تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كار خير و صدقه، فقر را مى‏بَرند، بر عمر مى‏افزايند و هفتاد مرگ بد را از صاحب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819938866




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

زنان در عربستان خواهان راي دادن هستند |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: زنان در عربستان خواهان راي دادن هستند
زنان نیز کاملا حق دارند چنین خواسته هایی داشته باشند و وی امیدوار است این تجربه را تا پایان داشته باشد. ابو الشماط اعلام کرد اگر این رویکرد با حمایت مواجه نشود، به رای دادن به یک نامزد دیگر که روندی مشابه دارد، بسنده خواهد کرد. وی همچنین خاطر نشان کرد شرکت در انتخابات برای زنان «تکلیف ملی» است.
کد خبر: ۵۲۵۲۷۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵ - 19 August 2015


روزنامه سعودی گازتا Saudi Gazette گزارش داد جمیله السعدی و صافیناز ابو الشماط اولین زنانی هستند که در عربستان به عنوان رای دهنده ثبت نام کردند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، ثبت نام از رای دهندگان برای انتخابات شهرداری ها روز یکشنبه در شهرهای مکه و مدینه ، یک هفته زودتر از دیگر شهرهای عربستان آغاز شد. جمیله السعدی و صافیناز ابو الشماط اولین زنانی هستند که در فهرست رای دهندگان این شهرهای مقدس ثبت نام و اعلام آمادگی کردند تمام اسناد لازم را که به آنها اجازه خواهد داد در انتخابات شرکت کنند، ارائه می کنند.

السعدی که شهروند مدینه و از زنان سرشناس در حلقه روشنفکران و فرهنگیان شهر است در این مورد گفت: «شرکت کردن زنان عربستانی در انتخابات شهرداری ها چه به عنوان رای دهنده و چه به عنوان نامزد، برای ما رویا بود.» وی همچنین ابراز امیدواری کرد این رویکرد موجب تاثیر گذاشتن زنان در تصمیمات دولت عربستان شود.

صافیناز ابو الشماط نیز در مکه از این فرصت برای ثبت نام به عنوان نامزد استفاده کرد.

وی تصریح کرد: زنان نیز کاملا حق دارند چنین خواسته هایی داشته باشند و وی امیدوار است این تجربه را تا پایان داشته باشد. ابو الشماط اعلام کرد اگر این رویکرد با حمایت مواجه نشود، به رای دادن به یک نامزد دیگر که روندی مشابه دارد، بسنده خواهد کرد. وی همچنین خاطر نشان کرد شرکت در انتخابات برای زنان «تکلیف ملی» است.

چهار زن دیگر نیز با پیروی از بوالشماط به عنوان رای دهنده در مکه ثبت نام کردند. به گفته هماهنگ کننده انتخابات در مکه هنوز فهرست های انتخاباتی مملو از نام زنان نشده است اما احتمال رای دهندگان زن دیگری نیز ثبت نام خواهند کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 27]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن