تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ جلسه قرآنى براى تلاوت و درس در خانه‏اى از خانه‏هاى خدا برقرار نشد، مگر اين...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820111405




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

آغاز دومين رزمايش نظامي مشترک چين و روسيه در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۱ق.ظ)
آغاز دومين رزمايش نظامي مشترک چين و روسيه در سال جاري موج-چين و روسيه امروز رزمايش نظامي مشترک خود را در بخش هاي شمالي درياي شرق چين و بين شبه جزيره کره و ژاپن آغاز خواهند کرد.
به گزارش خبرنگار بين الملل خبرگزاري موج، رزمايش نظامي چين و روسيه که دومين مانور مشترک آن ها در سال جاري محسوب مي شود، نتيجه تعميق همکاري دو کشور در زمينه هاي نظامي و امنيتي است.
پيش از اين نيز رئيس جمهور چين در رژه نظامي مسکو به مناسبت سالروز پايان جنگ جهاني دوم شرکت کرد. در همين حال رهبران کشورهاي غربي به دليل تنش با روسيه بر سر بحران اوکراين، در اين مراسم حضور نيافتند.
مانور 9 روزه مذکور در خليج بزرگ پيتر، بزرگترين خليج درياي شرقي چين و نزديک به مرزهاي روسيه، کره شمالي و چين برگزار مي شود.
طبق اخبار شينهوا، هدف از اين تمرين بهبود تمرکز در جنگ هاي ضد زيردريايي و دفاع هوايي است. در اين مانور هفت کشتي جنگي چين به همراه هواپيما، بالگرد و حدود 200 تفنگدار دريايي اين کشور شرکت مي کنند.
روسيه نيز 16 کشتي، دو زيردريايي، 12 فروند هواپيماي نظامي، 9 خودرو آبي-خاکي و 200 تفنگدار دريايي به منطقه اعزام مي کند.
در همين راستا يک روزنامه دولتي چين بيان کرد: مسکو و پکن با توجه به تمرکز ايالات متحده بر محور آسيا، همکاري هاي نظامي خود را به شدت تقويت کردند.
همچنين اين روزنامه تاکيد کرد: وضعيت سياسي و نظامي شرق آسيا باعث ايجاد نگراني هايي در مورد افزايش حضور آمريکا در اين منطقه شده است. ضمن آنکه اتحاد ميان توکيو و واشنگتن عامل ايجاد انگيزه اي براي روابط امنيتي نزديکتر چين و روسيه شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 68]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن