تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):زراعت در زمين هموار مى رويد، نه بر سنگ سخت و چنين است كه حكمت، در دل هاى متواضع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821113470




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اجراي پروژه نصب ۱۸۸۰ دوربين ثبت تخلف در راه‌هاي شرياني


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۸ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۸ب.ظ)
در هفته دولت انجام مي شود؛ اجراي پروژه نصب ۱۸۸۰ دوربين ثبت تخلف در راه‌هاي شرياني موج - رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از اجراي پروژه نصب ۱۸۸۰ دوربين ثبت تخلف در راه‌هاي شرياني از هفته دولت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج، داوود کشاورزيان، رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي، با اشاره به انتخاب به موقع پيمانکاران حوزه راهداري در سال ۹۴ گفت: همکاران سازمان راهداري از ابتداي سال تا هفته دولت با هدف بهسازي، تعريض جاده يا اصلاح مسير بيش از ۵.۵ ميليون تن آسفالت در راه‌هاي مختلف کشور پخش کردند.
وي افزود: هر چند امسال ما با يک تنگناي جدي به لحاظ مالي رو به رو شديم، پيش‌بيني ما اين بود که امسال وضع بودجه سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي از سال ۹۳ بهتر باشد؛ مخصوصا آن که دو رديف جديد براي سازمان راهداري پيش‌بيني شده بود که يکي بحث اخذ ۲۰ درصد عوارض از گازوئيل است که ۱۰ درصدان به سازمان راهداري و ۱۰ درصد ديگر به شرکت راه‌آهن تعلق مي‌گيرد از اين محل امسال ۶۵۰ ميليارد تومان سهم سازمان راهداري مي‌شد، اما؛ تا پايان مرداد هنوز اين رديف نه ابلاغ و نه اجرا شده است. رديف‌هاي ديگري هم که در سال گذشته داشتيم و انتظار بود امسال اعتبار تخصيص داده شود متأسفانه دريافت نکرديم و از اين جهت در تنگناي مالي قرار داريم.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي اظهار کرد: نگهداري راه‌هاي شرياني از محل اعتبارات ملي و نگهداري ساير راه‌ها از محل اعتبارات استاني تأمين مي‌شود. در حال حاضر حدود ۳۴۵۰۰ کيلومتر راه شرياني داريم که قسمت اعظم بار ترافيک در اين راه‌ها است.
وي ادامه داد: راه‌هاي شرياني را با چند شاخصه شناسايي مي‌کنيم، نخست آن که مراکز استان‌ها را به يکديگر ارتباط دهند، دوم آن که مسيري به سمت مرز و سوم مسيري ترانزيتي باشند و چهارمين شاخص ميزان ترافيکشان از يک حداقلي بيشتر باشد که اين حداقل الان حدود ۱۲۰۰ خودرو در ساعت است. هر راهي که يکي از شاخص‌هاي يادشده را داشته باشد راه شرياني محسوب مي‌شود بر همين اساس تقريبا همه بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي جزو راه‌هاي شرياني هستند. البته ممکن است بخش کوچکي از بزرگراه‌ها و راه‌هاي اصلي جزء راه شرياني تعريف نشوند. در مقابل يکسري راه فرعي راه شرياني شناخته مي‌شوند مانند؛ جاده هراز و جاده چالوس راه فرعي هستند اما از نظر عملکردي راه‌هاي شرياني به حساب مي‌آيند.
کشاورزيان افزود: حدود ۵۰ هزار کيلومتر راه غير شرياني و غير روستايي و بالغ بر ۱۱۵ هزار کيلومتر راه روستايي داريم که عمدتا آسفالت هستند و فقط بخش کوچکي از آن‌ها شوسه است.
وي اظهار کرد: ما حدود ۳۵۰۰ ميليارد تومان بايد براي نگهداري راه‌هاي شرياني اعتبار داشته باشيم و ۴۵۰۰ ميليارد تومان نيز براي نگهداري راه‌هاي غيرشرياني و راه‌هاي روستايي بايد در استان‌ها اعتبار وجود داشته باشد متأسفانه با توجه به سقف اعتبارات عمراني استان‌ها اصولا اين کار شدني نيست، چون شايد سر جمع کل اعتبارات استاني حدود ۸۰۰۰ ميليارد تومان يا حتي کمتر باشد. نمي‌توانيم انتظار داشته باشيم که بيش از ۵۰ درصد از اين اعتبارات را فقط به امر راهداري اختصاص دهند. در عمل هم استان‌ها نمي‌توانند اعتبارات لازم را براي نگهداري راه‌هاي غير شرياني اختصاص بدهند به همين دليل وضيعت نگهداري راه‌هاي غير شرياني مطلوب نيست.
وي افزود: تأمين اعتبار نگهداري راه‌هاي شرياني بخشي از محل درآمدهاي سازمان راهداري و بخش ديگر بودجه‌هاي عمراني انجام مي‌شود. ما سال ۹۳ حدود ۱۳۰۰ ميليارد تومان اعتبارات عمراني داشتيم که اندکي بيش از هزار ميليارد تومان به سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تخصيص دادند امسال اعتبارات عمراني پيش‌بيني شده با احتساب رديف مربوط به اخذ عوارض گازوئيل و تجهيز راهدارخانه‌ها بالغ بر ۲۷۰۰ ميليارد تومان است، ولي؛ با توجه به شرايط بودجه‌اي فکر مي‌کنم ميزان تخصيص اعتبارات خيلي پايين باشد و شايد از سال گذشته رقمي که مي‌توانيم از دولت بگيريم کمتر شود.
معاون وزير راه و شهرسازي گفت: درآمد سال ۹۴ سازمان راهداري نيز حدود ۱۵۰۰ ميليارد تومان پيش‌بيني شده است، اما؛ با توجه به رکودي که الان در کشور وجود دارد و کاهش فعاليت‌هاي حمل‌ونقلي و اقتصادي فکر مي‌کنم که ميزان تحقق بودجه سازمان راهداري در حد ۸۵ تا ۹۰ درصد باشد يعني احتمالا ۱۰۰ درصد پيش‌بيني ما تحقق پيدا نکند. با وجود کمبود اعتبار خوشبختانه ادارات راه‌وشهرسازي استان‌ها فعال هستند و در هر استاني در چند محور پيمانکاران متعدد مشغول فعاليت عمليات نگهداري اعم از روکش آسفالت هستند.
رئيس سازمان راهداري و حمل و نقل جاده‌اي تأکيد کرد: افزايش ايمني راه‌ها در اولويت اول هزينه کرد ما قرار دارد که شامل تجديد به موقع خط‌کشي‌ها، نصب تابلوهاي افقي و عمودي، اصلاح نقاط پرحادثه، تقاطع‌ها، دوربرگردان‌ها، شانه خاکي و شيب‌راه‌ها مي‌شود. اولويت دوم کارهاي حفاظتي و اولويت سوم کارهاي اساسي و سازه‌اي مانند تجديد روکش يک لايه است.
وي ادامه داد:‌ ابتداي امسال با يک شرکت پيمانکاري قرارداد نصب دوربين ثبت تخلف در ۳۴ هزار کيلومتر راه‌هاي شرياني کشور را امضا کرديم پيش پرداخت داده شده و طبق اعلام پيمانکار عمليات اجرايي پروژه از هفته دولت شروع مي‌شود. البته هم اکنون حدود ۳ تا ۴ هزار کيلومتر از راه‌هاي شرياني داراي دوربين هستند. پيش‌بيني آن است که ظرف دو سال دوربين‌ها نصب شود و پيمانکار متعهد است که بعد از عمليات نصب، براي يک دوره ۶ ساله از اين دوربين‌ها نگهداري کند، کار انتقال ديتاها را انجام دهد و احتمالا تا سال ۱۴۰۱ اين قرارداد با شرکت پيمانکار مبين ادامه دارد.
کشاورزيان گفت: ما ۲۲۸۰ دوربين ثبت تخلف در ۳۴ هزار کيلومتر راه شرياني کشور بايد داشته باشيم. در حال حاضر ۴۰۰ دوربين ثبت تخلف در ۳ تا ۴ هزار کيلومتر از راه‌هاي شرياني کشور فعال هستند که با کسر ۴۰۰ دوربين فعال٬ ۱۸۸۰ دوربين ثبت تخلف نياز است که پيمانکار پروژه متعهد است اين تعداد دوربين مورد نياز را در راه‌هاي شرياني کشور نصب کند. پيش‌بيني شده در هر ۲۰ کيلومتر از بزرگراه يک دوربين ثبت تخلف و در هر ۴۰ کيلومتر راه اصلي يک دوربين ثبت تخلف وجود داشته باشد. اين دوربين‌ها سرعت لحظه‌اي و سرعت متوسط خودروها را ثبت مي‌کنند. يعني خودرويي که از دوربين الف مي‌گذرد مشخص است با سرعت مجاز چه ساعتي بايد به دوربين «ب» برسد و اگر زودتر به دوربين دوم برسد به عنوان يک تخلف ثبت مي‌شود.
معاون وزير راه و شهرسازي يادآور شد: اولويت سازمان راهداري در نصب دوربين‌هاي ثبت تخلف راه‌هاي شرياني است، اما؛ در کنار اين راه‌ها اگر راهي غير شرياني باشد که به لحاظ تصادفات و رفتارهاي پرخطر آمارش زياد باشد، امکان جايگزيني اين راه‌ها وجود دارد، يعني اين‌طور نيست که حتما بايد اول راه‌هاي شرياني به دوربين مجهز شوند. اعتبار لازم براي اجراي پروژه نصب ۱۸۸۰ دوربين ثبت تخلف در ۳۴ هزار کيلومتر از راه‌هاي شرياني کشور بالغ بر ۵۵۰ ميليارد تومان است که با تعديل‌هاي سنواتي به بيش از رقم ۷۰۰ ميليارد تومان مي‌رسد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 26]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن