تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):ربا خوار از دنيا نرود، تا آن كه شيطان ديوانه اش كند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820877825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يك بام و دو هواي وزارت ورزشي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: يك بام و دو هواي وزارت ورزشي‌ها
نویسنده : سعيد احمديان 
حكايت اين روزهاي وزارت ورزش همان ماجراي يك بام و دوهواست، وزير ورزش ديروز در اظهارنظري گفته است كه ورزش نبايد ملعبه دست سياستمداران باشد تا از آن استفاده ابزاري كنند و بايد اداره ورزش را به نيروهاي متخصص ورزش سپرد. بر حرف‌هاي محمود گودرزي نمي‌توان ايرادي گرفت، او حرف درستي زده است و اينكه فضاي ورزش نبايد به سياست آلوده شود نكته‌اي است كه سال‌هاست دلسوزان جامعه ورزش بر آن تأكيد دارند. اينكه برخي سياستمداران در حالي وارد ورزش مي‌شوند كه هدفي جز استفاده سياسي و به قول وزير ورزش، استفاده ابزاري از ورزش ندارند و با همين قصد وارد اين ميدان مي‌شوند، امري نكوهيده است. با وجود صحبت‌هاي وزير ورزش، به نظر مي‌رسد، آنچه در وزارت ورزش اتفاق مي‌افتد دقيقاً برخلاف اظهارات گودرزي است و در عمل وزارتي‌ها نشان داده‌اند كه با برخوردهاي سياسي به دنبال حذف منتقدان و مخالفشان هستند. اين رويه در دو سالي كه از حضور گودرزي در وزارت مي‌گذرد بارها ديده شده است و وزير ورزش و همكارانش با يك نگاه سياسي به ورزش، سعي در بيرون راندن مخالفانشان داشته‌اند. اين در حالي است كه گودرزي، استفاده ابزاري از ورزش را نكوهش مي‌كند اما در عمل وزارتخانه متبوعش در مسير استفاده سياسي حركت مي‌كند.
در زمان حضور گودرزي مي‌توان موارد زيادي را برشمرد كه با استفاده ابزاري از ورزش وزير ورزش و مديرانش، ضربه‌هاي زيادي را به ورزش كشور زده‌اند، نمونه آن سياست عجيب و غريبي است كه براي دو باشگاه استقلال و پرسپوليس در اين وزارت در نظر گرفته شده و سبب شده است كه اين دو تيم تا مرز فروپاشي پيش بروند، اتفاقي كه در خصوص باشگاه پرسپوليس در حال رخ دادن است و اين تيم ديگر آن ابهت قبل را ندارد. يا مي‌توان از عزل و نصب‌هاي سياسي در وزارت ورزش گفت كه در زمان گودرزي رخ داده و برخي رؤساي فدراسيون‌هايي كه با وزير اختلاف نظر داشته‌اند از كار بركنار شده‌اند يا با توجه به فشارهاي وزارت ورزش، اين روزها شرايط اسفباري را از نظر مالي تجربه مي‌كنند. نمونه آن فدراسيون تيراندازي و فدراسيون فوتبال است. اختلاف گودرزي با هاشمي رئيس اين فدراسيون باعث شده تا با تزريق قطره‌اي بودجه به اين فدراسيون، ورزشكاران آن كه از اميدهاي كسب مدال در ريو هستند، شرايط سختي براي موفقيت داشته باشند. طوري كه ملي‌پوشان اين رشته با كمبود شديد تجهيزات روبه‌رو هستند و حتي فشنگ كافي براي تمرين كردن ندارند و نتوانستند به خاطر بي‌پولي به تعداد زيادي از مسابقات كسب سهميه المپيك اعزام شوند. در صورتي كه اگر بودجه به موقع به اين فدراسيون تزريق مي‌شد، پيش‌بيني مي‌شد كه ملي‌پوشان تيراندازي بيشتر از دو سهميه بگيرند اما با كارشكني‌هاي وزارت اين امر محقق نشد. يا در فوتبال، ماجراي سنگ‌اندازي‌هاي وزارت ورزش برابر تمديد قرارداد كرش و قطع بودجه فدراسيون هنوز فراموش نشده است.
در اين شرايط بايد گفت كه درخواست گودرزي درباره عدم سياسي كاري در ورزش را ابتدا بايد از داخل وزارت ورزش آغاز كرد، وزارتخانه‌اي كه در برخي موارد با استفاده ابزاري، ورزش كشور را با مشكلات زيادي روبه‌رو كرده است. البته هر گونه استفاده سياسي از ورزش از طرف سياستمداران مورد اشاره گودرزي هم امري مذموم است و همانطور كه اشاره شد نبايد فضاي ورزش به سمت بازي‌هاي سياسي برود. با اين حال در نگاه بدبينانه به صحبت‌هاي وزير ورزش درباره عدم استفاده ابزاري از ورزش، بايد گفت او مي‌خواهد به اين بهانه منتقدان بي‌شمار وزارتخانه‌اش را از ميدان به در كند و به آنها انگ سياسي بزند، اين در شرايطي است كه خيلي از منتقدان حضور گودرزي در ورزش، به سياسي كاري‌هاي وزير و حذف مخالفان انتقاد دارند و چيزي براي خودشان نمي‌خواهند. با اين حال سياست يك بام و دوهواي محمود گودرزي سبب شده تا او از يك طرف سو‌ءاستفاده ابزاري از ورزش را تقبيح كند و از سوي ديگر در وزارتخانه متبوعش از ورزش استفاده ابزاري كند.

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 32]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن