تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821026417




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از هر مجموعه اي که بخواهد با اسراييل و امريکا مبارزه کند، حمايت مي‌کنيم


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۵ب.ظ)
سردار دهقان: از هر مجموعه اي که بخواهد با اسراييل و امريکا مبارزه کند، حمايت مي‌کنيم موج-دهقان با بيان اين که بهترين موشک‌هاي ضدزره را در اختيار نيروهاي مسلح قرار داديم، تصريح کرد: ما از هر مجموعه اي که بخواهد با اسراييل و امريکا مبارزه کند، حمايت مي‌کنيم.
به گزارش خبرگزاري موج، سردار حسين دهقان، وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح صبح امروز در نشستي خبري که با حضور خبرنگاران و به مناسبت 31 مرداد روز صنعت دفاعي، برگزار شد، گفت: اميدواريم بتوانيم مجموعه ودجا را به گونه اي سامان دهيم که قادر باشد نيازهاي نيروهاي مسلح را در همه حوزه‌ها به نحو شايسته اي پشتيباني کند.
وي افزود: براي اين کار ابتدا يک طرح جامع برنامه 4 ساله تهيه شد و هم اکنون در حال حرکت در اين مسير هستيم.
دهقان افزود: اقدام بعدي، توجه به هزينه‌ها و مؤثر سازي آن و کاهش راهبردي هزينه بود که در دستور کار قرار گرفت و امروز شاهد کاهش 20 درصدي هزينه در موضوعات جاري هستيم.
وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود با تاکيد بر اين که توان بازدارندگي و توان راهبردي خود را هر روز افزايش مي‌دهيم، گفت: برروي تأمين اقلام دفاعي متمرکز شديم. طرح‌ها را با شتاب و سرعت قابل قبولي به نتيجه رسانديم و در اختيار نيروهاي مسلح قرار داديم.
دهقان تصريح کرد: پروژه‌ها را اولويت بندي کرديم و با تمرکزي که روي اين پروژه‌ها شد، بيش از 30 درصد آن‌ها را به نتيجه رسانديم.
وزير دفاع افزود: اگر جايي در سطح ملي ظرفيتي وجود دارد که با سرمايه گزاري اندک، نياز ما را برطرف کند به سمت آن مي‌رويم.
وي در عين حال تصريح کرد: ما ظرفيت‌هاي عظيم صنعتي داريم که مي‌تواند به توسعه ملي کمک کند، مانند صنعت نفت و گاز و مخابرات و عمران.
دهقان، موضوع آمايش صنايع دفاعي را از جمله موارد مهم عنوان کرد و اظهار داشت: مسئله پدافند غيرعامل در صنايع دفاعي را دنبال مي‌کنيم. در داخل شهرها صنايع دفاعي نداريم و همه آن‌ها را به بيرون از شهرها برده‌ايم.
وي با بيان اينکه سازمان هوافضاي وزارت دفاع بر روي انواع موشک‌هاي بالستيک متمرکز شده، گفت: در حال کار بر روي افزايش دقت موشک‌ها هستيم و مي‌خواهيم اين سيستم‌ها در برابر جنگ الکترونيک و هدف قرار گرفتن، مصون باشند.
وزير دفاع در ادامه گفت: چند پروژه راهبردي را در حوزه موشکي به نتيجه رسانديم از جمله دقت در بردهاي بلند و ماندگاري و باراني کردن سرجنگي ها.
وي ادامه داد: به دنبال هواپايه کردن موشک‌هاي زميني هستيم که برخي کروزهاي ساحل به دريا عملياتي شده‌اند.
دهقان افزود: بهترين موشک‌هاي ضدزره را در اختيار نيروهاي مسلح قرار داديم.
وزير دفاع درخصوص پيشرفت‌هاي حوزه درياي نيز گفت: زيرسطحي جديد 500 تُني امسال به نيروي دريايي ارتش ملحق مي‌شود و در گام‌هاي بعدي نيز درخصوص زيرسطحي‌هاي سنگين قدم برخواهيم داشت.
دهقان با بيان اينکه تلاش داريم تا همه بيسيم ها را از آنالوگ به ديجيتال تبديل کنيم، افزود: کار بر روي رادارهاي آرايه فازي ادامه دارد و ما به سمت سيستم‌هاي پسيو حرکت مي‌کنيم.
وزير دفاع درخصوص صنايع هوايي نيز از عملياتي شدن بالگرد ملي طي سال جاري خبر داد و افزود: جنگنده صاعقه 2 تحويل نيروي هوايي ارتش شده و جت آموزشي نيز مور آزمايش قرار گرفته و آماده توليد است.
دهقان تصريح کرد: پرنده‌هاي هدايت پذير (پهپاد) در انواع مدل‌هاي رزمي، شناسايي، تعقيب و مراقبت هوايي توليد شده که مشتري‌هاي بسيار زيادي از خارج دارد و ما آن‌ها را با رعايت موارد امنيتي مي‌فروشيم.
وزير دفاع با بيان اينکه يکي از مشکلات اين وزارتخانه در بحث املاک بر مي‌گردد، گفت: با دستگاه‌ها و نهادهايي نظير بنياد مستضعفان رايزني‌هاي مي‌کنيم تا اين موضوعات حل شود.
وي افزود: 25 درصد تعداد معارضين کمتر شده و در بحث خارجي نيز برخي دعاوي وجود دارد که عمدتاً به قبل از انقلاب بر مي‌گردد. اين مواد در دستور کار قرار گرفته، دو سه مورد آن حل شده و باقي نيز به نتيجه خواهد رسيد.
سردار دهقان درخصوص موضوع S300 نيز با اشاره به دستور لغو عدم واگذاري اين سامانه به ايران توسط رئيس جمهور روسيه گفت: آن‌ها قطعنامه را بهانه مي‌کردند اما اين موضوع نمي‌توانست مانع واگذاري S300 به ايران شود.
وزير دفاع گفت: تمامي تغييرات روس‌ها در اين چند سال روي سامانه S300 که قرار است به اين واگذار شود اعمال خواهد شد و سامانه بروزي را تحويل خواهيم گرفت. وي ادامه داد: متن قرارداد آماده است و هفته آينده دوستان ما براي امضاي قرارداد به روسيه مي‌روند.
وي خاطرنشان کرد: تا پيش از اين، درخواست 3 گردان S300 داشتيم که يکي ديگر هم به آن اضافه شده و قيمت هم بالاتر رفته است.
وزير دفاع ادامه داد: اين قرارداد، زمان بندي خود را خواهد داشت و از روز امضا نيز اجرايي و عملياتي مي‌شود. روس‌ها کارهاي مربوط به زيرسيستم‌ها و مونتاژ را انجام داده‌اند و اين سامانه‌ها را در کوتاه‌ترين زمان تحويل مي‌دهند.
دهقان افزود: در بخش جنگنده، نيازهاي خود را به روس‌ها اعلام کرديم و با کشور ديگري نيز حرفي نزديم و هيچ درخواستي در اين حوزه از فرانسه نداشتيم و بعيد ميدانم در اين شرايط، همکاري نظامي با اين کشور داشته باشيم.
وزير دفاع درخصوص قطعنامه اخير شوراي امنيت سازمان ملل نيز گفت: در اين قطعنامه بندي وجود دارد که همزمان با صدور آن، جمهوري اسلامي نيز بيانيه‌اي صادر کرد و گفت که هيچ محدوديتي را نمي‌پذيريم و از کسي در اين خصوص اجازه نخواهيم گرفت.
وي در عين حال افزود: ما هيچگاه با نيت کاربرد سلاح هسته اي هيچ اقدامي نکرديم و هيچ موشکي در اين موضوع نه طراحي و نه توليد شده است. هيچگاه ملاحظات فني کلاهک اتمي را براي موشک‌هايمان نه بررسي و نه اعمال کرديم. موشک‌هاي ما دفاعي است.
دهقان با بيان اينکه هيچوقت به دنبال موشک با برد بيش از 2 هزار نبوده و نخواهيم بود، گفت: اگر امريکا يا اسرائيل همين امروز تصور کنند که مي‌توانند اقدام کارسازي عليه ايران داشته باشند، يک لحظه هم صبر نمي‌کنند. اوباما گفته است که اگر بتوانيم، ايران را نابود مي‌کنيم درحاليکه مي‌داند که نمي‌تواند، مانند پيچ و مهره‌هاي هسته اي که مي‌خواستند باز کنند ولي نتوانستند.
دهقان تصريح کرد: ما از هر مجموعه اي که بخواهد با اسراييل و امريکا مبارزه کند، حمايت مي‌کنيم.
وزير دفاع تاکيد کرد: هر حمايتي لازم باشد از جبهه مقاومت مي‌کنيم و تاکنون نيز اين کمک‌ها صورت گرفته. آن‌ها توان و آمادگي خوبي داشته و راههاي مختلفي نيز براي تأمين نيازهايشان وجود دارد.
وي با بيان اينکه امروز ما با 35 کشور در 3 قاره از ونزوئلا تا اندونزي و در همه حوزه‌ها همکاري داريم، به موضوع تعميرات و خدمات و فروش و نيز انتقال تکنولوژي به برخي کشورها اشاره کرد.
وزير دفاع درخصوص درخواست براي برگزاري رزمايش موشکي نيز گفت: رزمايش با تست موشکي فرق مي‌کند. رزمايش‌ها در هر سال و در زمان مشخص خود براي بررسي نقاط ضعف و قدرت سامانه‌ها برگزار مي‌شود.
دهقان با تاکيد بر اينکه هيچ مانور و رزمايشي در سطح ملي نه متوقف و نه به تأخير مي‌افتد، گفت: تست‌هاي موشکي ما متناسب با فرايند تحقيق و توليد انجام مي‌شود و هيچ منعي ندارد. در بحث تست‌هاي موشکي ذات کار بر تحقيق و توليد است و هر سامانه ممکن است تا 15 بار هم آزمايش شود.
سردار دهقان درخصوص موضوع توافق هسته اي نيز اظهار داشت: «برجام» ابتدا بايد بايد مراحل قانوني را طي کند و اگر پروتکل الحاقي را بپذيريم، PMD نيز در آن آمده است.
وي ادامه داد: بسياري از کشوها آن را پذيرفته‌اند و اينطور هم نيست که همان وقت که آژانس گفت، بيايد و بازديد کند. آن‌ها بايد از قبل اطلاع بدهند. ضمن اينکه مراکز نظامي تحفظ خاص خود را دارد.
وزير دفاع افزود: اگر برجام و پروتکل الحاقي را پذيرفتيم مانند باقي کشورها عمل مي‌کنيم. براي بازديد بايد مدرک و شاهدي بر فعاليت غير مجاز باشد که ما هيچگاه بدنبال اين فعاليت‌ها نمي‌رويم. پارچين يک مجموعه صنعتي اداري و مسکوني گسترده است که اقدامات عمراني و مهندسي نيز در آن انجام مي‌شود.
وزير دفاع اظهار داشت: طبيعيست که ممکن است در سايه اجرايي شدن برجام، همکاري‌هاي ما نيز افزايش يابد و براي همين هم هست که کشورها، سبدهاي خود را در صف گذاشته‌اند اما بنا نيست بعد از توافق، دروازه‌هاي خود را به روي خارجي‌ها باز کنيم تا بازار ما را بگيرند.
دهقان با تاکيد بر اينکه ما به دنبال توسعه زير ساخت‌ها هستيم، گفت: اين ما هستيم که تصميم مي‌گيريم اين کشورها تا چه ميزان و در چه بخشي با ما همکاري کنند. رهبري معظم انقلاب نيز هشدار دادند که فضاي ايجاد شده نبايد منجربه ورود بيگانگان شود.
وي ادامه داد: توجه داريم که آنچه مي‌خواهيم از ديگران بگيريم، ما را وابسته نکند. بايد نقش اصلي را خودمان ايفا کنيم تا بيگانگان توان دستکاري و ايجاد چالش نداشته باشند.
وزير دفاع در بخش ديگري از سخنان خود به مسائل منطقه پرداخت و اظهار داشت: ما داعش را تهديدي براي امنيت خود نمي‌دانيم ولي آن‌ها تهديد براي امنيت جهاني هستند. معتقديم اگرچه امريکا و اسرائيل از اين بابت اعلام نگراني مي‌کنند ولي از آن ناراضي نيستند. ما هم در بخش تأمين مرزهاي خود طرح‌ها و تجهيزات مناسبي داريم
موضوعات فضايي آخرين مبحثي بود که وزير دفاع در اين نشست خبري به آن پرداخت و گفت: در اين حوزه برنامه 10 ساله جهت حضور در فضا تعيين شده بود که البته با يک سري مشکلات مواجه شد که در زمانبندي، ما را دچار مشکل کرد.
وي ادامه داد: آنچه در فضا براي ما مهم است استفاده صلح‌آميز از فضاست و اعتقاد داريم نبايد فضا را تبديل به ميدان جنگ کرد.
دهقان با بيان اينکه ادامه برنامه‌ها به شکل قبلي با اختلال مواجه شد و در حال حل کردن آن هستيم، افزود: اميدواريم برنامه فضايي کشور فعال شود. ما الان کار پايگاه‌هاي پرتاب را نهايي کرديم و آمادگي براي پرتاب به مدارهاي مختلف وجود دارد.
وي اظهار داشت: برخي ماهواره‌ها و ماهواره برها مانند سيمرغ آماده و تست شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 22]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن