تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):خوبى و بدى در روز جمعه چند برابر (حساب) مى‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805322329




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

افزايش 4 درصدي محصولات پتروشيمي نسبت به سال گذشته/ 14 درصد عدم توليد پتروشيمي ها مربوط به کمبود خوراک است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۲۱ب.ظ)
مدير عامل کنترل توليد پتروشيمي: افزايش 4 درصدي محصولات پتروشيمي نسبت به سال گذشته/ 14 درصد عدم توليد پتروشيمي ها مربوط به کمبود خوراک است موج - مدير عامل کنترل توليد پتروشيمي در رابطه با نحوه عملکرد توليد محصولات پتروشيمي گفت: حدود 18 ميليون تن محصول پتروشيمي در کشور توليد شده که نسبت به ظرفيت اسمي 74 درصد و نسبت به سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است.
به گزارش خبرگزاري موج، علي محمد بساق‌زاده، مدير عامل کنترل توليد پتروشيمي، در نشست خبري که امروز(سه شنبه)، برگزار شد با اشاره به عملکرد توليد محصولات پتروشيمي گفت: حدود 18 ميليون تن محصول پتروشيمي در کشور توليد شده که نسبت به ظرفيت اسمي 74 درصد و نسبت به سال گذشته 4 درصد افزايش داشته است که اين ميزان محصولات در سه منطقه ماهشهر، عسلويه و ساير مناطق توليد شده است.
وي افزود: مجتمع هاي توليدي در پارس جنوبي ٧ درصد، ماهشهر يک درصد و در ديگر مناطق ٣ درصد رشد داشته اند.
بساق زاده تصريح کرد: مجتمع هاي پتروشيمي مهر، لاله، شيراز، خراسان، پرديس، شازند، کرمانشاه، خارک و پليمر کرمانشاه در چهارماه نخست سال با بالاي ٩٠درصد ظرفيت خود توليد داشته اند.
وي خاظرنشان کرد: مجتمع هاي نوري، آريا ساسول، تبريز، اصفهان، غدير، ايلام، کارون، فارابي، رازي و اروميه نير حدود ١٠ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزايش توليد داشته اند.
مدير عامل کنترل توليد پتروشيمي در ادامه به دلايل عدم توليد اشاره و تصريح کرد: 14 درصد عدم توليد مربوط به کمبود خوراک، 28 درصد تعميرات و 16.5 درصد مربوط به اشکالات فرايندي بوده است که البته نسبت به سال گذشته کمبودها رفع شده و شرايط مناسب‌تري داشته‌ايم.
مدير کنترل و توليد صنايع ملي پتروشيمي همچنين به مجتمع‌هاي آماده افتتاح اشاره و اظهار داشت: واحد تصفيه آب پتروشيمي فجر واحد سولفورزدايي پتروشيمي نوري، پتروشيمي تخت‌جمشيد، ماهشهر، لرستان، واحد بوتان، پلي اتيلن، اسيد سولفوريک، پتروشيمي اروميه از جمله واحدهاي آماده افتتاح هستند.
وي ادامه داد: فاز 2 پتروشيمي کاويان فاز يک پتروشيمي دماوند خط دو اتيلن غرب تا مهاباد فاز 2 پتروشيمي کارون، پتروشيمي مهاباد، کردستان و اوره و آمونياک شيراز، ام اي جي پتروشيمي مرواريد نيز از جمله واحدهاي در حال تکميل هستند.
مدير هماهنگي توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي با بيان اين که بازارهاي هدف صادراتي در بخش پتروشيمي تغيير نکرده است، گفت: البته با رفع موانع تحريم مي‌توانيم صادرات محصولات پتروشيمي به اروپا را افزايش دهيم در حال حاضر حجم صادرات به اين قاره بسيار کم است؛ در واقع محصولات پتروشيمي به صورت بانکر به کشور دومي صادر و از آنجا با تغيير بسته بندي به کشورهاي اروپايي صادر مي‌شود.
وي سه عامل را به عنوان مشکلات تامين کود عنوان کرد و گفت: گاهي اوقات تأمين اين محصول براي بخش کشاورزي داخلي با مشکل مواجه مي‌شود. مهم ترين علت دور بودن منطقه توليد کود با منطقه مصرف آن است. در واقع در بخش حمل و نقل محصول مورد نظر مشکلاتي وجود دارد که در صورت انبارداري مناسب و تأمين در زمان‌هاي نياز مي‌توان اين مشکل را برطرف کرد.
مدير کنترل و نظارت بر توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي ادامه داد: يکي ديگر از علت‌ها مشخص نشدن تعيين قيمت کود اوره در ابتداي سال است. همچنين مشکل در پرداخت هزينه کود مورد نياز بخش کشاورزي موجب اخلال در تأمين اين محصول مي‌شود.

نياز بخش کشاورزي داخلي به کود اوره 1.8 تا 2 ميليون تن است
وي در ادامه از سوآپ کود اوره خبر داد و گفت: با توافقي که بين جهادکشاورزي و توليدکننده کوداوره پرديس صورت گرفته به زودي سوآپ کود اوره انجام خواهد شد؛ در اين شرايط کوده اوره از کشورهاي شمالي وارد کشور و در استان‌هاي شمالي توزيع مي‌شود و در مقابل کود توليد شده در جنوب کشور به صادرات اختصاص مي‌يابد. درحال حاضر حجم پيش بيني‌شده براي سوآپ کود اوره 200 هزار تن است. پيش از اين نيز سوآپ کود اوره صورت مي‌گرفت اما چهارسال پيش که شرکت بازرگاني پتروشيمي به بخش خصوصي واگذار شد، اين عمليات متوقف شد.
به گفته مدير هماهنگي توليد شرکت ملي صنايع پتروشيمي نياز بخش کشاورزي داخلي به کود اوره 1.8 تا 2 ميليون تن است.
وي با اظهار اين که عرضه محصولات پتروشيمي به صورت حواله‌اي و در بورس داراي معايب و مزايايي است، گفت: از جمله مزاياي عرضه محصولات در بورس مي‌توان به شفاف سازي در قيمت، رقابت، سرعت در تصميم‌گيري، ارائه ضمانت نامه اشاره کرد. همچنين عرضه محصولات پتروشيمي در بورس معياري براي صادرات محصولات مشخص کرده است و از سوي ديگر با آزادسازي قيمت ارز در بورس دلال‌ها از اين بخش خارج شده‌اند.
وي درباره رابطه با جذب بازار عراق توسط ترکيه، گفت: ايران و ترکيه در بازار عراق با يکديگر رقابت مي‌کنند اما بيشترين صادرات محصولات پتروشيمي مربوط به ايران است.
بساق‌زاده در مورد صادرات ريفرميت دو واحد پتروشيمي نوري و بندرامام خميني گفت: اين دو واحد ريفرميت را به محصولات ديگر تبديل آنگاه آن را صادر مي‌کند در واقع پتروشيمي نوري 99.7 درصد از ريفرميت توليدي خود را به آروماتيک تبديل و بعد آن را صادر مي‌کند. واحد امام خميني نيز با توجه به شرايط بازار منطقه ريفرميت صادر مي‌کند.

به محصولات وارداتي که مازاد داخلي دارند ارز دولتي داده نمي‌شود
وي با اعلام اين که از اين پس به محصولات وارداتي که مازاد داخلي دارند ارز دولتي داده نمي‌شود، گفت: شايد در صورت واردات چنين محصولاتي از آنها تعرفه گرفته شود.
بساق‌زاده با اظهار اينکه علاوه بر سه وزارتخانه نفت، صنعت معدن و تجارت و اقتصاد وزارتخانه‌هاي ديگر از جمله دفاع و تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز در تعيين قيمت خوراک پتروشيمي ذي‌نفع هستند، گفت: هيئت دولت آيين نامه قرارداد خوراک را تصويب کرده است که به موجب آن در صورت ايجاد واحدهاي پتروشيمي در مناطق محروم و تکميل زنجيره ارزش خوراک تحويلي تا 30 درصد شامل تخفيف مي‌شود. البته تاکنون فرمول قيمت خوراک در دولت تصويب نشده است.
وي افزود: کشور عربستان محصولات پتروشيمي صادراتي خود را با تخفيف عرضه مي‌کند که همين امر موجب تأثير بر روي کشورهاي همجوار مي‌شود؛ البته سعي شده است که شرکت‌هاي داخلي با تعيين قيمت مناسب با اين موضوع مقابله کنند.














این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن