تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس براى كسب رضايت خدا و آگاهى در دين قرآن بياموزد، ثوابى مانند همه آنچه كه به ف...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821035935




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

١٣ پالايشگاه متعارف گاز و ٧ سکوي دريايي در مدار توليد قرار گرفت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۱ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۳ق.ظ)
١٣ پالايشگاه متعارف گاز و ٧ سکوي دريايي در مدار توليد قرار گرفت موج - تعداد ۱۳ واحد پالايشگاهي متعارف گاز و ۵ سکوي يک ميليارد فوت مکعبي و دو سکوي ۵۰۰ ميليون فوت مکعبي دريايي از فازهاي اولويت‌دار پارس جنوبي (۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸) در دولت يازدهم (از مرداد ۹۲ تا اسفند ۹۳) مدار توليد قرار گرفته است.
به گزارش خبرگزاري موج، بر اساس گزارش معاونت امور برنامه‌ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزارت نفت، تمرکز بر توسعه ميدان گازي پارس جنوبي، اتخاذ تمهيدهاي لازم و استفاده از تمامي ظرفيت‌هاي موجود براي افزايش توليد گاز غني از اين ميدان مشترک گازي يکي از مهم‌ترين اولويت‌هاي وزارت نفت دولت يازدهم است.
بر اساس اين گزارش، بهره‌برداري کامل از فاز ۱۲ پارس جنوبي که از لحاظ ظرفيت پالايش گاز طبيعي، بزرگ‌ترين طرح توسعه اين ميدان است در اسفند ۹۳ صورت گرفت.
شايان ذکر است که در اجراي طرح مذکور ۶۷ درصد ارزشي کار شامل ساخت، نصب و راه‌اندازي کامل همه عرشه‌ها و تمام لوله‌گذاري‌هاي دريايي و بخش‌هاي عمده کارهاي پالايشگاه توسط پيمانکاران ايراني به انجام رسيده است.
در سال ۱۳۹۳ علاوه بر فاز ۱۲ که با ظرفيت پالايشي حدود ۷۵ ميليون مترمکعب در روز گاز در مدار توليد است، فازهاي ۱۵ و ۱۶ با ظرفيت پالايشي حدود ۴۰ ميليون مترمکعب در روز و فازهاي ۱۷ و ۱۸ با ظرفيت پالايشي حدود ۳۸ ميليون مترمکعب در روز جمعاً با ظرفيت پالايشي بيش از ۱۵۰ ميليون مترمکعب در روز گاز در مدار توليد هستند.
آخرين دستاوردها در توسعه ميدان گازي پارس جنوبي که در اين مدت انجام شده شامل تعداد ۱۳ واحد پالايشگاهي متعارف گاز و ۵ سکوي يک ميليارد فوت مکعبي و دو سکوي ۵۰۰ ميليون فوت مکعبي دريايي از فازهاي اولويت‌دار پارس جنوبي (۱۲، ۱۵ و ۱۶، ۱۷ و ۱۸) در مدار توليد قرارگرفته است.
بر اساس اين گزارش، افتتاح بخشي از خط لوله دهم و ۲ ايستگاه براي انتقال گاز توليدي فازهاي جديد پارس جنوبي به مناطق شمالي کشور و تأمين ۲.۵ ميليون تن ورق عريض براي توليد لوله موردنياز اين خطوط از ديگر اقدام‌هاي دولت يازدهم از ابتداي دولت يازدهم تا سال ۹۳ است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن