تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نماز شب، موجب رضايت پروردگار، دوستى فرشتگان، سنت پيامبران، نور معرفت، ريشه ايم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817085161




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

۷ ميليون نفر در افغانستان با کمبود غذا رو به رو هستند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۴ق.ظ)
۷ ميليون نفر در افغانستان با کمبود غذا رو به رو هستند موج - سازمان جهاني غذا (WFP) اعلام کرده است که بيشتر از ۷ ميليون نفر در سراسر افغانستان به کمک‌هاي غذايي نياز دارند، ولي؛ اين سازمان با کمبود شديد بودجه رو به روست و احتمالاً نمي‌تواند پيش از فرا رسيدن فصل زمستان مواد امدادي را به همه نيازمندان برساند.
به گزارش خبرگزاري موج، اين سازمان تاکيد مي‌کند که حدود ۵۰ سال با تمام مشکلات به خانواده‌هاي فقير مواد غذايي رسانده‌اند و پس از اين هم با وجود همه چالش‌ها به اين کار خود ادامه خواهد داد.
ادامه خشک‌سالي‌ها در بخش‌هاي از افغانستان، حوادث طبيعي و ناامني‌هاي گسترده در اين کشور سبب شده ميليون‌ها نفر از دسترسي به مواد غذايي محروم شوند.
سازمان جهاني غذا آمار اين افراد را بيشتر از هفت ميليون اعلام کرده است. وحيدالله اماني، سخنگوي برنامه جهاني غذا مي‌گويد اين افراد عمدتاً در مناطق دوردست و دشوار گذار زندگي مي‌کنند و بيشتر از دو ميليون هم در فقر شديد به سر مي‌برند.
هر روز کاميون‌هاي مملو از مواد غذايي سازمان جهاني غذا، کابل را به مقصد نقاطي در سراسر افغانستان ترک مي‌کند. اين کاميون‌ها پر اند از مواد امدادي شامل آرد، روغن و نمک آيدين‌دار (يددار)، موادي که بايد به زودترين فرصت به دست نيازمندان در مناطق دور افتاده افغانستان برسد.
اين مواد از سوي کشورهاي خارجي در اختيار سازمان جهاني غذا قرار مي‌گيرند و در مواردي هم بخشي از آن‌ها از داخل اين کشور تهيه مي‌شوند.
انتقال اين مواد به نقاط مختلف افغانستان خالي او خطر نيست. حکومت خان يکي از کارمندان سابقه‌دار سازمان جهاني غذا که ۲۵ سال پيش به اين سازمان پيوست، رهبري يکي از اين کاروان‌ها را بر عهده دارد.
او در همه اين سال‌ها سفرهاي پرماجراي به سراسر افغانستان داشته، سفرهاي که براي او از آخرين سال‌هاي حکومت نجيب، رئيس جمهوري پيشين افغانستان، آغاز شده و تا امروز ادامه داشته است.
حکومت خان مي‌گويد: "در يکي از سفرها به طرف غوربند مي‌رفتيم. پيش از چاشت بود که به يک جنگل‌زار رسيديم. ناگهان صداي تيراندازي شنيدم، سه کاميون ما در جنگ گير ماند. دو تن از راننده‌هاي ما به چنگ افراد مسلح اسير شدند و يکي ديگر هم فرار کرد. سه کاميون ما آتش گرفت. بعد دو راننده پس از چند ساعت آزاد شدند و آني‌که فرار کرده بود تا نيمه‌هاي شب دوباره پيدا شد. سفر ترسناکي بود، ولي اولين و آخرين سفر از اين دست نبود."
حکومت خان مي‌افزايد هرچند تا حالا خطرات زيادي از سر گذشته‌اند اما از اينکه مي‌بيند کارش زندگي خانواده‌هاي فقير را تا حدي تغيير مي‌دهد، خوشحال و راضي است.
"حالا ما فکر کنيم حتي اگر يک بوري آرد يا چند بشکه روغن به يک خانواده فقير کمک کنيم، حتماً اقتصاد خانواده در درازمدت بهتر مي‌شود. کار من دشوار است، وقتي از خانه بيرون مي‌شوم، همه نگران‌اند که آيا سالم برمي‌گردم يا نه، ولي من اين کار را دوست دارم چون فکر مي‌کنم مي‌توانم براي خانواده‌هاي فقير مفيد باشم."
سازمان جهاني غذا مي‌گويد در چند سال گذشته به دليل افزايش جمعيت و هجوم روستاييان به شهرها براي پيدا کردن کار و زندگي بهتر، تهيه مواد غذايي در برخي از شهرهاي بزرگ افغانستان هم دشوارتر شده است
سازمان جهاني غذا مي‌گويد در چند سال گذشته به دليل افزايش جمعيت و هجوم روستاييان به شهرها براي پيدا کردن کار و زندگي بهتر، تهيه مواد غذايي در برخي از شهرهاي بزرگ افغانستان هم دشوارتر شده است. حالا سازمان جهاني غذا که بايد براي نيازمندان در سراسر افغانستان مواد امدادي برساند، خود با کمبود هزينه روبر است.
سخنگوي اين سازمان مي‌گويد که افغانستان در شمار کشورهاي فقير دنياست و هنوز بخش بزرگ اقتصاد اين کشور وابسته به کمک‌هاي خارجي است.
بسياري از کاروان‌هاي مواد امدادي براي افغان‌ها از راه‌هاي ناامن پاکستان وارد افغانستان مي‌شود و بخشي ديگر هم از آسياي ميانه.
نهادهاي امداد رسان مي‌گويند ادامه ناامني‌ها برنامه‌هاي امدادرساني براي نيازمندان را دشوار کرده و گاه هم راه‌هاي دشوار گذار سبب مي‌شود کاروان‌هاي امدادي آن‌ها در وقت نياز به دست خانواده‌ها نرسد، به ويژه براي آناني‌که به دليل جنگ يا حوادث طبيعي مجبور به فرار از مناطق خود مي‌شوند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن