تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814224352




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اولین جلسه آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی بعد 8 سال/ از 110 کودک خیابانی، فقط یک نفر یزدی بود!


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اولین جلسه آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی بعد 8 سال/ از 110 کودک خیابانی، فقط یک نفر یزدی بود! استان‌ها > یزد - سال گذشته ۱۰۲ کودک خیابانی و در سال جاری ۸ کودک خیابانی در استان یزد جمع آوری شد که فقط یک نفر یزدی بود.

به گزارش سایت محلی روزیزد، مدیرکل بهزیستی استان یزد در جلسه ای باحضور معاون اجتماعی استاندار یزد که بمنظور رسیدگی به وضع کودکان خیابانی و آیین نامه های مرتبط با ساماندهی آنان تشکیل شده بود، با بیان خبر فوق گفت: علی رغم اینکه در این آیین نامه تکالیفی برای سایر دستگاه‌ها آمده، ضوابط ضمانت اجرایی ندارد و در عمل اجرا نمی‌شود.
جلیل عفتی افزود: تمام مراحل کار بر عهده بهزیستی است و سازمان بهزیستی فرا‌تر از این آیین نامه کار کرده و اگر قرار باشد چهار چوبی وجود داشته باشد حتما ضمانت اجرایی هم داشته باشد.
مدیرکل بهزیستی استان یزد رسیدگی به امور کودکان خیابانی را یک تکلیف قانونی و شرعی هر انسانی بیان کرد و افزود: عدم ارایه دستور قضایی در زمان تحویل کودک به مرکز کودکان خیابانی مشکل ساز است و اگر در حین زمان ۲۴ ساعته مشکلی ایجاد شود سازمان بهزیستی باید جوابگو باشد.
شعبانی معاون دفتر امور آسیب دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: آیین نامه ساماندهی کودکان خیابانی در سال ۱۳۸۴تصویب و اولین جلسه ان در سال ۱۳۹۲ برگزار شده که سه نکته اساسی به آن افزوده شد.
وی در این راستا با بیان اینکه به بحث اتباع در این آیین نامه اشاره‌ای نشده، گفت: از آنجایی که اکثر کودکان خیابانی اتباع هستند و مسولیت اجرایی آن به عهده کار گروه اجتماعی است، آیین نامه بازنگری شده و به زودی در شورای وزیران تصویب و این مسئله بر طرف می‌گردد.
شعبانی با اشاره به اینکه استان یزد هفتمین استانی است که در آن کار گروه اجتماعی برگزار می‌شود گفت: تقویت و تشکیل کار گروه‌ها و برگزاری ان به صورت مداوم و هر سه ماه یک بار با پیگیری و حضور هر ۱۲ دستگاه عضو کارگروه باید انجام شود تا نتیجه بهتری حاصل شود.
معاون دفتر امور اسیب دیدگان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سال گذشته ۵ استان به صورت پایلوت کودکان خیابانی باز مانده از تحصیل را پوشش داد.
وی گفت: کودکان کار و خیابانی در معرض آسیب هستند و باید برای تحصیل این کودکان در هر استانی اعتباری در نظر گرفته شود.
شعبانی با بیان اینکه استان یزد به لحاظ شاخصهای انسانی، اجتماعی و اقتصادی وضعیت مناسبی دارد، گفت: استان یزد به نسبت استانهای تهران، فارس، خراسان رضوی، قم، البرز وضعیت بسیار مطلوبی در کشور دارد به طوری که در زمینه وضعیت انسانی و سواد رتبه چهارم، پوشش تامین اجتماعی رتبه دوم، خود کشی رتبه اخر و در زمینه بیکاری جز سه استان اخر کشور است.

کلید واژه ها: استان یزد -




جمعه 30 مرداد 1394 - 12:36:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن