تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سه ويژگى است كه در هر كس يافت شود، ويژگى هاى ايمان كامل مى گردد: آن كه وقتى خشن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821190050




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

بررسي اساسنامه شرکت ملي نفت ايران در مجلس


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۴:۱۱ب.ظ)
بررسي اساسنامه شرکت ملي نفت ايران در مجلس موج - بررسي اساسنامه شرکت ملي نفت ايران در کميسيون انرژي مجلس هفته آينده پايان مي‌يابد.
به گزارش خبرگزاري موج به نقل از شانا، حسين اميري خامکاني، با اعلام اين که دستور کار مربوط به بررسي پيشنهاد نمايندگان در زمينه اساسنامه شرکت ملي نفت ايران فردا در کميسيون انرژي مورد بررسي قرار مي‌گيرد، افزود: احتمال مي‌رود بررسي اساسنامه در کميسيون انرژي هفته آينده پايان يابد.
اساسنامه شرکت ملي نفت ايران در قالب اصل ۸۵ قانون اساسي در حال بررسي است.
طبق اصل ۸۵ قانون اساسي، سمت نمايندگي قائم به شخص است و قابل واگذاري به ديگري نيست. مجلس نمي‌تواند اختيار قانون‌گذاري را به شخص يا هيأتي واگذار کند، ولي؛ در موارد ضروري مي‌تواند اختيار وضع بعضي از قوانين را با رعايت اصل هفتاد و دوم به کميسيون‌هاي داخلي خود تفويض کند، در اين صورت اين قوانين در مدتي که مجلس تعيين مي‌نمايد به صورت آزمايشي اجرا مي‌شود و تصويب نهايي آن‌ها با مجلس خواهد بود.
همچنين مجلس شوراي اسلامي مي‌تواند تصويب دايمي اساسنامه سازمان‌ها، شرکت‌ها، مؤسسات دولتي يا وابسته به دولت را با رعايت اصل هفتاد و دوم به کميسيون‌هاي ذي‌ربط واگذار کند و يا اجازه تصويب آن‌ها را به دولت بدهد.
در اين صورت مصوبات دولت نبايد با اصول و احکام مذهب رسمي کشور و يا قانون اساسي مغايرت داشته باشد، تشخيص اين امر به ترتيب مذکور در اصل نود و ششم با شوراي نگهبان است. علاوه بر اين، مصوبات دولت نبايد مخالف قوانين و مقررات عمومي کشور باشد و به منظور بررسي و اعلام عدم مغايرت آن‌ها با قوانين مزبور بايد ضمن ابلاغ براي اجرا به اطلاع رئيس مجلس شوراي اسلامي برسد.
بنابراين بررسي کليات و جزئيات طرح اساسنامه شرکت ملي نفت بر عهده کميسيون انرژي مجلس شوراي اسلامي گذاشته شده است.
اميري خامکاني همچنين درباره مواد بازگشت داده‌ شده طرح حمايت از صنعت برق کشور از صحن مجلس به کميسيون انرژي نيز گفت: پس از بررسي اين موضوع در جلسه کميسيون انرژي، مواد ياد شده براي هيأت‌ رئيسه مجلس ارسال شد.
سخنگوي کميسيون انرژي افزود: اگر ادامه بررسي طرح حمايت از صنعت برق، فردا (سه‌شنبه) در دستور کار صحن قرار گيرد به‌ احتمال فراوان، همين هفته کار بررسي طرح ياد شده در مجلس تمام مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 23]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن