تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هر که رکوع نمازش را کامل انجام دهد هیچ ترس و وحشتی در قبر با سراغش نمی آید. ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816696377




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

اهالی خبر فردیس حیران از برخورد آقای سرپرست ارشاد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین:


اهالی خبر فردیس حیران از برخورد آقای سرپرست ارشاد استان‌ها > البرز - شبکه خبری کرج نوشت: اکنون 17 سال از روزی که هفدهم امرداد به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد گذشته است، همان روزی که گروه جنایتکار طالبان محمود صارمی خبرنگار ایرنا و چند دیپلمات ایرانی را ناجوانمردانه در مزار شریف افغانستان به شهادت رساند.

 در این مطلب به قلم مدیرمسوول این شبکه آمده است: به همین مناسبت آیین های مختلف و متعددی برای گرامیداشت مقام و شان حرفه خبر و خبررسانی در این سالها برگزار شده و تلاش این بوده است که کیفیت و کمیت اینگونه آیین ها هر سال از سال های قبل بیشتر و بهتر باشد، چه اینکه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز امسال همزمان با روز خبرنگار، دومین جشنواره مطبوعات استان را هم برگزار کرد.
هر سال در چنین روزی همه از خبر و خبرنگار می گویند، بعضی مسوولان در این روز پیام تبریک منتشر می کنند، برخی سازمان ها و نهادها نیز خبرنگاران حوزه خود را با اهدا لوح مورد تجلیل قرار می دهند، عموم مدیران و مسوولان هنگام سخنرانی به هر مناسبت که باشد به حتم به روز خبرنگار هم اشاره کرده و آن را گرامی می دارند و خلاصه اینکه از دوستان و آشنایان گرفته تا مدیران و مسوولان و حتی شهروندان با کلام و پیام و پیامک های گرم و محبت آمیز، خبرنگاران را مورد لطف و مرحمت قرار می دهند.
گمان می کنم دیگر راجع به روز خبر و خبرنگار گفتن و اینکه هفدهم امرداد از 17 سال پیش به عنوان روز خبرنگار در تقویم ملی کشورمان به ثبت رسیده، کافی باشد اما اکنون قصد دارم مطلب و نکته ای را بیان کنم که شاید عموم خوانندگان این نوشتار را همچون خبرنگاران فردیس سرگشته و حیران کند.
ابتدا باید اذعان کنم که قصد نوشتن در این باره را نداشتم اما از آنجا که محرومیت های شهرستان پرجمعیت فردیس به بخش خبر و خبررسانی هم سرایت کرده و کل اهالی خبر و رسانه این شهرستان 600 هزار نفری از تعداد انگشتان دو دست هم تجاوز نمی کند و از طرفی بخاطر عمر فعالیت های رسانه ایم که دستکم در فردیس پیشکسوت تلقی می شوم، بر آن شدم که براساس وظیفه و به نمایندگی از اندک اصحاب رسانه شهرستان و دفاع از این عزیزانی که در سرما و گرما، شب یا روز، وقت و بی وقت و با مایه گذاشتن از وقت و جیب خود، مسوولیت اطلاع رسانی را با جان و دل انجام می دهند، این مطلب را قلمی کنم، شاید توسط برخی ها بخصوص مسوولان بالادستی شنیده شد.
ماجرا از این قرار است، بعد از آنکه حجت الاسلام فلاح رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس به مدیرکلی کتابخانه های عمومی استان نقل مکان کرد، فردی که در دولت قبل معاون توسعه مدیریت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز بود از نیمه اسفند سال گذشته به سمت سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس منصوب شد.
تا این جای کار همه چیز روال عادی دارد و رسانه های فردیس نیز از باب وظیفه خبر انتصاب وی را برروی خروجی های خود منتشر کردند، اما بهت و حیرت اهالی رسانه فردیس از آنجا آغاز شد که این آقای سرپرست در حالی که عموم مدیران و مسوولان بالایی، میانی و حتی رده های پایین استان البرز و شهرستانهای مختلف استان طی هفته ها و ماههای اخیر از روز خبرنگار و برنامه های گرامیداشت به مناسبت این روز سخن گفتند، در حالی که این جناب سرپرست نه قبل و نه بعد از این روز حتی کلامی در این باره به زبان نیاورد.
به بیان ساده تر چنین به نظر می رسد که گویا این آقای سرپرست اساسا از مناسبت روز خبرنگار بی اطلاع است، به نحوی که نه تنها یک تبریک شفاهی از وی شنیده نشد، حتی یک پیامک کوتاه تبریک نیز از او به اهالی رسانه فردیس دیده نشد، شاهد مستند این ادعا سایت خبری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس است که کسی نمی تواند عبارت روز خبرنگار را در هیچ جای این سایت رویت کند.
اگر این فرد سرپرست دستگاه اجرایی و سازمان دیگری در فردیس بود هیچ توقعی وجود نداشت، اما چنین برخوردی توسط سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی که به نوعی نهاد بالادستی اصحاب رسانه محسوب می شود، آیا واقعا مبهوت کننده و حیرت آور نیست؟ بخصوص که این جناب سرپرست تا چند ماه پیش مسوول روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فردیس بود.
تازه این همه ماجرا نیست، چراکه این جناب سرپرست در جلسه ای که گویا نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان فردیس بوده است، به دیگر مدیران و مسوولان شهرستان توصیه و تاکید کرده است که از هرگونه گرامیداشت و آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان خودداری کنند و خبرهای رسیده حاکی از آن است که اداره ها و نهادهای شهرستان برخلاف سالهای گذشته، این توصیه و تاکید آقای سرپرست را مستمسک قرار داده و برخی از آنها ضمن دلجویی از خبرنگاران فردیس، به یک تبریک شفاهی بسنده کرده و گفته اند، متاسفیم که با توجه به توصیه آقای سرپرست دستمان بسته است و نمی توانیم آیین تجلیل از اهالی خبر برگزار کنیم.
حال پرسش واقعی این است که خبرنگاران زحمت کش فردیس چه هیزم تری به این آقای سرپرست فروخته اند که وی نه تنها ارزشی به روز خبرنگار نمی دهد بلکه این قشر زحمتکش را تخریب هم می کند، آیا واقعا این نوع برخورد مغایر با دیدگاه و عملکرد دولت تدبیر و امید نیست؟ چگونه است که روز خبرنگار در تمام شهرستان ها گرامی داشته می شود و درست هم همین است که خبرنگاران باید در همان شهرستانی که فعالیت می کنند مورد مهر و محبت و تجلیل قرار گیرند، اما این آقای سرپرست ما دست به نوآوری زده و برخلاف همه آنها عمل می کند.
با این حال باید از خوبی، افتادگی و تواضع آقای سرپرست هم بگوییم چرا که وی چند روز پیش شخصا در جشنواره رضوی شماری بروشور و تراکت در دست گرفته و آنها را بین مردم توزیع می کرد، لیکن به زعم ما توزیع تراکت و بروشور را چند دانش آموز راهنمایی و دبیرستان و حتی ابتدایی هم می توانند توزیع کنند و شایسته این است که یک مدیر یا سرپرست بیشتر به کارهای مدیریتی بپردازد تا توزیع تراکت. باری، هرچه به ذهن خود فشار می آورم هیج توجیهی برای این برخورد و رفتار آقای سرپرست پیدا نمی کنم، البته وی باید این را درک کند که هیچ یک از اهالی رسانه و خبرنگاران فردیس محتاج تبریک او نیستند، اما از آنجا که او سرپرست اداره ای به نام فرهنگ و ارشاد اسلامی است که اصولا باید رابطه مستقیم و قابل قبولی با اصحاب رسانه داشته باشد، این برای خبرنگاران گران تمام می شود و آنها را آرزده خاطر می کند.
و کلام آخر، در سالی که مقام معظم رهبری آن را همدلی و همزبانی، ملت و دولت نامگذاری کردند، اینگونه برخوردهای نسنجیده، نه تنها مقبول نیست که آسیب زا هم هست، ضمن اینکه این مطلب معترضانه در حالی نوشته شد که 10 روز پیش هفدهمین سالگرد شهادت محمود صارمی و چند دیپلمات ایرانی و روز خبرنگار امسال هم سپری شد، اما یادمان باشد که هفدهم امرداد هر سال روز خبرنگار است، پس شاید بتوان به سال و سالهای آینده امیدوار بود و دعا کرد که رفتار و برخورد هیچ سرپرستی بهت و حیرت هیچ خبرنگاری را برنیانگیزد. آمین    

کلید واژه ها: استان البرز -




سه شنبه 27 مرداد 1394 - 17:01:50





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 14]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن