سطوح پخش و توزيع فرآورده هاي نفتي، ديگر احتياج به هيچ نظارت دولتي و تحميل هزينه ارتقاي کيفيت بر دوش دولت نيست چرا که، در چنين شرايطي جايگاه دار در مي يابد با ارائه خدمات بهتر به مشتريان است که سود بيشتري نصيبش مي شود.

36 سامانه نرم افزاري در راستاي تحقق مشتري مداري
احمدي نژاد در رابطه با وضعيت به روز رساني جايگاه هاي بنزين کشور گفت: بحث به روزرساني در همه مقولات يک تعريف مشخص دارد. در بحث جايگاه ها هم با توجه به اينکه در راستاي خدمات رساني عمومي فعاليت مي کند، از نظر دانش فني معمولا اين به روزرساني در دو مقوله نرم افزاري و سخت افزاري تعريف مي شود.
وي افزود: در هر دستگاه پمپ بنزين هزاران قطعه وجود دارد و به دليل کاربري مشخصي که دارند، به روزرساني چيزي است بايد به صورت اجتناب ناپذير انجام بگيرد. اما، آنچه که اغلب در حوزه به روز رساني مد نظر قرار مي گيرد بحث سامانه هوشمند است.
احمدي نژاد با بيان اين مطلب که آنچه مد نظر ماست اقدامات سخت افزاري است که به آن نوسازي مي گويند و نه به روزرساني، تصريح کرد: نوسازي به صورت متداول بايد هر پنج سال يکبار در کشور صورت بگيرد. با توجه به گستردگي شرکت پخش فرآورده هاي نفتي در سراسر کشور که در حال حاضر، در 37 منطقه و 230 ناحيه فعاليت مي کند، ديگر تصور اينکه بخواهيم نقل و انتقال فرآورده ها و امور مربوط به آنها را به صورت دستي انجام بدهيم وجود ندارد. از اين رو، در بخش IT اين شرکت 36 سامانه نرم افزاري در حوزه انبار، خريد و فروش، تجارت آسان، سامانه فروش مرزي، فروش سوخت هاي هوايي و ... با تراکنش هاي اين سامانه جابجا مي شوند.
مدير برنامه ريزي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي خاطرنشان کرد: در اين شرکت دولتي 75 درصد متوسط فروش فرآورده هاي نفتي کشور از طريق سامانه اينترنتي خريد و فروش مي شود. با توجه به اينکه عمر سامانه هاي نرم افزاري سه سال است و از آنجا که در مدت سه سال در خواست ها و مطالبات جديدي مطرح مي شود و اين درخواست ها چه درون سازمان و چه بيرون از آن بايد مدنظر قرار بگيرد، روزآمدسازي عمليات از جمله مباحثي است که توسط تيم بزرگي در سطح ستاد و مناطق صورت مي گيرد.
احمدي نژاد با بيان اين مطلب که آنچه در نگاه اول از يک سامانه نرم افزاري انتظار مي رود، تسهيل ارتباط با مشتري و انجام عمليات و به دنبال آن کاهش حضور فيزيکي نيروي انساني و به حداقل رساندن خطاهاي انساني است، گفت: فعاليت هرکدام از سامانه هايي که به آنها اشاره شد بر حسب نوع کاربري که دارند متفاوت است، سامانه پرداخت کرايه سالانه 1200 ميليارد تومان پرداخت کرايه را مديريت مي کند، پرداخت کارمزد 800 ميليارد توماني جايگاه ها هم به همين صورت انجام مي گيرد.
وي بيان کرد: تراکنش و جابجايي موجودي انبارها، مصرف روزانه 250 ميليون ليتر و جابجايي 380 ميليون ليتر فرآورده در روز وقتي در 80 انبار موجود در کشور لحاظ مي کنيم متوجه مي شويم که بار سنگيني بر دوش سامانه ها قرار گرفته است. ضمن اينکه مقوله حمل و نقل بنزين و نفت و گاز مربوط به سامانه هوشمند و بقيه امور مربوط به انبارهاست.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 36]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن