تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):على پيشواى مؤمنان و ثروت پيشواى منافقان است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805796974




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

فرار رو به جلوي وزارت ورزشي‌ها


واضح آرشیو وب فارسی:جوان آنلاین: فرار رو به جلوي وزارت ورزشي‌ها
نویسنده : سعيد احمديان 
حرف‌هاي ديروز نصرالله سجادي معاون ورزش قهرماني و حرفه‌اي وزير ورزش كه مهمان برنامه ورزش و مردم بود مانند يك آب سرد بر تن ورزش كشورمان بود. او به جاي اينكه نگاهي اميدوارانه به كاروان اعزامي كشورمان به المپيك آينده داشته باشد، پيش‌بيني كرد كه در ريو، كارنامه درخشان ورزشكاران ايران در لندن تكرار نخواهد شد. البته شايد در فاصله يك سال مانده به آغاز المپيك برزيل، صحبت‌هاي سجادي شتاب‌زده و زود باشد، به خصوص اينكه هنوز تركيب كاروان اعزامي ايران به المپيك مشخص نشده و معلوم نيست چه تعداد و در چه رشته‌هايي بتوانند سهميه المپيك را بگيرند. به همين خاطر هم قضاوت درباره كارنامه كشورمان در المپيك تابستان آينده زود است و الان هرگونه اظهارنظر در اين باره نه تنها نفعي براي ورزش كشور ندارد، برعكس مي‌تواند ورزشكاراني را كه براي گرفتن سهميه المپيك تلاش مي‌كنند زير فشار بگذارد تا آنها نتوانند در آرامش آماده حضور در ميدان رقابت براي گرفتن مجوز ورود به المپيك 2014 شوند. با تمام اينها معاون قهرماني و حرفه‌اي وزارت ورزش ديروز پيش‌بيني كرد نتيجه‌اي كه كاروان ايران در المپيك 2012 گرفته است در المپيك 2016 نخواهد گرفت! اين پيش‌بيني را مي‌توان از چند زوايه مورد بررسي قرار داد، اينكه نصرالله سجادي با توجه به سابقه زيادي كه در ورزش كشورمان دارد، نداند كه چه صحبتي را مطرح كرده است، دور از واقعيت است و بايد گفت او به خوبي مي‌داند كه پيش‌بيني نااميد‌كننده‌اش چه عواقبي مي‌تواند داشته باشد.
البته معاون وزير ورزش در توجيه اين پيش‌بيني نااميدكننده پاي مشكلات ناآمادگي ورزشكاران را پيش كشيده است اما اين مشكل براي ورزش كشور تازگي ندارد و چند سالي است كه ملي‌پوشان رشته‌هاي مختلف ورزشي با سخت‌ترين شرايط از نظر مالي و امكانات دست و پنجه نرم مي‌كنند. با وجود چنين مشكلاتي اما كاروان ايران در بازي‌هاي آسيايي سال گذشته كه در كره‌جنوبي برگزار شد، توانست بهترين نتيجه پس از انقلاب را كسب كند و نتايج درخشاني كسب كند و حتي نسبت به دوره قبلي بازي‌ها كه در چين برگزار شد و كشور در شرايط مالي خوبي بود، نتيجه بهتري كسب كرد. با توجه به اين موضوع نمي‌توان عقبگرد در ريو را به مشكلاتي از اين دست ارتباط داد، البته بازي‌هاي المپيك با بازي‌هاي آسيايي قابل مقايسه نيست اما ورزشكاران كشورمان نشان داده‌اند كه به‌رغم محدوديت‌ها باز هم مي‌توانند افتخارآفرين شوند.
با اين تفاسير چرايي پيش‌بيني عقبگرد كاروان ايران در ريو نسبت به لندن، را بايد در كارنامه وزارت ورزش در دو سال گذشته جست‌وجو كرد. عملكرد گودرزي در مدتي كه از زمان حضورش در وزارت ورزش مي‌گذرد، آنقدر مورد انتقاد بوده كه خيلي‌ها با تشكيل كمپين خواستار بركناري او توسط روحاني شده بودند. افزايش حاشيه‌ها در ورزش كشور، عزل و نصب‌هاي هدفدار و سياسي در كنار بي‌توجهي به رشته‌هاي مدال‌آور و پيچيدن نسخه‌هاي عجيب و غريب براي دو تيم بزرگ فوتبال كشور يعني استقلال و پرسپوليس سبب شده تا گودرزي و معاونانش منتقدان زيادي در جامعه ورزش داشته باشند. با توجه به اين مسئله به نظر مي‌رسد صحبت‌هاي سجادي در فاصله يك سال مانده تا المپيك بيشتر به يك فرار رو به جلو مي‌ماند تا يك اظهارنظر كارشناسي شده. سجادي مي‌خواهد با كاهش سطح انتظارات مردم، هرگونه عدم موفقيت در ريو را به پاي مشكلات مالي بگذارد و عنوان كند كه او يك سال پيش چنين پيش‌بيني كرده بود. با اين حال تكرار نشدن افتخارآفريني در المپيك برزيل را بيشتر از آنكه در پول جست‌وجو كرد بايد در مديريت ناكارآمد مديران وزارت ورزش يافت، مديريتي كه نتوانسته فضاي آرامي را بر ورزش حاكم كند و با سوءمديريت‌هاي زيادي كه در روزهاي حضور گودرزي و معاونان او مانند سجادي بر ورزش گذشته، آنها نه تنها نتوانسته‌اند همين بودجه محدود را مديريت كنند، بلكه با نگاه سياسي به حوزه ورزش، ورزشكاران رشته‌هاي مختلف را با مصائب زيادي مواجه كرده‌اند تا آنها در شرايط سختي آماده حضور در المپيك سال آينده شوند. به همين خاطر در صورت نرسيدن به موفقيت در ريو، بايد ريشه اين شكست را در كارنامه مديران وزارت ورزش جست‌وجو كرد نه انداختن توپ در زمين ورزشكاران و متهم‌كردن آنها به ناآمادگي..

منبع : روزنامه جوان



تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جوان آنلاین]
[مشاهده در: www.javanonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 11]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن