تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 21 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806206562




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تزريق نقدينگي به مسکن مهر منجر به افزايش پايه پولي و تورم خواهد شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۷ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۸ق.ظ)
تزريق نقدينگي به مسکن مهر منجر به افزايش پايه پولي و تورم خواهد شد موج - درحالي‌که قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي اعلام کرده است که در حال حاضر ۷۹۱ هزار واحد مسکن مهر نيازمند افزايش تسهيلات از ۲۵ به ۳۰ ميليون تومان است و از طرفي کارشناسان نسبت به افزايش وام مسکن مهر هشدار مي‌دهند.
به گزارش خبرگزاري موج، احمد اصغري مهرآبادي، قائم‌مقام وزير راه و شهرسازي، ضمن بيان اين مطلب گفت: با توجه به تحريم‌ها و تورم‌ها، قيمت مصالح ساختماني افزايش يافت که تأثير مستقيم خود را در هزينه تمام شده ساخت مسکن گذاشته و مسکن مهر نيازمند مبلغ پنج هزار و ۵۰۰ ميليارد تومان ديگر است که اين موضوع در حال پيگيري است.
اما؛ کارشناسان اقتصاد مسکن معتقدند با توجه به ضرباتي که مسکن مهر در خصوص پايين آوردن ارزش پول ملي و فشار به صنايع وابسته بخش مسکن ايجاد کرده، تزريق تسهيلات به اين بخش بايد از روش‌هاي ضدتورمي تبعيت کند.
سيد مجيد نيک نژاد، رئيس کميسيون حقوقي و آيين‌نامه‌هاي کانون سراسري انبوه‌سازان کشور، مي‌گويد: انتظار اين است که تسهيلات واحدهاي تحويل داده شده مسکن مهر به عنوان پول داغي که ضربه‌اش را به اقتصاد زده است برگردد و اين بار به عنوان پولي که مي‌تواند باعث پايين آمدن تورم شود در جهت درست هزينه شود.
وي ادامه داد: به اعتقاد من 30 ميليون تومان هم کم است و حتي بايد 50 ميليون تومان تسهيلات به مسکن مهر داده شود، اما؛ در تزريق اين مبلغ حتما بايد از روش‌هاي ضدتورمي استفاده شود تا فشار مسکن مهر را از روي صنعت ساختمان و نيز صنايع وابسته بردارند. سپس به اصلاح قراردادهايي که در قالب تفاهم‌نامه منعقد شده اقدام کرد تا در حق سازندگان اجحاف نشود.
نيک نژاد با بيان اين‌که مسکن مهر از لحاظ فني، شهرسازي و تأمين مالي، يک برنامه نسنجيده و حساب نشده بود، افزود: در واقع مسکني که زمينش 99 ساله باشد جزئي از قانون ساماندهي توليد و عرضه مسکن در سال 1387 است که مي‌توانست حداکثر تا حد 50 هزار واحد در سال برنامه‌ريزي شود، اما؛ ابعاد مسکن مهر را طوري گسترده کردند که به يک غول بي شاخ و دم تبديل شد و تمام اقتصاد و حرف وابسته به صنعت ساختمان را تحت تأثير ويرانگر خود قرار داد.
از سوي ديگر يکي از کارشناسان هشدار مي‌دهد که تزريق نقدينگي به مسکن مهر قطعا منجر به افزايش پايه پولي و تورم خواهد شد.
احمدرضا سرحدي گفت: مشکل مسکن مهر، وام و تسهيلات نيست. مشکل در مکان‌يابي و فراهم نبود زيرساخت‌ها است که باعث شده بخش قابل‌توجهي از واحدها بلا استفاده يا بدون متقاضي باشند. اين‌که قصد دارند وام‌ها را افزايش دهند به دليل نداشتن بودجه و قفل شدن مسکن مهر است که مي‌خواهند با افزايش سطح قيمت‌ها، خوني در رگ‌هاي خشک شده آن تزريق کنند، در حالي که مسکن مهر بايد مجددا بررسي و تسهيلات موجود به بخش‌هاي اولويت‌دار پرداخت شود.
وي افزود: تکميل همه واحدها با بودجه‌هاي موجود قابل انجام نيست، اما؛ متأسفانه مجلس به اين مساله توجه ندارد و با فشار به وزارت راه و شهرسازي، اصرار به تکميل مسکن مهر مي‌کند؛ در حالي که به اعتقاد من بخشي از مسکن مهر بايد از چرخه خارج شود تا بتوان براي بخش‌هاي داراي زيرساخت مناسب، فکر عاجلي صورت داد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 10]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن