تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 10 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس مى‏خواهد خداوند او را از زبانيه (فرشتگان عذاب) نوزده‏گانه برهاند، بسم الل...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813325018




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

نرخ بيکاري زنان ۳ برابر مردان است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۳:۵۶ب.ظ)
نرخ بيکاري زنان ۳ برابر مردان است موج - معاون وزير کار با اشاره به اين که دولت در تلاش است تا فاصله پرداختي حقوقي بين زنان و مردان را در مشاغل هم ارزش حذف کند، گفت: نرخ بيکاري زنان ۳ برابر مردان است.
به گزارش خبرگزاري موج، سيد حسن هفده تن، معاون وزير کار، گفت: هم اکنون ۸۵ درصد سرمايه ارزشمند کشورهاي توسعه يافته سرمايه‌هاي اجتماعي است و اين ميزان در کشور ژاپن ۹۸ درصد است. سرمايه اجتماعي مي‌تواند توليد ارزش افزوده کند و به همان اندازه که دولت‌ها ثروتمندتر مي‌شوند، منابع انساني مي‌توانند به سرمايه انساني تبديل شوند.
معاون روابط کار وزارت کار با اشاره به موضوع بهره‌وري اظهار داشت: در صورتي که حجم اقتصاد ايران را ۶۰۰ ميليارد دلار در نظر بگيريم، قرار بود ۲۰۰ ميليارد دلار از طريق بهره‌وري حاصل شود، اما؛ متأسفانه اين مهم تحقق نيافت.
وي ادامه داد: اين موضوع علل گوناگوني داشت که شايد يکي از آن‌ها را بتوان در حوزه زنان جستجو کرد، متأسفانه نتوانستيم از نيمه توانمند جامعه به نحو مطلوب استفاده کنيم. هم اکنون نرخ مشارکت اقتصادي زنان حدود ۱۵ درصد و نرخ بيکاري آن‌ها نزديک به ۳ برابر مردان است.
هفده تن با بيان اين که تبعيض جنسيتي در تمام دنيا مشاهده مي‌شود، تصريح کرد: اين در حالي است که مقاوله نامه ۱۰۰ سازمان بين‌المللي کار و همچنين ماده ۳۸ قانون کاربر برابري جنسيتي تأکيد مي‌کنند.
اين مقام مسوول در وزارت کار گفت: در تمام کارگاه‌ها براي کارهاي هم ارزش بايد حقوق مساوي پرداخت شود، اما؛ اين مهم فقط در چند کشور پيشرفته مشاهده مي‌شود.
وي تفاوت دستمزد زنان و مردان براي کارهاي هم ارزش را در جهان‌بين ۱۶ تا ۳۸ درصد عنوان کرد و گفت: دولت تدبير و اميد در تلاش است که تبعيض جنسيتي در حوزه اشتغال را امحا کند و به همين منظور در روابط کار بخشنامه‌هاي متعددي تدوين کرده‌ايم تا اين تفاوت را به حداقل کاهش دهيم.
معاون وزير کار افزود: بايد الگويي را طراحي کنيم که حضور زنان در حوزه اشتغال پررنگ‌تر شود، هم اکنون تحولات ارزشمندي با مديريت زنان در خانواده ايجاد شده که اين تحول مرهون توانمندي زنان و به‌واسطه افزايش سطح تحصيلي زنان است.
وي تأکيد کرد: بايد تعادل ميان کار و خانواده انجام شود و اين در حالي است که همواره زنان داراي نقش بي‌بديلي در خانواده هستند. معاون وزير کار در خصوص بخش‌هايي که زنان مي‌توانند حضور مؤثري در آن داشته باشند به حوزه تحقيق و توسعه عنوان کرد و گفت: نرخ بازگشت اين بخش در کشور امريکا يک به ۵۰ ميليون دلار است.
به گفته هفده تن، نرخ بازگشت سرمايه در بخش صنعت يک به ۱۵، در بخش کشاورزي يک به ۱۰ و صنايع دفاعي يک به کمتر از ۵۰ است. براي تحقق عدالت جنسيتي نياز به چندين مؤلفه شامل تغيير رويکرد حمايت صِرف از زنان به رويکرد توانمندسازي زنان داريم.
معاون وزير کار، رويکرد ديگر را ايجاد و توسعه تشکل‌ها در حوزه زنان عنوان کرد و افزود: هم اکنون ۱۱هزار تشکل (۷۵۰۰ تشکل کارگر و ۲۵۰۰ تشکل کارفرمايي) در کشور فعال است، اما؛ زنان حضوري در اين تشکل‌ها ندارند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن