تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):اگر در عُمرت دو روز مهلت داده شدى ، يك روز آن را براى ادب خود قرار ده تا از آن بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821097154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تشريح فعاليت‌هاي وزارت بهداشت براي توانمندسازي بهداشتي حاشيه‌نشينان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۵:۳۱ب.ظ)
تشريح فعاليت‌هاي وزارت بهداشت براي توانمندسازي بهداشتي حاشيه‌نشينان موج - قائم‌مقام معاون بهداشت وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي رسيدگي به وضعيت زنان ويژه، معتادان و مبارزه با خشونت را از اهم برنامه‌هاي اين وزارت براي توانمندسازي بهداشتي ساکنان مناطق حاشيه‌اي کشور دانست.
به گزارش خبرگزاري موج، ناصر کلانتري، قائم‌مقام معاون بهداشت وزير بهداشت درمان و آموزش پزشکي، در خصوص اقدامات وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي در سکونتگاه‌هاي غير رسمي و محله‌ها و بافت‌هاي ناکارآمد شهري اظهار کرد: از اولويت‌هاي وزارت بهداشت مقابله با بيماري‌هاي واگيردار مانند سل و HIV به دليل شيوع فراوان آن‌ها در اين نوع مناطق در سطح دنياست.
قائم‌مقام معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشکي ادامه داد: از ديگر مشکلات بهداشتي، رواني و اجتماعي در مناطق حاشيه‌اي زندگي معتادان، زنان ويژه، پناهندگان و مهاجران غيرقانوني، باندهاي تبهکاري سازمان‌يافته و... است که وزارت بهداشت براي هر دسته از اين نوع معضلات بهداشتي، رواني و اجتماعي برنامه مخصوصي دارد.
رئيس مرکز مديريت شبکه بهداشت و درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي با اشاره به اين که 10 ميليون نفر از جمعيت حاشيه‌اي شهرهاي کشور تحت پوشش وزارت بهداشت براي بررسي، مشاوره، پايش، مراقبت اوليه و درمان انواع بيماري‌ها و رفتارهاي پرخطر قرار دارند، گفت: هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جمعيت حاشيه‌نشين ايران يک «پايگاه بهداشت» و هر ۲۵ تا ۵۰ هزار نفر از ساکنان اين مناطق به يک «مرکز سلامت جامعه» دسترسي دارند.
وي با بيان اين که کاردان‌ها و کارشناس‌هاي پرستاري، مامايي، بهداشت محيط و خانواده، مبارزه با بيماري و... شاغل در وزارت بهداشت را به «کارشناس مراقبت سلامت خانواده» ارتقا داده‌ايم، تأکيد کرد: اين يک نفر مراقب سلامت خانواده، مسووليت رسيدگي به سه هزار نفر يا ۸۰۰ خانواده را بر عهده دارد.
مجري طرح رسيدگي به بهداشت مناطق حاشيه‌اي کشور وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي خاطرنشان کرد: به طور کلي در سراسر کشور هزار و ۷۰۶ مراقب سلامت خانواده داريم که ۱۱۹ تن از آن‌ها پزشک و دندان‌پزشک هستند. همچنين ۱۶۶ نفر روانشناس، ۱۱۶ کارشناس تغذيه و ۱۵۶ کارشناس بهداشت محيط اين پزشکان را همراهي مي‌کنند.
نماينده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي در ستاد ملي بازآفريني پايدار شهري محورهاي مهم برنامه توانمندسازي بهداشتي ساکنان مناطق حاشيه‌اي کشور را «پيشگيري و کنترل آسيب‌هاي اجتماعي» با زيرمحورهاي خشونت، اعتياد، فرار از منزل، زنان ويژه، طلاق و رفتارهاي پرخطر، مراقب سلامت، کارشناس بهداشت روان با زيرمحورهاي پذيرش ارجاعات و مشاوره فردي ـ گروهي، کارشناس تغذيه و رژيم درماني، مراکز ويژه زنان آسيب ديده اجتماعي با زيرمحورهاي حرفه‌آموزي و توانمندسازي آنان، ايجاد اشتغال، مهدکودک و تغذيه رايگان، پيشگيري و کنترل اعتياد با زيرمحورهاي مشاوره ترک دخانيات و سوءمصرف مواد و اشتغال و پيشگيري و کنترل خشونت با زيرمحورهاي آموزش و آگاهي‌بخشي عمومي، آموزش و آگاهي‌بخشي خانوار و فردي و برگزاري جلسات مشاوره فردي و خانوادگي عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن