تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):روزه نفس از لذتهاى دنيوى سودمندترين روزه‏هاست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816299848




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

توسعه گردشگري در مناطق حفاظت شده ساحلي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۳ب.ظ)
توسعه گردشگري در مناطق حفاظت شده ساحلي موج - مدير کل دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست اذعان داشت: يکي از هدف‌هاي اصلي حفاظت از مناطق تحت حفاظت سازمان حفاظت محيط زيست، توسعه گردشگري در چارچوب برنامه‌هايي است که حاصل تهيه طرح مديريت آن منطقه است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، با تهيه طرح مديريت حفاظت مناطق حفاظت شده ساحلي و دريايي جنوب کشور، گردشگري در اين مناطق در چارچوب رعايت قوانين زيست محيطي رونق خواهد گرفت.
حميد گشتاسب ميگوني، ادامه داد: چرا که ما اعتقاد داريم با توسعه گردشگري علاوه بر حفاظت باعث درآمد و اشتغال زايي و افزايش فرهنگ بوميان منطقه خواهيم شد.
وي با اشاره به وجود مناطق حفاظت شده ساحلي و دريايي فراوان به ويژه در جنوب کشور تصريح کرد: اين مناطق حفاظت شده که برخي از آن‌ها در جزاير کوچک اطراف استان بوشهر نيز واقع شده‌اند از پتانسيل بسيار بالايي در جذب گردشگر برخوردار هستند.
مدير کل دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست افزود: در ميان مناطق حفاظت شده جنوب کشور، پارک ملي دريايي ناي بند از اهميت بسيار ويژه اي در بخش توسعه گردشگري برخوردار است.
وي بيان کرد: اميدواريم با تهيه هر چه سريع‌تر طرح مديريت حفاظت اين مناطق ساحلي و دريايي، شاهد رونق گردشگري در چارچوب قوانين زيست محيطي باشيم.
اين مقام مسوول در سازمان شيلات گفت: آموزش گردشگران و آشنايي آن‌ها با مسائل زيست محيطي، مهم‌ترين هدف از توسعه گردشگري در مناطق حفاظت شده است.
دکتر گشتاسب ميگوني ادامه داد: اهداف آموزشي محيط زيست در اين مناطق مي‌تواند ايجاد مرکز ويژه براي بازديدکنندگان، تهيه بروشور و عکس از منطقه حفاظت شده و ارائه آن‌ها به گردشگران است.
وي گفت: به اين ترتيب گردشگران بيش از پيش با مناطق حفاظت شده کشور و نحوه حفاظت از آنها آشنا خواهند شد و زون‌هاي گردشگري تعيين شده در اين مناطق افسارگسيخته نبود و مبتني بر نظم و قانوني خاص شکل خواهند گرفت.
مدير کل دفتر زيستگاه‌ها و امور مناطق سازمان حفاظت محيط زيست اظهار داشت: هم اکنون در بسياري از کشورهاي پيشرفته دنيا، مناطق حفاظت شده جز مهم‌ترين مناطق گردشگري آن کشورها محسوب مي‌شوند.
وي خاطرنشان ساخت: هم اکنون در برخي از استان‌هاي کشور توسعه گردشگري در مناطق حفاظت شده به صورت پايلوت آغاز شده است.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست تاکيد کرد: از سال گذشته طرح توسعه گردشگري مبتني بر حفاظت محيط زيست در 10 منطقه حفاظت شده محيط زيستي کشور در حال آماده سازي است.
به گفته دکتر گشتاسب ميگوني، گردشگري تنها در مناطق حفاظت شده اي مي‌تواند اجرايي شود که طرح مديريت آن منطقه از قبل تهيه شده باشد؛ چرا که اجراي طرح گردشگري در اين مناطق بايد به موازات و بر اساس طرح مديريت حفاظت آن منطقه باشد تا کوچک‌ترين خدشه اي به محيط زيست منطقه با ورود گردشگران وارد نشود.
وي با اشاره به اين که هم اکنون 274 منطقه حفاظت شده محيط زيستي در کشور وجود دارد، گفت: از اين ميان طرح مديريت توجيهي 130 منطقه تهيه شده است.
مدير کل دفتر زيستگاه‌ها و امورمناطق سازمان حفاظت محيط زيست يادآور شد: همچنين طرح توجيهي و تفصيلي 60 طرح از اين 130 طرح هم اکنون آماده است که مي‌توان بر اساس آن‌ها نسبت به ايجاد طرح‌هاي گردشگري اقدام کرد.
وي گفت: سال گذشته به منظور تهيه طرح مديريت حفاظت مناطق حفاظت شده، 10 ميليارد ريال اعتبار اختصاص يافته بود که اميدواريم امسال نيز اعتبار قابل توجهي براي تداوم اين پروژه اختصاص يابد.
وي تاکيد کرد: نکته حايز اهميت در توسعه گردشگري در اين مناطق حفاظت شده اين است که اجازه ساخت هيچ گونه سازه اي که در آن از مصالحي چون بتن و آجر استفاده شود، داده نخواهد شد بلکه همه چيز بايد مطابق با معماري بومي و استفاده از مصالح منطقه با ايجاد سازه‌هاي سبکي چون کمپينگ و يا آلاچيق همراه باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 25]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن