تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 13 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خوشى و آسايش، در رضايت و يقين است و غم و اندوه در شكّ و نارضايتى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804026930




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نشست مشترک ابتکار با مديران ارشد معاونت صداي رسانه ملي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۷ب.ظ)
نشست مشترک ابتکار با مديران ارشد معاونت صداي رسانه ملي موج - رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از معاونت صدا و مديران شبکه‌هاي راديويي حاضر در جلسه خواست با استفاده از ظرفيت بالاي راديو، انعکاس گسترده و پيگيري منويات محيط زيستي رهبر معظم انقلاب را در دستور کار قرار دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، معصومه ابتکار، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست، در جلسه شوراي عالي مديران معاونت صداي رسانه ملي با تاکيد بر ضرورت همکاري و تعامل ميان محيط زيست و رسانه راديو گفت: ضرورت آموزش و فرهنگ سازي وجه تشابه و نقطه تلاقي فعاليت‌ها و مأموريت‌هاي دو سازمان است.
معاون رئيس جمهور ضمن يادآوري ضرورت و اهميت تغيير رفتار و افکار عامه جامعه براي عبور از بحران‌ها و تهديدهاي کنوني محيط زيست افزود: ايجاد انقلاب در رفتار و ديدگاه افراد نسبت به طبيعت در مدت زماني کوتاه، لازمه نجات طبيعت ايران از وضعيت شکننده و چالش برانگيز فعلي است.
وي با اشاره به بيانات رهبري در ديدار 17 اسفند سال گذشته با مسوولان و فعالان محيط زيست کشور، از معاونت صدا و مديران حاضر در جلسه خواست با استفاده از ظرفيت بالاي راديو، انعکاس گسترده بيانات رهبري در اين ديدار را در دستور کار قرار دهند.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: زمين کشش آزمندي و زياده خواهي انسان‌ها که با خودخواهي و فزون خواهي خود منجر به تخريب و آلوده کردن منابع طبيعي شده است را ندارد.
ابتکار با يادآوري اين موضوع که ظرفيت زيستي دنيا و توان بازسازي طبيعت محدود است، گفت: در حال حاضر ميزان بهره کشي انسان‌ها از طبيعت بيشتر از ظرفيت زيستي زمين است به گونه اي که براي هر يک سال زندگي انسان‌ها بر روي کره زمين يک سال و نيم زمان براي بازسازي نياز است و البته ايران نيز با همين روند بهره کشي و حتي بيشتر از طبيعت روبرو است.
وي اشاره اي هم به گزارش جهاني منتشر شده در نيمه آگوست سال جاري داشت و گفت: بنا بر اعلام گزارش جهاني در نيمه آگوست ظرفيت زيستي زمين در سال 2015 به پايان رسيد و مابقي مصرف انسان‌ها تا پايان سال 2015 بهره کشي از زمين و طبيعت است.

پرهيز از ايجاد فضاي نااميدي عليرغم واگويي چالش‌هاي محيط زيستي
معاون رئيس جمهور، موضوع آب و بحران کنوني آب در ايران را يکي از مهم‌ترين چالش‌هاي محيط زيستي کشور برشمرد و اظهار کرد: معاونت صداي رسانه ملي مي‌تواند به واسطه پتانسيل مهم خود؛ يعني بهره گيري از گروه‌هاي مخاطب متنوع و گسترده نقش بسيار موثري در فرهنگ سازي مصرف آب به خصوص در ميان گروه مخاطب کشاورزان داشته باشد.
ابتکار با تاکيد بر اين موضوع که انتقال شرايط بحراني و چالش‌هاي محيط زيستي کشور به منظور همراه سازي و جذب مشارکت مردم از طريق ايجاد فرهنگ حفظ محيط زيست نبايد منجر به ايجاد فضاي ياس و نااميدي شود، تصريح کرد: بازگو کردن راه حل‌ها در کنار انتقال چالش‌ها يکي از مهم‌ترين راه کارهاي کاهش ياس و نااميدي در جامعه است.
وي در عين حال خاطرنشان کرد: محيط زيست موضوعي نشاط آور و اجتماعي است و اين ظرفيتي است که نبايد از آن غفلت شود.
تاکيد بر انتقال درست اطلاعات و استفاده از متخصصين در همراه سازي مردم براي حفظ محيط زيست
وي جوانان را از جمله مهم‌ترين مخاطبين راديو و فرهنگ سازي در جامعه برشمرد و افزود: جوانان داراي نقشي کليدي در تغيير نگرش و رفتار مردم و جريان سازي مثبتي اجتماعي هستند و همين امر ضرورت توجه به بهره گيري از پتانسيل جوانان در برنامه ريزي‌ها و سياست گذاري‌ها بيشتر مي‌کند.
معاون رئيس جمهور اشاره اي هم به پيچيدگي و تخصصي بودن مسائل محيط زيست داشت و اظهار کرد: انتقال درست اطلاعات و استفاده از متخصصين فن منجر به همراه سازي مردم در حفظ محيط زيست خواهد شد.
رئيس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: بي شک آگاهي مردم از اهميت حفظ محيط زيست و تنوع زيستي گياهي و جانوري در کيفيت زندگي و سلامتي‌شان موجب کاهش آسيب رساني به محيط زيست و طبيعت خواهد شد.
ابتکار اقتصاد سبز و برنامه ريزي دولت براي دستيابي به رشد اقتصادي ملازم با حفظ محيط زيست را از ديگر موضوعاتي برشمرد که مي‌تواند در سر فصل برنامه سازي هاي راديو قرار گيرد.
وي با تقدير از گام‌هاي ارزشمند رسانه ملي در حوزه محيط زيست پيشنهاد کرد: کارگروهي متشکل از نمايندگان سازمان حفاظت محيط زيست و معاونت صدا پيگير برنامه ريزي و سياست‌گذاري جامع براي همکاري در زمينه محيط زيست شوند.
اعلام آمادگي معاونت صدا براي همکاري با محيط زيست
بنا بر اين گزارش، نسرين آبرواني، معاون صداي رسانه ملي، نيز در اين ديدار با تاکيد بر ذات شاداب و سرزنده محيط زيست، تصريح کرد: يکي از مأموريت‌هاي راديو پيگيري موضوعات ملي و همچنين انتقال و ايجاد شادابي و نشاط در فضاي عمومي جامعه است و از همين رو شبکه‌هاي راديويي، محيط زيست را از جمله اولويت‌هاي خود در برنامه سازي مي‌دانند.
آبرواني اشاره اي هم به نکات کليدي مطروحه در گزارش محيط زيستي دکتر ابتکار به هيات دولت داشت و خواستار تعامل بيشتر در اين حوزه براي آگاهي برنامه سازان راديو از سياست‌هاي کلان محيط زيست کشور شد.
وي تصريح کرد: معاونت صداي رسانه ملي آماده هر نوع همکاري با محيط زيست به منظور افزايش آگاهي عمومي و فرهنگ سازي در حوزه محيط زيست است.
بهره گيري از ظرفيت ديني، نمايشنامه خواني و طنز در فرهنگ سازي حفظ محيط زيست، همچنين استفاده از پتانسيل راديو براي ايجاد کمپين‌هاي محيط زيستي، پيگيري اجرايي شدن مطالبات محيط زيستي رهبر معظم انقلاب درخصوص ايجاد پيوست محيط زيستي براي کليه پروژه‌هاي کلان کشور، ضرورت تدوين پيوست رسانه اي براي طرح‌هاي محيط زيستي و توجه بيشتر به نقش مردم در ارتباطات و برنامه سازي هاي رسانه اي از جمله مهم‌ترين موضوعات مطروح شده توسط مديران شبکه‌هاي راديويي در اين ديدار بود.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 29]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن