تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820911831




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تعاونی های زیتونکاران در استان قزوین تقویت شود


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: فرماندار قزوین:
تعاونی های زیتونکاران در استان قزوین تقویت شود

درخت زیتون


شناسهٔ خبر: 2890161 - شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
استانها > قزوین

قزوین- فرماندار شهرستان قزوین گفت: با تقویت و حمایت تعاونی های زیتون کاران می توان به افزایش بهره وری محصول و درآمد کشاورزان کمک کرد. به گزارش خبرنگار مهر، سید علی موسوی ظهر شنبه در جمع زیتونکاران استان قزوین در سالن جهاد کشاورزی قزوین گفت: تعاونی ها به عنوان تشکل های غیر دولتی و مردمی می توانند در توسعه فعالیت های کشاورزی نقش مهمی ایفا کنند و در افزایش بهره وری و تولید هم تاثیرگذار باشند. فرماندار قزوین گفت: راه اندازی تعاونی های روستایی می تواند ضمن ایجاد اشتغال برای روستاییان زمینه بهره وری تولید و فرآوری محصول زیتون در استان را فراهم کند. موسوی اظهارداشت: تشکیل تعاونی های روستایی با عضویت ۱۰۰ نفر رسمیت پیدا می کند و در این صورت به اعضا سه برابر مبلغ آورده، تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد پرداخت می شود و در کنار آن با دوره تنفسی دو ساله دوران مشارکت برای افزایش تولید و بهره وری می توان با راه اندازی صنایع تبدیلی در مناطق کشاورزی برای محصولاتی مانند زیتون منابع مالی را تامین کرد.
قزوین
فرماندار قزوین تصریح کرد: یکی از مشکلات کشاورزان زیتون کار مبارزه با آفت مگس زیتون است که در این راستا مسئولان نیز باید حمایت لازم را انجام دهند که برای افزایش هماهنگی در این زمینه باید به صورت فرا استانی و منطقه ای برای مشارکت کشاورزان و مسئولان استان های عمده تولیدکننده محصول زیتون از جمله گیلان، زنجان و قزوین باید برنامه ریزی شود. وی گفت: خودکفایی در کشاورزی و رونق این بخش موجب تحقق شعار اقتصاد مقاومتی می شود زیرا محصول زیتون به دلیل موقعیت ویژه و استراتژیک از محصولات مهم کشور محسوب می شود که به منظور رفع وابستگی به خارج باید زمینه حمایت از تولیدکنندگان این محصول فراهم شود. فرماندار قزوین اصلاح الگوی کشت و استفاده بهینه از منابع آبی را از دیگر راهکارهای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اعلام کرد و افزود: هم اکنون بیش از  ۹۰ درصد منابع آبی موجود در بخش کشاورزی استفاده می شود که برای استفاده بهینه از این منابع ارزشمند به برنامه ریزی مناسبی نیازمندیم.   موسوی اضافه کرد: به منظور استفاده بهینه از منابع آبی و رفع مشکلات موجود در این زمینه امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان قزوین موضوع تامین آب شرب و آب کشاورزی با تخصیص اعتبارات لازم در الویت قرار گرفته است. فرماندار قزوین همچنین خواستار افزایش سهم استان قزوین در مدیریت آب رودخانه شاهرود شد و گفت: هم اکنون تصمیم گیری درباره میزان برخورداری از آب رودخانه شاهرود در استان گیلان انجام می شود که با پیگیری انجام شده لازم است در این زمینه تجدید نظر شود.  موسوی با اشاره به فرا رسیدن هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر بر لزوم برنامه ریزی مسئولان برای افتتاح طرح های عمرانی در نقاط مختلف شهرستان قزوین بوژه مناطق روستایی تاکید کرد.  نیاز علی ابراهیمی پاک مدیرکل جهاد کشاورزی استان قزوین هم در این جلسه اظهارداشت: هم اکنون ۹۰ درصد مصرف داخل کشور به روغن زیتون وارداتی است که برای افزایش تولید این محصول استراتژیک و رفع نیازهای کشور برنامه ریزی مدونی در استان صورت گرفته است. وی افزود: پیش بینی کرده ایم تا سطح زیرکشت محصول زیتون از هشت هزار و ۸۰۰ هکتار به ۱۵ هزار هکتار افزایش یابد که با این کار میزان درآمد کشاورزان هم بالا می رود.
قزوین
مدیرکل جهاد کشاورزی استان راه اندازی شهرک صنعتی با محوریت صنایع تبدیلی زیتون در بخش طارم سفلی را از دیگر برنامه های پیش بینی شده اعلام کرد و گفت: امیدواریم با تحقق برنامه های پیش بینی شده در این زمینه و اجرای روش های باغبانی مدرن میزان تولید زیتون در استان در سالهای آینده به طور چشمگیری افزایش یابد.وی با اشاره به برنامه های پیش بینی شده برای مبارزه با آفت مگس زیتون یادآور شد: امسال ۵۰ درصد از هزینه های مبارزه با این آفت از محل منابع دولتی و ۵۰ درصد باقی مانده با مشارکت مردم تامین خواهد شد. ابراهیمی پاک با اشاره به اینکه هم اکنون دو هزار هکتار از باغات زیتون استان به صورت قطره آبیاری می شود تصریح کرد : موضوع کمبود آب در سطح استان و کشور به شدت احساس می شود و پیش بینی راهکارهای لازم در این زمینه در اولویت کاری برنامه مسئولان استان قرار گرفته است. مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قزوین هم با اشاره به نزدیکی فصل برداشت محصول زیتون گفت: دقت و همکاری کشاورزان برای مراقبت از محصول و مبارزه با آفت مگس زیتون باید در روزهای آینده افزایش یابد. کورش حاتم سروری تاکید کرد: هم اکنون ۹۰ درصد اقتصاد بخش طارم سفلی متکی به محصول زیتون است و تک قطبی بودن اقتصاد مردم منطقه موجب شده موضوع مبارزه با آفت مگس زیتون با حساسیت بیشتری روبرو شود. استان قزوین رتبه دوم تولید محصول زیتون کشور را به خود اختصاص داده است.









این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن