تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 29 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بر شما باد رجوع به كتاب خدا (قرآن) ... كسى كه به آن عمل كند از همه پيشى مى گيرد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1811612294




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

مهم‌ترين چالش صنعت حمل‌ونقل غير واقعي بودن قيمت سوخت است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۶ب.ظ)
مهم‌ترين چالش صنعت حمل‌ونقل غير واقعي بودن قيمت سوخت است موج - معاون وزير راه و شهرسازي گفت: مهم‌ترين چالشي که در حال حاضر در صنعت حمل‌ونقل وجود دارد غير واقعي بودن قيمت سوخت است.
به گزارش خبرگزاري موج، کشاورزيان، معاون وزير راه و شهرسازي، با بيان اين که مهم‌ترين چالشي که در حال حاضر در صنعت حمل‌ونقل وجود دارد غيرواقعي بودن قيمت سوخت است، گفت: پايين بودن قيمت سوخت باعث شده که عملا انگيزه‌اي براي نوسازي ناوگان در مردم وجود نداشته باشد، متأسفانه ما نه براي آلودگي زيست‌محيطي از کسي جريمه‌اي مي‌گيريم و نه قيمت سوخت قيمت واقعي است که کسي به‌طور طبيعي راغب باشد که بخواهد ناوگان خود را به موقع بازسازي کند.
کشاورزيان افزود: ضمن آن که همين پايين بودن قيمت سوخت باعث شده است که قيمت خودرو يا سهم ناوگان در قيمت تمام شده حمل و نقل خيلي زياد باشد؛ يعني اگر فردي امروز بخواهد کاميون نو بخرد بايد ۴۰۰ تا ۵۰۰ ميليون تومان هزينه کند. همچنين اگر برود يک کاميون نو را از فرد ديگري اجاره کند ممکن است در ماه ۱۲ تا ۱۳ ميليون تومان درآمد داشته باشد حال آن که بايد ۸ تا ۹ ميليون تومان آن را بابت اجاره يا قسط خريد يک ناوگان پرداخت کند با ۲ تا ۳ ميليون تومان باقي مانده قطعا نمي‌تواند هزينه سوخت، دستمزد راننده٬ تعميرات٬ بيمه و خريد قطعات لازم را تأمين کند اگر سوخت واقعي شود درآمد متناسب با آن افزايش پيدا مي‌کند و مي‌تواند به جاي ۱۲ تا ۱۳ ميليون تومان، ماهانه ۲۰ ميليون تومان درآمد به دست آورد بعد ۸ تا ۹ ميليون اجاره يا پرداخت قسط را بهتر مي‌تواند بپردازد.
معاون وزير راه و شهرسازي بيان کرد: از گذشته طرح نوسازي ناوگان هميشه مطرح بوده تا مالکين خودروهاي فرسوده با دريافت مشوق‌ها و امتيازاتي راغب شوند که خودرو خود را عوض کنند. اين طرح در سال گذشته در قالب بند قاف تبصره ۲ قانون بودجه ديده شد که بعداً به صورت يک قانون دائمي درآمد. براساس اين قانون به وزارت نفت اجازه دادند در پروژه‌هايي که صرفه‌جويي مصرف سوخت به دنبال دارد شرکت کند.
وي ادامه داد: نوسازي ناوگان در کنار کاهش مصرف سوخت، مزايايي همچون کاهش آلودگي زيست‌محيطي و افزايش آسايش راننده را هم دارد. البته قائل به اين نيستم که خودرو فرسوده سهم بيشتري در تصادفات دارد. چنين مساله‌اي ثابت شده نيست، الا اين که گفته مي‌شود اين خودروها در جاده‌ها بعضا خيلي کُند پيمايش دارند، خودروهاي عقبي حوصله‌شان سر مي‌رود و سبقت غيرمجاز مي‌گيرند يا آن که يک خودرو حمل و نقل عمومي فرسوده در تصادف متلاشي و لطمه زيادي به سرنشينانش وارد مي‌شود در اين حد مي‌توان گفت در تصادفات سهم دارند وگرنه نمي‌توان گفت ارتباط مستقيمي بين ايمني با فرسودگي و سن ناوگان وجود دارد.
لحاظ ۲.۷ ميليارد دلار براي نوسازي ۶۵ هزار دستگاه خودروي فرسوده در قالب قانون خروج از رکود
کشاورزيان در ادامه صحبت‌هاي خود با بيان اين که ۲.۷ ميليارد دلار در قالب بند «ق» براي نوسازي ۶۵ هزار دستگاه خودروي فرسوده باري بالاي ۳۵ سال تعريف شده است که در طول ۵ سال اجرا مي‌شود، گفت: با توجه به اين‌که قرار شده به ازاي پيمايش ساليانه‌اي که اين خودروها دارند يک‌بخشي از آن صرفه‌جويي در قالب سود تسهيلات به خريدار برگردد پيش‌بيني شده مثلا براي هر خودرو در ۵ سال حدود ۴۶ هزار دلار تخصيص داده شود، يعني اگر يک خودرو سالي ۱۰۰ هزار کيلومتر پيمايش کند و هر ۱۰۰ کيلومتر ۱۵ ليتر صرفه‌جويي مصرف گازوئيل داشته باشد، در سال ميزان صرفه‌جويي‌هاي مصرف سوخت اين خودرو به ۱۵ هزار ليتر مي‌رسد که معادل ارزي آن محاسبه و به عنوان يارانه سوخت به مالک خودرو پرداخت شود. البته هنوز کار اجرايي اين پروژه آغاز نشده چون نيازمند مقدماتي بود و بايد طرف‌هاي مرتبط مانند وزارت نفت، سازندگان خودرو، ليزينگ‌ها، سازمان راهداري و خريداران مشخص مي‌شدند. کارهاي مقدماتي همچون قرارداد بين سازمان راهداري و توليدکنندگان امضا شده است يا وزارت نفت هم بايد چنين قراردادي را با توليدکنندگان و ليزينگ‌ها امضا کند. با توجه به سياست‌هاي وزارت نفت از ابتداي نيمه دوم سال ۹۴ بحث نوسازي ناوگان با استفاده از بند «ق» يا قانون خروج از رکود از محل صرفه‌جويي‌ها در مصرف گازوئيل اجرا مي‌شود.
وي افزود: البته يکي از دلايلي که وقفه در کار انداخت کاهش قيمت جهاني سوخت بود ما پارسال در همين موقع هر بشکه نفت را بالاي ۱۰۰ دلار مي‌فروختيم، اما؛ امسال اين عدد زير ۵۰ دلار است يعني آن محاسبه‌اي که شده بود هر خودرو سالي ۱۵ هزار ليتر صرفه‌جويي مصرف سوخت داشته باشد پارسال يک ارزشي داشت و امسال اين رقم به کمتر از نصف رسيده است که همين مساله اجراي کار را با وقفه مواجه کرد.
وي ادامه داد: تا قيمت سوخت واقعي نشود حمل و نقل ريلي موقعيت واقعي خود را پيدا نمي‌کند و صاحب کالا انگيزه‌اي نمي‌بيند که براي استفاده از حمل و نقل ريلي اقدام کند. نمي‌توان به زور صاحب کالا را مجبور کرد تا کالاي خود را با قطار حمل کند، بنابراين سياست تشويقي براي نوسازي ناوگان از محل بند «ق» روش موفقي نيست. ما آن‌قدر منابع نداريم که بتوانيم به اندازه کافي يارانه سوخت بدهيم و يارانه پرداختي مابه‌تفاوت قيمت خودرو نو و فرسوده را پر نمي‌کند. مگر آن که يک راننده‌اي واقعا از خودروي خود مستأصل شده باشد چنين فردي حتي اگر يارانه سوخت هم نگيرد براي تعويض خودروي خود اقدام مي‌کند. مخصوصا در ناوگان حمل و نقل مسافري تعويض خودرو انجام مي‌شود چون مسافر وقتي به ترمينال مي‌رود اولويت را به شرکت حمل‌ونقلي مي‌دهد که ناوگان به‌روزتري دارد.
وي افزود: بزرگ‌ترين چالشي که در نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي داريم غيرواقعي بودن قيمت سوخت است و اگر اين مشکل برطرف شود در اين صورت نخست يک اعتباري را براي تأمين زيرساخت‌هاي عمراني همچون احداث راه و راه‌آهن احصا مي‌کنيم ثانيا قرار نيست به کسي براي نوسازي ناوگان پولي بدهيم. حداکثر اين است که مي‌توانيم تسهيلات در اختيارش بگذاريم.
رئيس سازمان راهداري درباره ايمني سفر با ناوگان حمل‌ونقل عمومي گفت: در حالت کلي ايمني ناوگان عمومي از ناوگان شخصي بالاتر است. آمار نشان مي‌دهد اگر سهم ناوگان عمومي در جاده‌ها حدود ۲۰ درصد باشد سهم اين ناوگان‌ها در تصادفات کمتر از ۱۰ درصد است. به نظر من هر دو ناوگان مسافري و باري ايمني قابل قبولي دارند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي يادآور شد: طرح‌هايي نيز سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي براي ارتقاء ايمني دارد. رانندگان بايد کارت هوشمند معتبر داشته باشند که پيش‌نياز آن داشتن کارت سلامت است ضمن آن که اگر دوره‌هاي آموزشي باشد بايد اين دوره‌ها را طي کنند تا بتوانند کارت هوشمند معتبر بگيرند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 24]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن