تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مهدى امت من كسى است كه هنگام پر شدن زمين از بيداد و ظلم، آن را پر از قسط و عدل ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814255674




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جذب سرمايه گذار در منطقه آزاد انزلي و استان گيلان نيازمند عزم جدي مسوولان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۷:۳۶ب.ظ)
مدير عامل منطقه آزاد انزلي: جذب سرمايه گذار در منطقه آزاد انزلي و استان گيلان نيازمند عزم جدي مسوولان است موج - رشت - مدير عامل منطقه آزاد انزلي گفت: جذب سرمايه گذار در منطقه آزاد انزلي و استان گيلان نيازمند عزم جدي مسئولان است که در اين ميان شوراهاي اسلامي مي توانند نقش موثري ايفا کنند.
به گزارش خبرگزاري موج و به نقل از روابط عمومي سازمان منطقه آزاد انزلي، رضا مسرور در اين ديدار بر ضرورت تدوين فرصت هاي سرمايه گذاري سرمايه گذاران امکان سنجي شده از سوي شهرداري ها و شوراهاي اسلامي استان براي تسريع در جذب سرمايه گذاران تاکيد کرد.
وي اظهار کرد: به طور قطع بستر سازي براي حضور سرمايه گذار مهم ترين راهکار برون رفت مشکلات اشتغال استان در دوران پساتحريم است.
وي افزود: با توجه به تحولات اخير بوجود آمده در روابط سياسي و اقتصادي کشور بايد از فضاي موجود با تکيه بر توانمندي ها و ظرفيت هاي استان و منطقه آزاد انزلي در جهت جذب سرمايه گذار به منظور ايجاد اشتغال مولد بهره برد.
وي با بيان اين که با وجود تلاش هاي انجام گرفته موضوع بيکاري از مشکلات اصلي استان است، يادآور شد: بايد فضاي رواني مثبت براي حضور سرمايه گذاران مهيا کرد.
مسرور رويکرد سازمان متبوع خود را تعامل با استان در بخش هاي مختلف؛ بويژه در زمينه بسترسازي براي حضور گسترده سرمايه گذار اعلام کرد.
رئيس هيات مديره اين سازمان افزود: فرآهم نمودن امکان بازديد و آشنايي شهرداران و فرمانداران شهرهاي استان از منطقه براي الگوبرداري از طرح هاي عمراني و خدمات گردشگري ايجاد شده بهمراه معرفي سرمايه گذار به شهرهاي رشت و انزلي و ديگر شهرهاي استان، از جمله اقدامات انجام شده در راستاي توسعه شهرهاي استان دانست.
مسرور همچنين با بيان اين که دوره هاي توانمند سازي مختلفي براي ساکنان منطقه در حوزه هاي اقتصادي، صنايع دستي و کشاورزي در حال اجرا است از آمادگي اين سازمان براي حضور شهروندان در اين دوره هاي مهارت آموزي خبر داد.
وي افزود: اجراي طرح پايلوت پرورش ورمي کمپوست در دو مرکز مجزا و با هدف ترويج اين طرح سودمند کشاورزي در سطح منطقه و استان را در دستور کار قرارداده است.
مسرور با اشاره به اقدامات صورت گرفته و طرح هاي توسعه، پروژه هاي عمراني و برنامه هاي اين سازمان در زمينه ايجاد زيرساخت ها و فعالسازي کريدورهاي بين المللي در اين منطقه تصريح کرد: اين سازمان تمامي معافيت ها و مجوزهاي لازم براي تجهيز و بهسازي ناوگان حمل و نقل عمومي با ماشين هاي پلاک اين منطقه را صادر کرده است.
وي خاطرنشان کرد: اعمال اين معافيت به منظور نوسازي ناوگان شهري شهرهاي گيلان و واردات ماشين آلات عمراني، راهسازي و کشاورزي با بهره مندي از فناوري هاي نوين از جمله اقدامات اين سازمان براي بهره مندي استان از مزايا و معافيت هاي قانوني منطقه آزاد انزلي در جهت توسعه استان است.
رئيس شوراي اسلامي استان گيلان نيز در اين جلسه گفت: طي دو سال اخير سازمان منطقه آزاد انزلي گامهاي بلندي در جهت توسعه همه جانبه برداشته است.
حسينعلي خدايگاني افزود: امکان نوسازي ناوگان عمومي درون شهري و حمل و نقل عمومي استان با بهره گيري از ظرفيتهاي قانوني منطقه آزاد انزلي باعث بالا رفتن ضريب ايمني حمل و نقل شهري و منظر توريستي شهرهاي گيلان شده است.
وي خاطرنشان کرد: با توجه به کشاورز محور بودن مشاغل استان، بازسازي ماشين آلات کشاورزي از طريق واردات از اين منطقه، زمينه سودآوري صنعت کشاورزي و تجاري شدن آن و گسترش اشتغال در اين بخش مي شود.
اسماعيل حاجي پور رييس شوراي اسلامي شهرستان رشت نيز گفت: اين منطقه فرصتي براي توسعه اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي گيلان است و افتخار مجموعه اعضاي شوراي هاي اسلامي خدمتگزاري به دو و نيم ميليون جمعيت اين استان است.
مباحثي در خصوص ايجاد کارخانه کمپوست، مبلمان شهري، واردات ماشين آلات کشاوررزي و راهسازي، استفاده از ظرفيت هيات هاي سرمايه گذاري خارجي و داخلي منطقه آزاد انزلي، افزايش محدوده تردد خودرو از ديگر مباحثي بود که از سوي اعضاي شوراهاي اسلامي شهرستان استان در اين جلسه بيان شد.
در پايان اعضاي شوراهاي اسلامي شهرهاي گيلان از مرکز تفريحات دريايي منطقه، مجتمع بندري کاسپين، مرکز همايش ها و نمايشگاهي، طرح ساحلي و محدوده تجاري و گردشگري و مجتمع هاي تجاري منطقه بازديد کردند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن