تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814689622




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دستگيري مجرم فضاي مجازي در فومن


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۸:۴۶ب.ظ)
رئيس پليس فتاي گيلان خبر داد؛ دستگيري مجرم فضاي مجازي در فومن موج - رشت-رئيس پليس فتاي گيلان از دستگيري عامل انتشار اکاذيب شهروند فومني در وايبر خبر داد.
به گزارش خبرگزاري موج از رشت، ايرج محمدخاني امروز (سه شنبه) در نشست انتظامي استان گزارشي از چگونگي دستگيري مجرم فضاي مجازي را تشريح کرد.

وي با بيان اينکه پرونده فردي از حوزه قضايي فومن به پليس فتاي گيلان ارجاع داده شد، افزود: اين پرونده مربوط به فردي است که توسط شخصي در فضاي وايبر مورد هتک حرمت قرار گرفته بود و به همين دليل موضوع در دستور کار پليس فتا قرار گرفت.

رئيس پليس فتاي گيلان با بيان اينکه عامل انتشار نشر اکاذيب توسط پليس فتا شناسايي و دستگير شد، گفت: عامل انتشار اکاذيب مردي 22 ساله اهل و ساکن ماسوله بود که به قصد تشويش اذهان عمومي عليه شاکي در وايبر انتشار داده بود.

وي با تاکيد بر اينکه مجرم فضاي مجازي به مقام قضايي معرفي شد، خاطرنشان کرد: متهم د مقابل ادله ديجيتال کشف شده صراحتاً به بزه انتسابي خود اعتراف کرد و به حوزه قضايي فومن معرفي شد.

محمدخاني از مردم گيلان خواست در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي يا پيام‌رسان‌هاي موبايلي مراتب را به پليس فتا اطلاع دهند.

به گفته وي، طبق ماده 18 فصل پنجم قانون جرايم رايانه‌اي، هر کس به قصد اضرار به غير يا تشويش اذهان عمومي يا مقام‌هاي رسمي به وسيله سامانه رايانه‌اي يا مخابراتي اکاذيبي را منتشر کند و يا در دسترس ديگران قرار دهد يا با همان مقاصد اعمالي را بر خلاف حقيقت، رأساً يا به عنوان نقل قول به شخص حقيقي يا حقوقي به طور صريح يا تلويحي نسبت دهد، اعم از اينکه از طريق ياد شده به نحوي از انحاء ضرر مادي يا معنوي به ديگري وارد شود يا نشود، افزون بر اعاده حيثيت «در صورت امکان»، به حبس از 91 روز تا دو سال يا جزاي نقدي از پنج ميليون ريال تا 40 ميليون ريال يا هر دو مجازات محکوم مي‌شود.

رئيس پليس فتاي گيلان نشاني پليس فتا را به آدرس www.Cyberpolice.ir يا ايميل اين پليس [email protected] براي دريافت گزارش‌هاي مردمي در زمينه تخلفات مجازي عنوان کرد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن