تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):تا ده ميل اطراف قبر حسين بن على عليه‏السلام بركت است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816676576




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

شکستن تحریم های هسته ای کاربسیار مهمی بود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: شکستن تحریم های هسته ای کاربسیار مهمی بود
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جهاد در توسعه کشور داشت،گفت: شکستن تحریم های هسته ای کار بسیار مهمی بود که زمینه رشد سرمایه گذاری در کشور را فراهم می کند.
کد خبر: ۵۲۵۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷ - 20 August 2015


رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید جهاد در توسعه کشور داشت،گفت: شکستن تحریم های هسته ای کار بسیار مهمی بود که زمینه رشد سرمایه گذاری در کشور را فراهم می کند.

به گزارش تابناک، دکترعلی لاریجانی امروز (پنجشنبه 29 مردادماه) در جلسه شورای اداری استان فارس گفت: ابتدا به ساحت مقدس حضرت احمدبن موسی(ع) سلام می کنم و همچنین به تمامی مدیران و حاضرین در این نشست سلام دارم.

رئیس مجلس شورای اسلامی با ابراز خرسندی از حضور دراستان فارس گفت: شهر شیراز، شهره به فکر، اندیشه، ادب و هنر است و امروز از پشتوانه فکری خوبی برخوردار بوده،حضرت آیت الله مکارم شیرازی از افتخارات حوزه علمیه قم بوده و حضرت آیت الله دستغیب و حضرت آیت الله ایمانی نیز از شخصیت های برجسته کشور هستند همچنین نمایندگان خوب استان فارس در مجلس نیز با فهم و درک از مسائل و مشکلات در جهت رفع مشکلات و توسعه استان تلاش دارند.

 

ضرورت توسعه اطراف حرم مطهر و رسیدگی به بافت فرسوده

دکتر لاریجانی با آرزوی موفقیت برای استاندار جدید فارس؛افزود: امیدوارم آقای افشانی استاندار جدید بتواند از ظرفیت های خوب استانی استفاده کند، در این نشست حضرت آیت الله ایمانی و همچنین حضرت آیت الله دستغیب نکات مهمی را بیان کردند که باید در سطح ملی و استانی به آن توجه شود.

رئیس نهاد قانونگذاری کشورادامه داد: در زمینه توسعه حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع)، از قبل در جریان مسائل آن بوده ام وهمانطور که آیت الله ایمانی اظهار داشتند باید تدبیری برای توسعه اطراف حرم مطهر و رسیدگی به مسائل بافت فرسوده انجام شود و زمینه اتصال حرم مطهر به تمامی نقاط شهر با شرایط آسان تری فراهم گردد تا تمامی مردم دسترسی آسانی داشته باشند.

 

دسترسی به حرم های مطهر تسهیل شود

دکتر لاریجانی افزود: در حال حاضر حرم های مطهر در کشور به صورت دایره ای گسترش می یابند که این موضوع دسترسی افراد سالخورده را سخت می کند،بنابراین باید دسترسی ها تسهیل شود و در این زمینه پشتیبانی های لازم به عمل خواهدآمد و همانگونه که رهبر معظم انقلاب تأکید داشتند باید به این موضوع رسیدگی شود.

وی تصریح کرد: برخی از مطالب مطرح شده در این جلسه به استان فارس ارتباط دارد البته باید تلاش شود تا با استفاده از ظرفیت های خوب دانشگاهی، فرهنگی و دینی راه برای پیشرفت استان فراهم شود. در خصوص مشکل کم آبی باید گفت این مشکل در کل کشور وجود دارد و بنابراین با کشت متناسب با شرایط اقلیمی و سرمایه گذاری برای استفاده بهینه از آب باید به این موضوعات توجه شود.

رئیس مجلس افزود: سرمایه گذاران در بخش های معدنی و توریستی باید در استان فارس مدنظر باشد و در برنامه ششم توسعه کشور نیز در این زمینه سیاستگذاری باید بشود، در جلسه سران قوا نیز به این موضوعات توجه می شود.

رئیس قوه مقننه تصریح کرد: براساس گزارشات موضوع فروکش آب در استان فارس نگران کننده بوده که باید به آن رسیدگی شود همچنین باید مشکلات صنعتگران نیز رفع شود.

رئیس مجلس با بیان اینکه باید جهاد در توسعه کشور داشت، افزود: اگر قصد داریم به اهداف سند چشم انداز برسیم باید عقب افتادگی های کشور را جبران کنیم و به موضوع سرعت در توسعه توجه شود یعنی از روش های معقول برای آبادانی و توسعه استفاه کرد.

 

لزوم ایجاد نهضت سرمایه گذاری در کشوربرای حل مشکل بیکاری فرزندان ملت

وی افزود: با رفتار روزمره کشور به توسعه پایدار نمی رسد،بنابراین باید در توسعه به موضوع عقلانیت توجه شود و در حالی بیان می شود  که 3 الی 4 میلیون بیکار وجود دارد که سهم سرمایه گذاری برای اشتغال هر فرد مشخص بوده و اگر حدود 200  میلیارد دلار در سال سرمایه گذاری انجام شود مشکلات حل می شود اما باید توجه داشت تا کنون تنها 2 هزار میلیارد تومان از بودجه های عمرانی تخصیص داده شده بنابراین از موضوعات ذکر شده می توان نتیجه گرفت برای توسعه نیاز به نهضت سرمایه گذاری در کشور وجود دارد تا زمینه حل مشکل بیکاری فرزندان این ملت فراهم شود.

دکتر لاریجانی گفت: برای آبادانی باید در کشور سرمایه گذاری انجام شود بنابراین نظام جمهوری اسلامی درست تصمیم گرفت که مذاکرات هسته ای را به صورت جدی دنبال کرد البته اختلاف نظرها را نیز می دانم و از مسائل هسته ای بی اطلاع نیستم.

وی افزود: در مجلس کمیسیون ویژه ای برای بررسی موضوعات هسته ای تشکیل شده و باید توجه داشت می توانیم موضوع هسته ای را به دوصورت بررسی کنیم اگر از لابلای سند نقاط ضعیف آن درشت و نگرانی ایجاد شود که گاها در رسانه ها این جنس کار انجام می شود.

رئیس مجلس گفت: بررسی در حد کار تحقیقی ایرادی ندارد،البته باید نگاه واقع بینانه ای در این زمینه وجود داشته باشد و به خطوط قرمز توجه شود اما به نحو دیگری نیز می توان به سند چشم انداز نگاه کرد که چگونه از این سند برای بهره برداری و پیشرفت کشور استفاده شود.

دکتر لاریجانی تاکید کرد: موضوع هسته ای چیزی نبوده که مذاکرات آن ظرف دو هفته صورت بگیرد؛ دولت یازدهم 2 سال به این موضوع توجه کرد و در دولت قبلی نیز یک سال ونیم در این موضوع کار شد البته روند کار در دولت یازدهم سریع تر بود و با استراتژی روشنی مذاکرات پیگیری شد و اینگونه نبود که یک هفته ای سند تدوین شود تا در عمل انجام شده قرار گیریم.

رئیس نهاد قانونگذاری افزود: در موضوع هسته ای روی سناریوهای متفاوت که تأمین کننده نیازهای کشور باشد تلاش های خوبی شده،البته ممکن است در بعضی قسمت ها به توفیق صد درصدی نرسیده باشیم که در مذاکرات چند جانبه خیلی موضوع غریبی نیست اما سوال این است که چرا این راه را انتخاب کردیم؟ ، دغدغه هایی مانند آبادانی، مشکلات بیکاری از موضوعاتی بود که در این زمینه وجود داشت و باید توجه کرد که در مواجهه با یک پدیده نمی توان رویکرد تک ساعتی داشت و وجوه مختلفی مانند اقتصادی، سیاسی و اجتماعی باید لحاظ شود و افراد عاقل به تمامی وجوه توجه دارند.

وی گفت: از بعد فنی چیزی که در زمینه غنی سازی قصد داشتیم به آن هدف رسیدیم و نکته دیگر اینکه شکستن تحریم ها بسیار مهم بود اینکه در درون دالان های تحریم کشور باشد،حسن نیست.

دکترلاریجانی تصریح کرد: قطعنامه صادر شده از سوی شورای امنیت باعث از بین رفتن قطعنامه های قبلی شد البته ما نیز باید تعهدات خود را اجرا کنیم.

وی افزود: قطعنامه های بین المللی فضای جهانی را توقیف می کند،بنابراین با برداشته شدن قطعنامه ها علیه جمهوری اسلامی زمینه تسهیل در مبادلات تجاری فراهم می شود از بعد حقوقی نیز کار خوبی صورت گرفته است.

رئیس مجلس افزود: سرمایه گذاران از شرایط پرالتهاب فرار می کنند و زمانی که بیمه ها و بانک های خارجی و همچنین شرکت های حمل و نقل برای کار مشکل دارند،شرایط برای سرمایه گذاری سخت می شود.











این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 63]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن