واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: View Full Version : پرسش و پاسخ doncorleone27th February 2007, 12:46 AMسلام به همه دوستان در این تاپیک قصد داریم (با کمک اساتید ) و این حقیر , به یاری خدا به سوالات دوستان پاسخ بدیم . (در حد توان ) عزیزان هر اندازه که میتوانند در رفع مشکلات مطرح شده به این حقیر کمک کنند . please امید که مکانی باشد برای کمک به دوستان . یکدنیا ممنونم . doncorleone27th February 2007, 01:39 AMاز تمامی کسانی که مایل به پاسخگوئی هستند در خواست میکنم تا با زدن دکمه سپاس شخص سوال کننده , به دیگران اطلاع دهند که به این سوال جواب خواهند داد . باز هم ممنون . ariana_seika10th March 2007, 12:52 PMسلام من که اولین باره به این سایت مراجعه کردم ضمن اینکه اگه بتونم به سوال بچه ها پاسخ بدم میخواستم بدونم شما دوستان از کودوم ورژن 3dsmax استفاده میکنین و چرا ؟ مثلا اگه از 9 چی بیشتر از 8 داشت که لازم داشتین و...؟ خدافظ doncorleone10th March 2007, 01:07 PMدر آغاز ورودتون رو به این فروم خوش آمد میگم و بسیار خوشحالم از اینکه بتوانم با کمک شما و دیگر دوستان برای گسترش بخش انیمیشن بکوشیم .:) امیدوارم بتوانیم پاسخ گوی سوالات باشیم و شرمنده نشویم . و اما سوال شما من از ورژن 7.0 استفاده میکنم , بنظر من فرق چندانی ندارند چون با 8.0 هم کار کردم , مهم اینکه خودمون چی بلدیم . من با 2.5 شروع کردم , درسته چیزهایی اضافه شد که یکسری کارها رو ساده تر کرد یا دسترسی ها رو ساده تر کرد ولی ساختمان و عملکرد اصلی پابرجاست. موفق باشی .:) hmoien17th March 2007, 11:56 AMسلام.من می خوام از motion blur استفاده کنم.برای این کار یه چرخ ساده توسط یه سیلندر و مادیفایر lattice می سازم و لی کار نمی کنه. با Super spray امتحان می کنم کار میکنه ها! بازم ممنون doncorleone17th March 2007, 12:45 PMسلام.من می خوام از motion blur استفاده کنم.برای این کار یه چرخ ساده توسط یه سیلندر و مادیفایر lattice می سازم و لی کار نمی کنه. با Super spray امتحان می کنم کار میکنه ها! بازم ممنون سلام به شما دوست عزیز شما هم از این راه میتوانید این عمل را انجام دهید و هم از قسمت effect سپس add کردن blur که از قسمت effect نسبت دادن blur به کل object های متحرک است ولی از این طریق شما میتوانید هر object را بصورت مجزا در حرکت blur کنید . کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند شما میتوانید از گزینه image در سمت راست object نیز استفاده کنید . در عکس بالا . تصویر زیر از روش فوق ایجاد شده است . کاربران ثبت نام کرده قادر به مشاهده لینک می باشند پیروز باشید . mehdi-korn1st May 2008, 12:48 AMfile:///H:/AMUZesh%203dmax/ساخت%20یک%20شهاب%20آتشین_files/fireball-big.jpg ساخت یک شهاب آتشین هنگامی که این تمرین را انجام دهید قادر خواهید بود هر چیزی را آتش بزنید . از قبیل درخت یا مدل یک انسان در حالی که راه میرود . قسمت اول – قرار دادن موضوعات در صحنه 1 – یک کره با شعاع بین 10 تا 20 ایجاد نمائید . 2 – یک PArray در صحنه قرار دهید . و در قسمت Object-Based Emitter کره را به عنوان موضوع آن انتخاب نمائید . این کار را با کلیک روی pick object انجام دهید . file:///H:/AMUZesh%203dmax/ساخت%20یک%20شهاب%20آتشین_files/Tut1_1.jpg قسمت دوم – تنظیمات Parry 1- Particle Generation در قسمت گزینه use rate را انتخاب و مقدار آن را بین 60 تا 100 قرار دهید 2- در Particle Motionقسمت گزینه speed را روی صفر قرار دهید . 3- در timingقسمت تنظیمات را به نسبت زمان مورد نیاز تنظیم نمائید . 4- Emit Stop را روی 100 قرار دهید . 5- life گزینه را روی 20 قرار دهید . 6- Size را حدود 4 قرار دهید . مقدار grow for= 20 و fade for= 50 file:///H:/AMUZesh%203dmax/ساخت%20یک%20شهاب%20آتشین_files/Tut1_2.jpg قسمت سوم – نوع PArray در قسمت Particle Types نوع ذرات را Constant معرفی نمائید . 1- یک با د (wind) به صحنه اضافه نمائید ، طوری که باد از سمت راست و پائین به کره برخورد کند . file:///H:/AMUZesh%203dmax/ساخت%20یک%20شهاب%20آتشین_files/wind.jpg 2- موضوع باد را به PArrayنسبت دهید .و مقادیر زیر را برای wind تعیین کنید : Strength = 0.5 Turbulence =2.2 Frequency =1.3 Scale =3 روی PArray کلیک راست کنید و در منوی properties گزینه motion blur را انتخاب و آن را روی Image قرار دهید .و مقدار 6 را برای آن مشخص کنید . در قسمت object ID عدد یک را وارد نمائید . file:///H:/AMUZesh%203dmax/ساخت%20یک%20شهاب%20آتشین_files/Tut1_5.jpg قسمت چهارم – جنس و مواد 1- ویرایشگر مواد (material editor) را انتخاب نمائید . یک جنس Blinn با این مشخصات بسازید : Self illumination = 55 - opacity = 90 2- در قسمت diffuse یک Gradiant وارد نمائید و مقادر آن را به شرح زیر وارد کنید : Color 1 = قرمز -- Color 2 = نارنجی -- Color 3 = آبی آسمانی میزان position of second color را 0.08 قرار دهید . 3- در قسمت extended parameters گزینه Fall off را روی out انتخاب کنید و مقدار آن را 100 مشخص نمائید . سپس این ماده را به PArray نسبت دهید . file:///H:/AMUZesh%203dmax/ساخت%20یک%20شهاب%20آتشین_files/Tut1_4.jpg قسمت پنجم – ویدئو پست گزینه Add Scene Event را انتخاب کنید و یک فیلتر Lenz Effect Glow به لیست اضافه کنید . 1- در قسمت preferences گزینه size را روی 50 قرار دهید و ok را کلیک کنید . 2- در قسمت output file یک نام برای فایل خروجی تایپ نمائید . قسمت ششم – رندر روی گزینه execute کلیک کنید و تعداد فریمهایی که میخواهید رندر شود را مشخص نمائید . نتیجه باید شبیه تصویر بالای این صفحه باشد . faranama9th August 2008, 03:52 PMمن با دادن جنس به مواد همچنین reflect به اشیا مشکل دارم لطفا کمک کنید MAXNAZ16th June 2009, 10:06 PMسلام خسته نباشید. می خواستم بدونم برای من که مبتدی هستم بهترین روش برای یادگیری کدام هست.بهتره بپرسم شما خودتان از چه راهی شروع کردین به یادگیری.آیا در این نرم افزار حرفه ای شده اید؟ msaeedd25th June 2009, 10:22 AMامید وارم موفق باشید MGMMZM26th June 2009, 02:33 AMسلام من مبتدي هستم مي خواستم اموزش ساخت يك پيچ برام توضيح بديد mp_199015th July 2009, 01:41 AMسلام . می خواستم اگه می شه در مورد ساخت باد هم توضیح بدید ممنون می شم samadblaj23rd August 2009, 02:13 AMسلام ببخشید من برای ساخت یک انیمیت 3 دقیقه ای فریم تایم رو روی چند تنظیم کنم ممنون homa adl2nd May 2011, 04:55 PMسلام با دستور rectangle یه objectساختم درون اون circleایجاد کردیم آیا میشه جوری extrudeکرد که به درون objectحفره ایجاد کرد ؟؟؟؟ به طور کلی چطور میشه دورن یه objectحفره ایجاد کرد؟؟؟مثل حدقه ی چشم سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 589]