تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 23 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چیزى زکاتى است و زکات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806437347




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بهبود خدمات در حوزه بهداشت و درمان قم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳۷ق.ظ)
بهبود خدمات در حوزه بهداشت و درمان قم موج - وزير بهداشت گفت: استان قم تحت پوشش کامل شبکه بهداشتي قرار مي‌گيرد و نيازهاي درماني آن نيز تأمين مي‌شود و در اين راستا دانشگاه علوم پزشکي قم تاکنون نيز گام‌هاي موثري برداشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيدحسن هاشمي با بيان اين که اميدواريم خدمات دولت يازدهم در زمينه بهداشت و درمان موجب رضايت حضرت ولي عصر (عج) و مردم قرار گيرد اظهار کرد: در گذشته شاهد کمبود پزشک متخصص، دارو و خدمات درماني بوديم ولي امروز تا حدودي اين مشکلات برطرف شده‌اند.
وي افزود: بعد از گذشت يک سال و نيم از عمر دولت يازدهم، 10 ميليون نفر از کساني که فاقد دفترچه بيمه بودند به صورت رايگان بيمه شدند که اين امر منجر به کاهش هزينه‌هاي درماني مردم شد.
وزير بهداشت با بيان اين که خدمات بيمارستاني به گونه‌اي ارتقا يافته که لازم نيست مردم براي تهيه دارو به خارج از مراکز درماني مراجعه کنند، گفت: در بيمارستان‌هاي بالاي 64 تخت، پزشکان متخصص و عمومي به صورت مستقر حضور دارند.
وي ادامه داد: اکنون در شهرهاي زير 20 هزار نفر کمبود پزشک وجود ندارد؛ پزشکان عمومي در همه مناطق ايران مستقر شده‌اند و بيش از هزار و 500 خانه بهداشت طي يک سال و نيم گذشته در شهرها و روستاهاي مختلف راه‌اندازي شده است.
هاشمي با اشاره به خدماتي که در اين خانه‌هاي بهداشت ارائه مي‌شوند، گفت: ارائه مکمل‌هاي غذايي براي زنان باردار، نوزادان تازه متولد شده و همچنين واکسيناسيون کامل از جمله اين خدمات هستند.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي افزود: طي سال‌هاي گذشته آن‌طور که بايد و شايد به بخش درمان و سلامت پرداخته نشد و سرمايه‌گذاري لازم صورت نگرفت در حالي که معتقديم انسان‌هاي سالم هستند که مي‌توانند کار کنند و موجب پيشرفت جامعه شوند.
وي با بيان اين که خدمات بهداشتي در سراسر کشور ارتقا يافته گفت: البته اين ميزان از خدمات کافي نيست و پاسخگويي به نيازهاي درماني کامل نشده است؛ اميدواريم با حمايت دولت و مجلس شاهد سرمايه‌گذاري بهتر در حوزه بهداشت و درمان باشيم زيرا دولت يازدهم به عنوان دولت سلامت‌محور معرفي شده و مردم با بزرگواري، تاکنون مشکلات را تحمل کرده‌اند و البته مي‌بينند که به مشکلات آن‌ها توجه مي‌شود و اين رضايتمندي موجب تقويت نظام مي‌شود.
هاشمي ادامه داد: حدود 370 تخت طي دو سال آينده به بيمارستان شهيد بهشتي افزوده مي‌شود و احداث بيمارستان 400 تختخوابي ويژه مادران و کودکان هم در دستور کار قرار دارد.
وي با بيان اين که مجموعه اقدامات بهداشتي و درماني با کمک خيرين در قم اجرايي مي‌شوند، گفت: در حوزه بهداشت نيز قم جزو نخستين شهرهايي خواهد بود که شبکه بهداشت در سراسر آن اجرايي مي‌شود؛ زيرا قم بعد از مشهد بيشترين حاشيه‌نشين‌ها را دارد.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به زندگي 10 ميليون حاشيه‌نشين در سراسر کشور خاطرنشان کرد: براي نخستين بار در اين دولت خدمات بهداشتي در قالب پايگاه‌هاي بهداشت به ازاي هر 12 هزار و500 نفر يک پايگاه، به اين افراد اختصاص مي‌يابد.
وي افزود: به زودي پرونده سلامت براي همه شهروندان قمي تشکيل مي‌شود و تهديداتي که سلامتي آن‌ها را در معرض خطر قرار داده مشخص خواهند شد تا بتوان پيشگيري از آن‌ها را در اولويت قرار داد.
هاشمي با تاکيد بر خودمراقبتي و پيشگيري از درمان عنوان کرد: استفاده از مواد غذايي مناسب و به ميزان کافي، يکي از راه‌هاي اين امر محسوب مي‌شود.
وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکي، اورژانس و ساير نيروها و پرسنل بهداشتي و درماني در قم تلاش گستردهاي طي دو سال گذشته و در قالب طرح نظام سلامت داشته‌اند و توانسته‌اند موجب ارتقاي وضعيت بهداشتي و درماني شوند.
وي با اشاره به فرسوده بودن بيمارستان‌ها در قم گفت: تلاش گسترده دانشگاه علوم پزشکي سبب تغييرات گسترده و محسوس در اين مراکز درماني شده است؛ اميدواريم در آينده شاهد اقدامات گسترده‌تري در قم و کشور در حوزه درمان باشيم.
هاشمي بيان کرد: در قالب طرح نظام سلامت، پزشکان، دندان‌پزشکان و متخصصان تغذيه، کار بهداشت عمومي و درمان عموم مردم را بر عهده دارند.
وزير بهداشت گفت: در راستاي دستور رييس جمهور مبني بر احداث بيمارستان 1000 تختخوابي شهر قم، تابه‌حال کارهاي مطالعاتي آن توسط مشاورين برجسته خارجي از کشور اتريش به اتمام رسيده و اميدواريم تا 4 ماه آينده عمليات ساخت و ساز اين بيمارستان به عنوان يکي از مجهزترين و بروزترين بيمارستان‌هاي کشور مه به نوعي نگين خدمات درماني دولت تدبير و اميد است آغاز شود.
وي اظهار داشت: لازم است تا از خدمات ارزنده جامعه پزشکي که در دوران سخت کشور مانند جنگ تحميلي همواره در کنار مردم و نظام بوده‌اند قدرداني کنيم و با احترام بيشتري در خصوص اين قشر خدوم و تأثير گذار رفتار کنيم.
وزير بهداشت با تاکيد بر پرهيز رسانه‌هاي گروهي از سياه نمايي و برخورد نا مناسب با جامعه پزشکي و پرستاري خاطرنشان کرد: مجلس و دولت بايد با هماهنگي يکديگر، گام‌هايي بردارند که سرانجام به اين نقطه برسيم که بنا به فرموده مقام معظم رهبري بيماران جز رنج بيماري، درد ديگري نداشته باشند که البته با هماهنگي همه دستگاه‌ها و سياست گذاران تحقق مي‌يابد.
هاشمي افزود: در صورتي که سياست گذاران، منابع را با توجه به نرخ تمام شده خدمات تأمين کنند و ماليات بر مواد آسيب رسان مانند سيگار را اعمال کنند و از سوي ديگر علاوه بر پيشگيري از بيماري‌ها، دولت و مجلس نيز سهم سلامت را ازبودجه عمومي پرداخت کنند مي‌توان در آينده به کاهش مشکلات مردم اميدوار بود و مجدداً تأکيد مي‌کنم که طرح تحول نظام سلامت با قوت و قدرت تا پايان دولت ادامه خواهد يافت.
وزير بهداشت با بيان اين که انصاف حکم مي‌کند که در اجراي طرحي به بزرگي طرح تحول نظام سلامت همه جوانب ديده شوند تأکيد کرد: لازم است تا اقدامات و نتايج مثبت اين طرح ديده شود همچنين وزارت بهداشت نيز نهايت تلاش خود را مي‌کند تا نکات منفي اين طرح را به تدريج برطرف کند تا حلاوت و شيريني اجراي اين طرح به مردم، جامعه پزشکي و نظام جمهوري اسلامي برسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن