تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع): كسى كه خود را پيشواى مردم قرار داده، بايد پيش از آموزش ديگران، خود را آموزش دهد ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820317252




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آمريکا در انديشه مهار رشد فزاينده انقلاب اسلامي و پيشرفت نظام در منطقه است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۳۰ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۲۶ب.ظ)
امام جمعه قم: آمريکا در انديشه مهار رشد فزاينده انقلاب اسلامي و پيشرفت نظام در منطقه است موج - قم-امام جمعه قم با بيان اينکه دولت آمريکا مي‌خواهد در پرتو اين توافق به چند هدف برسد، تصريح کرد: آمريکا در انديشه مهار رشد فزاينده انقلاب اسلامي و پيشرفت نظام در منطقه است.
به گزارش خبرگزاري موج ازقم، حجت‌الاسلام سيدمحمد سعيدي در خطبه‌هاي اين هفته نماز جمعه قم که در شبستان امام خميني(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره فرارسيدن هفته دولت اظهار کرد: مايل هستم از اين تريبون مقدس به طور عام تذکري به دولت‌ها عرض کنم. مدتي است که سيره و روش دولت‌ها اين شده که تا مدت‌ها، کارها و اشخاص دولت قبلي را زيرسئوال مي‌برند و دست به تغييرات وسيعي مي‌زنند.
وي تأکيد کرد: در دو دولت بعد از دولت شهيدان باهنر و رجايي چنين سيره و روشي نبوده اما بعد از آن، اين کار تبديل به سنت شده، در حالي که اصلا کار خوبي نيست.
توليت آستانه کريمه اهل بيت(س) ادامه داد: دولتمردان وقتي از کارهاي خوب دولت‌هاي قبلي به نيکي ياد کنند مردم به آنها اعتماد مي‌کنند اما وقتي مردم، انتقادها و تخريب‌ها را مشاهده کردند تصور مي‌کنند دولت آينده هم اين دولت را تخريب مي‌کند.
وي گفت: من از بعضي روزنامه‌ها گله دارم که گاهي در سطح عمومي اقدام به انتشار اسنادي مي‌‌کنند که اين اسناد بايد به مراکز مورد نظر داده شود.
حجت‌الاسلام سعيدي با بيان اينکه ما مردم همچون رهبر انقلاب قدردان خدمات دولت هستيم، اظهار کرد: البته اين به معناي توجيه خراب‌کاري‌ها نيست بلکه انتقادات از خرابکاري‌ها بايد به گونه‌اي مطرح شود که نه دشمنان سوء استفاده کنند و نه مردم بي‌اعتماد شوند.
اهداف پشت پرده آمريکا از توافق هسته‌اي
وي در بخش ديگري از سخنان خود گريزي به مسئله هسته‌اي و اهداف پشت پرده آمريکا زد و اظهار کرد: توافق هسته‌اي به معناي نهايي شدن برنامه هسته‌اي جمهوري اسلامي نيست.
امام جمعه قم با بيان اينکه دولت آمريکا مي‌خواهد در پرتو اين توافق به چند هدف برسد، تصريح کرد: آمريکا در انديشه مهار رشد فزاينده انقلاب اسلامي و پيشرفت نظام در منطقه است.
وي محدودسازي توان نظامي و دفاعي ايران را يکي ديگر از نقشه‌هاي آمريکا بيان کرد و افزود: آمريکا مي‌خواهد وسيله‌اي براي نفوذ در جمهوري اسلامي مهيا کند و براي رسيدن به اين اقدام نقشه‌ها دارد که يکي از آنها اختلاف افکني بين ملت‌ها و دولت‌ها است.
حجت‌الاسلام سعيدي ايجاد گروه‌هاي جنايتکار و شرور مثل داعش را مهمترين ابزار آمريکا و صهيونيست‌ها براي اختلاف افکني بين کشورهاي اسلامي بيان کرد و گفت: اتفاقاتي که در کشورهاي اسلامي رخ مي‌دهد، جنگ مذهبي نيست بلکه يک جنگ سياسي است که سررشته آن دست آمريکا و صهيونيست‌هاست.
وي ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران با صداي بلند اعلام مي‌کند که ما با برادارن خودمان در هر جاي دنيا که باشند دست دوستي مي‌دهيم و از آنها حمايت مي‌کنيم و هرگز سر دوستي و آشتي با دشمنان را نخواهيم داشت و قاطعانه راه نفوذ دشمنان را خواهيم بست.
تمجيد از اصلاحات نخست وزير عراق
توليت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) به تحولات اخير در عراق اشاره کرد و گفت: نخست وزير عراق به توصيه آيت‌الله سيستاني اقدام به اصلاحات اساسي در کشور زد و مجلس هم طرح اصلاحات وي را تصويب کرده و فرايند برخورد با فساد در اين کشور قانوني شده است. ده‌ها سياستمدار و نظامي اين کشور هم به جرم‌هاي مختلف محکوم شدند.
وي ادامه داد: ما از مرجعيت شيعه در ايران و عراق که هدايتگر مردم هستند و هيچ چشمداشتي نداشته و ندارند تشکر مي‌کنيم.
حجت‌الاسلام سعيدي به تصويب قانون امر به معروف و نهي از منکر اشاره کرد و گفت: خدا را شکر مي‌کنيم بعد از گذشت ۳۰ سال از انقلاب اسلامي اجراي اين دو فريضه الهي به قانون در آمده است.
وي افزود: انتظار مي‌رود مردم از اين امر خداپسندانه حمايت کنند و همه در همه عرصه‌ها خودشان را ملزم به امر به معروف و نهي از منکر بدانند.
مبادا در قالب طنز حرمت پزشکان شکسته شود
امام جمعه قم به نزديک بودن روز پزشک نيز اشاره کرد و خواستار توجه بيشتر به جايگاه اين قشر شد و گفت: مبادا در قالب طنز و هنر حريم و حرمت پزشکان شکسته شود که اين شکستي رابطه مستقيم با نحوه خدمات رساني آنها دارد.
وي تأکيد کرد: انتقاد و طنز خوب است اما نبايد به تحقير قشرها و اقوام منجر شود.
حجت‌الاسلام سعيدي با اشاره به فرارسيدن سالروز آتش کشيدن مسجد الاقصي توسط صهيونيست‌ها و روز جهاني مسجد تصريح کرد: در بيان اهميت مسجد همين بس که از پيامبر اکرم(ص) نقل شده که خانه‌هاي من در زمين مسجدها هستند.
وي با بيان اينکه براي حضور در مساجد ثواب زيادي ذکر شده است، تأکيد کرد: سزاوار است که مساجد با مديريت واحد در خدمت مومنان باشند.
امام جمعه قم با اشاره به فرارسيدن روز بزرگداشت حضرت احمد ابن موسي(ع) اظهار کرد: ايشان نزد امام هفتم مقام بلندي داشتند بنابراين عده‌اي تصور مي‌کردند امام بعد از امام موسي کاظم(ع) ايشان خواهند بود ولي حضرت احمد ابن موسي(ع) روي منبر رفتند و فرمودند که پس از پدرم حضرت علي ابن موسي الرضا(ع) امام شيعيان خواهند بود.
تشخيص مدعيان راستين از مدعيان دروغين
وي همچنين در خطبه اول نمازجمعه قم اظهار کرد: خداوند در قرآن کريم از بزنگاه‌هايي ياد مي‌کند که در آن موارد مدعيان راستين از مدعيان دروغين مشخص مي‌شوند.
حجت‌الاسلام سعيدي با بيان اينکه مؤمنان واقعي کساني هستند که در راه ايمانشان هزينه مي‌کنند، گفت: خداوند مي‌فرمايد جهاد بايد في سبيل الله باشد يعني مومن وقتي مي‌خواهد مالي را هزينه کند اول اينکه بايد در راه خدا باشد و دوم اينکه در مسير رضايت خداوند باشد.
وي گفت: جان انسان هم همين طور بايد در راه و رضايت خداوند باشد.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 18]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن