تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هيچ باطلى نيست كه در برابر حق بايستد مگر آن كه حق بر باطل چيره مى شود و اين سخن خ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813372426




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

درياچه مصنوعي شرفخانه خواص درماني ندارد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۹ مرداد ۱۳۹۴ (۰:۲۲ق.ظ)
درياچه مصنوعي شرفخانه خواص درماني ندارد موج - آب درياچه مصنوعي شرفخانه فاقد خواص آب درياچه اروميه است.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از مانا، معاون محيط طبيعي و قائم مقام اداره کل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي در خصوص وضعيت درياچه مصنوعي ايجاد شده در بندر شرفخانه اظهار داشت: آب اين درياچه به وسيله پمپاژ مستقيم از آب‌هاي باقي مانده درياچه اروميه تأمين نمي‌شود.
به گفته حسيني قمي، آب اين درياچه از بارش‌هاي فصلي و زهاب مناطق بالادستي و نقاط مختلف بر حسب بيلان‌هاي آبي حوزه بالادست که به طرف درياچه اروميه سرازير مي شود، تأمين مي شود.
معاون محيط طبيعي و قائم مقام اداره کل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي تاکيد کرد: اين آب‌هاي ورودي به صورت جريانات سطحي مشاهده مي‌شوند.

عدم ورود فاضلاب به درياچه مصنوعي شرفخانه
وي در خصوص برخي اظهارات مبني بر ورود فاضلاب‌هاي کارگاه‌هاي شن شوري به اين درياچه مصنوعي خاطرنشان کرد: هيچ گونه گزارشي مبني بر ورود فاضلاب به آب اين درياچه به اداره کل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي نداشته‌ايم.
وي اظهار داشت: کارگاه‌هاي شن شوري که در بالادست حوزه آبريز درياچه اروميه قرار دارند فاقد هر گونه فاضلابي هستند که بخواهد به درياچه مصنوعي ريخته شود.
حسيني قمي تاکيد کرد: اين درياچه مصنوعي براي احياي گردشگري منطقه توسط شهرداري شرفخانه ايجاد شده است و گردشگران مي توانند در آنجا قايق سواري کنند.
وي اذعان داشت: هر چند آب اين درياچه مصنوعي فاقد خواص آب درياچه اروميه است و خواص درماني ندارد اما با اين وجود ديده مي شود که مردم در آب درياچه مصنوعي به شنا کردن مي‌پردازند.
اين مقام مسوول در سازمان حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي يادآور شد: تابلوي شناکردن ممنوع در کنار درياچه مصنوعي شرفخانه نصب شده است و بهتر است گردشگران در آن شنا نکنند.

کاهش 10 سانتي آب درياچه اروميه از ابتداي سال
معاون محيط طبيعي و قائم مقام اداره کل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي همچنين در خصوص درياچه اروميه گفت: با اقدامات صورت گرفته در راستاي احياي درياچه اروميه، هم اکنون به نظر مي‌رسد که وضعيت درياچه تثبت شده است.
دکتر ميرمحسن حسيني قمي، گفت: بر اساس آخرين آمار ستاد احياي درياچه اروميه، آب اين درياچه از ابتداي سال جاري تا کنون تنها 10 سانتي متر کاهش داشته است.
معاون محيط طبيعي و قائم مقام اداره کل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي بيان کرد: اين در حالي است که سال گذشته در همين موقع از سال، ميزان کاهش آب درياچه از سوي ستاد احيا 40 سانتي متر گزارش شده بود.
حسيني قمي، افزايش بارندگي‌هاي فصلي و اجراي طرح‌هاي ستاد احياي درياچه اروميه و اقدامات انجام شده توسط اداره کل محيط زيست استان آذربايجان شرقي را از جمله مهم‌ترين دلايل تثبيت وضعيت آب درياچه اروميه عنوان کرد.
وي ثبيت کانون‌هاي ريزگرد نمکي به وسيله مالچ پاشي طبيعي (بيولوژيکي) در درياچه اروميه را از جمله مهم‌ترين اقدامات اداره کل حفاظت محيط زيست استان آذربايجان شرقي در راستاي احياي اين درياچه عنوان کرد.
اين مقام مسوول در استان آذربايجان شرقي تصريح کرد: اين پروژه مالچ پاشي در 30 هکتار از اراضي درياچه به صورت پايلوت انجام شده است.
حسيني قمي خاطرنشان کرد: اميدواريم با اقدامات در حال انجام در آينده نزديک شاهد احياي درياچه اروميه به عنوان يکي از مهم‌ترين سرمايه‌هاي ملي کشور باشيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 61]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن