تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):همّت مؤمن در نماز و روزه و عبادت است و همّت منافق در خوردن و نوشيدن؛ مانند حيوا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805367971




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

یزدانی: پرسپوليس دروازه‌بان مقتدري ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
یزدانی: پرسپوليس دروازه‌بان مقتدري ندارد




داریوش یزدانی مربی تیم آکادمي‌تگزاس آستن معتقد است بازي استقلال از نظر فني چيزي نداشت او همچنين درباره بازي پرسپوليس نظرات جالبي دارد.





روزنامه قانون: هفته چهارم رقابت‌هاي ليگ برتر با برتري استقلال تهران و شكست پرسپوليس به پايان رسيد. داریوش یزدانی مربی تیم آکادمي‌تگزاس آستن معتقد است بازي استقلال از نظر فني چيزي نداشت او همچنين درباره بازي پرسپوليس نظرات جالبي دارد.

 يزداني درباره بازي استقلال گفت: در بازی‌ای که از لحاظ فنی چیزی نداشت، استقلال بازی خود را ناآگاهانه برد. استقلال در این دیدار نه از روی استراتژی و تاکتیک از پیش تعیین شده، بلکه روی یک اتفاق و فعل و انفعال به گل رسید. دلیل این بازی بی‌کیفیت یا گرمای هوا بود یا عدم هماهنگی و آمادگی تیم‌ها، اما در هر حال بازی از لحاظ فنی بازی قابل توجهی نبود.

استقلال توان بدنی خوبی ندارد و ضعف بزرگ این تیم که از ابتدای لیگ با آن دست به گریبان بود، در انتقال بازی از فاز دفاع به حمله و برعکس است. شکست استقلال مقابل ذوب آهن هم دقیقا از همین زاویه رخ داد و اگر استقلال اهواز کمي‌باهوش بود می‌توانست به راحتی از این ضعف استفاده کند و به گل برسد. اهوازی‌ها ناخواسته به علت همین ضعف استقلال به گل رسیدند، اما مشخص بود که گل استقلال اهواز بر اساس این ضعف برنامه‌ریزی نشده بود.

در فاز حمله، فاصله خط دفاع استقلال و خط‌حمله زیاد می‌شود و فضایی بین خط حمله و خط‌هافبک، همچنین بین خط‌هافبک و خط دفاعی ایجاد مي‌شود. اگر تیمي‌بتواند از این فضاها استفاده کند، به راحتی مي‌تواند استقلال را شکست دهد. در فاز دفاعی هم، اگر تیم حریف به طور آگاهانه طوری سازماندهی شده باشد که بتواند توپ را در این فضاها به دست بیاورد و به سمت دروازه استقلال حرکت کند، بازیکنان استقلال را مجبور به خطا مي‌کند، چرا که همیشه پشت بازیکنان حریف قرار مي‌گیرند. دیدیم که ضربات ایستگاهی زیادی پشت محوطه جریمه به حریف داده شد که منشا آن، همین ضعف انتقال است.

چهار عنصر در لحظه انتقال بازی نقش اساسی دارند؛ سرعت بازیکنان، هوش بازیکنان، توان بدنی بازیکنان و تاکتیک اتخاذ شده توسط مربی.  باید دید در ادامه رقابت‌ها، مربیان استقلال چگونه این ضعف را برطرف مي‌کنند.

مالکیت بالای توپ و بازی در عرض و رو به عقب استقلال که به دفعات توسط روزبه چشمی، امید ابراهیمي‌و رودریگو انجام شد، برای این تیم راه به جایی نبرد. آنها نتوانستند این بازی در عرض را در سراسر زمین توسعه بدهند و از کناره‌ها استفاده بکنند. در حالی‌که استقلال اهواز در کناره‌ها خیلی ضعف داشت و سرعت و تکنیک خسرو حیدری و میلاد فخرالدینی می‌توانست به کمک استقلال بیاید. استقلال در میانه میدان مالکیت توپ به اصطلاح هرز شده داشت. آنها در یک تجمع به یکدیگر پاس مي‌دادند که در نهایت با یک پاس به عقب ختم می‌شد. خط دفاع استقلال توانایی حفظ مالکیت توپ را نداشت، مجبور به زدن زیر توپ می‌شد، که پس از زیر توپ زدن شانس 50-50 مي‌شود. در این حالت‌هافبک‌های استقلال اهواز که کمي‌متمرکزتر بودند با استفاده از همان فضاهایی که بیان شد، بهتر صاحب توپ می‌شدند. به همین دلیل دیدیم که کلاه کج، آشوبی و دیگر‌هافبک استقلال اهواز تقریبا بازی را در دست داشتند، گرچه کل تیم توان پیروز شدن در این بازی را نداشت. استقلال در این دیدار خوش شانس بود اما باید دید تا چه زمانی مي‌تواند با این شرایط و بدون برنامه ادامه دهد.

نقطه قوت استقلال، پرویز مظلومي‌است که به شرایط استقلال و تیم و هواداران آن آگاه است. همچنین این تیم بازیکنان خوب و جوانی را به خدمت گرفته است که بسیار به این تیم کمک خواهند کرد. اگرچه خط دفاع استقلال به قدرتمندی خط حمله و خط‌هافبک این تیم نیست و اگر استقلال مي‌خواهد برای قهرمانی در لیگ بجنگد باید حتما خط دفاع خود را تقویت کند. استقلال اگر مي‌خواهد تنها به عنوانی بهتر از فصل پیش دست یابد مطمئنا با این تیم موفق خواهد بود اما برای قهرمانی، این خط دفاع باید تقویت شود.  

داریوش یزدانی در خصوص عملکرد پرسپولیس برابر ذوب آهن گفت: اول اینکه ما یک ضعف بزرگ روی سیستم فیلمبردای بازی‌ها داریم که خیلی جالب نیست.  دوربین باید از چند جهت صحنه‌ها، خصوصا صحنه‌های حساس را نشان بدهد که ما نبود این مسئله را در ضبط بازی‌ها می‌بینیم. فکر می‎کنم داور برای هر دو طرف در صحنه پنالتی اشتباه کرد، اما نمی‌خواهم زیاد وارد این بحث شوم  چون حوزه کار ما فنی است. چیزی که مشخص است این است که  در خصوص وضعیت پرسپولیس، باوجود اعتراضات متعدد به داوری، به‌نظر می‌رسد کسی متوجه مشکلات ساختاری پرسپولیس نیست. همچنان هم که استقلال هم این مشکل ساختاری را دارد. پرسپولیس در این دیدار موقعیت‌های خوبی خلق کرد. از جمله موقعیتی که طارمي‌یک بدن گذاشت، توپ را از دفاع حریف دزدید، حتی دروازه‌بان را هم دریبل کرد و به دلیل نداشتن آرامش، در حالی که مي‌توانست با یک بغل پای ساده دروازه را باز کند، توپ را به هوا فرستاد. اما همچنان پرسپولیس از نظر فنی، از لحاظ مالکیت توپ و شرایط بازی، آن تیم مقتدر سابق نیست.  

مربی تیم آکادمي‌تگزاس آستن، مشکلات فنی پرسپولیس را این‌طور ارزیابی کرد: به زعم من دروازه‌بان نصف تیم است و پرسپولیس دروازه‌بان مقتدری ندارد. همچنین با رفتن محمد نوری، جانشین مناسبی به عنوان‌هافبک خلاق و طراح برای این بازیکن در میانه میدان پیدا نشد. خط دفاعی پرسپولیس هم از اقتدار لازم برخوردار نیست. به خدمت گرفتن سید جلال حسینی مي‌توانست کمک شایانی به این تیم کند. همین هفته پیش دیدیم که سید جلال یک بازی را برای نفت تهران برگردانند. در طول یک فصل، مدافعان زیادی نیستند که مي‌توانند برای تیم‌شان گلزنی کنند اما سید جلال یکی از آنهاست پرسپولیس خیلی راحت به دلایلی که نمي‌دانیم، از این بازیکن گذشت که نظر سرمربی این تیم قابل احترام است. همچنین اینکه در تیم‌های ما، برخلاف سایر جاهای دنیا، بازیکنان ملی یک ارزش افزوده دارند تیم‌های داوری از بازیکنان ملی حساب می‌برند. من بازیکن ملی بودم و در جریان مسابقات این موضوع را احساس مي‌کردم. الان هم مي‌بینم که بازیکنان ملی مي‌توانند روی تیم داوری تاثیر داشته باشند. نه اینکه پرخاش و داد و فریاد کنند، بلکه حضورشان در زمین و صحبت‌شان با داور می‌تواند داور را کمي‌آرام کند و برگرداند. من در نیمکت و تیم پرسپولیس تشنج را زیاد مي‌بینم و آن فردی که بتواند این آرامش را به تیم برگرداند در تیم نیست.

وی در خصوص افت پرسپولیس در دقایق پایانی گفت: به جز سپاهان و ذوب آهن، تقریبا همه تیم‌های ما مشکل ضعف بدنی را دارند. تیم‌ها یا آماده‌سازی خوبی ندارند یا در دوران آماده سازی، ترکیب‌شان کامل نیست و اغلب دوره آماده سازی را سرسری می‌گیرند. پرسپولیس از جمله تیم‌هایی بود که به اندازه کافی زمان برای آماده سازی داشت ولی بخش زیادی از زمان‌شان برای تست بازیکن‌های خارجی و انتخاب بازیکن گذشت. فکر می‌کنم برانکو یا نتوانست آن بازیکن‌هایی که می‌خواست را جذب کند یا در جذب بازیکن اشتباه کرد.

او در خصوص انتقال توپ به فاز حمله و خلق موقعیت در پرسپولیس گفت: یکی از مهم ترین مسائل روز فوتبال دنیا، چگونگی خلق موقعیت گل است. برخی به سبک کلاسیک آقای قطعه‌نویی و پروین، توپ با ارسال از جناحین به روی حریف ارسال مي‌کنند تا بالاخره یک اتفاقی آن وسط بیفتد. یک سبکی هم به سبک یحیی است که یک مهاجم هدف در جلو قرار می‌دهد و با بازی‌سازی در میانه میدان و استفاده از کناره‌ها ایجاد موقعیت می‌کند. هر دو سیستم قابل احترام است. پرسپولیس در دقایق اولیه بازی با استفاده از دفاع راست‌شان رامین رضاییان، در فاز حمله  توانستند خیلی خوب به دروازه ذوب آهن برسند که من این سبک را خیلی مي‌پسندم. گرچه در ادامه نتوانستند از این توانایی‌های مدافع راست‌شان در فاز حمله استفاده کنند. پرسپولیس کمي‌در انتقال به فاز حمله و دفاع ضعف دارد و بعضا فضاهایی به حریف می‌دهد. 

هافبک سابق استقلال در مورد آينده پرسپوليس و حضور برانکو اظهار داشت: نظر شخصی من این است که به دلیل آگاهی بهتر به شرایط، شاید یک مربی داخلی بیشتر مي‌توانست به این تیم کمک کند. اما من با آقای برانکو کار کرده‌ام. او یک فرد اصولگرا ست و یک اصولگرا همیشه به زمان نیاز دارد. پس باید صبر کنند، حتی اگر او 10 بازی را ببازد. یک فرد اصولگرا فرد برایش مهم نیست. برایش مهم نیست چه بازیکنی در تیمش بازی مي‌کند. نظم و انضباط تیمي‌و شرایط تیم برایش مهم است. برانکو فقط می‌خواهد تیمش را اصولی بسازد. این روزها پرسپولیس شاید نتواند خیلی خوب تمام کند اما بهترین شروع بازی را در 10 سال اخیر دارد.







تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن