تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هيچ كس چيزى را در دل پنهان نداشت، جز اين كه در لغزش هاى زبان و خطوط چهره او آشكار شد....
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820880744




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

پرداخت نخستين قسط بدهي شرکت نفت هندي به ايران در ماه جاري ميلادي


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۴ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۱۶ق.ظ)
پرداخت نخستين قسط بدهي شرکت نفت هندي به ايران در ماه جاري ميلادي موج - مدير مالي شرکت ايندين اويل گفت: نخستين قسط بدهي نفتي اين شرکت به ايران مي‌تواند در ماه جاري ميلادي پرداخت شود، اما؛ وزارت دارايي هند هنوز جدول زماني مشخصي را براي پرداخت بدهي‌هاي پالايشگران هندي به تهران تعيين نکرده است.
به گزارش خبرگزاري موج، دو منبع هندي مطلع از اين موضوع اعلام کردند که پالايشگران هندي گفته‌اند در حال آماده شدن براي پرداخت يک ميليارد و ۴۰۰ ميليون دلار از بدهي‌هاي نفتي خود به ايران هستند، اين نخستين نشانه‌ها از توافق جامع هسته‌اي تهران و کشورهاي گروه ۱+۵ در وين به شمار مي‌رود.
اين دو منبع هندي که خواستند به دليل حساسي است موضوع نامشان فاش نشود، در اين باره گفتند: راجيو مهريشي، معاون وزير اقتصاد هند در ماه جاري ميلادي از شرکت‌هاي پالايشگر هندي درخواست کرده است که براي پرداخت دو قسط ۷۰۰ ميليون دلاري بدهي نفتي به ايران آماده شوند.
اي.کي.شارما، مدير بخش مالي شرکت ايندين اويل، اعلام کرد: نخستين قسط بدهي نفتي اين شرکت به ايران مي‌تواند در ماه جاري ميلادي پرداخت شود، اگر چه وزارت دارايي هند هنوز جدول زماني مشخصي را براي شرکت‌هاي هندي به منظور پرداخت بدهي‌هاي نفتي خود به تهران تعيين نکرده است.
وي گفت: برخي از قسط‌ها در ماه جاري ميلادي پرداخت مي‌شود، ما منتظر دستورالعمل وزارت امور دارايي هند هستيم.
وي به مبلغ نخستين قسط اشاره‌اي نکرد، اما؛ برآورد کرد که سهم اوليه اين شرکت در نخستين پرداخت ۶۰ تا ۷۰ ميليون دلار خواهد بود، در حالي که مجموع بدهي‌هاي نفتي پالايشگران هندي به ايران بيش از ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار است.
معاون وزير اقتصاد و دارايي هند در امور اقتصادي، سرپرستي تيمي متشکل از رزرو بانک هند (Reserve Bank of India)، بانک دولتي يو سي او (UCO) و شرکت‌هاي نفتي را در سفر ۲ روزه هيأت هندي از ۲۵ تا ۲۶ ژوئيه (شنبه و يکشنبه، سوم و چهارم مرداد) به عهده داشت.
از آن جا که وزارت امور دارايي هند منتظر دريافت مجوز از اداره کنترل دارايي‌هاي خارجي در وزارت خزانه‌داري آمريکا است، زمان دقيق پرداخت‌ها هنوز مشخص نيست.
مقام‌هاي هندي تاکنون درباره اخذ مجوز از وزارت خزانه‌داري آمريکا براي پرداخت بدهي‌هاي نفتي ايران سخني نگفته‌اند.
در عين حال اين وزارت خانه در بيانيه‌اي اعلام کرده است: واشينگتن نسبت به آزادي پرداخت محدود بدهي‌هاي ايران در خارج، در صورتي که با برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) که در توافق هسته‌اي با تهران همگام باشد، متعهد است.
منابع هندي اعلام کردند: پرداخت اقساطي بدهي‌هاي نفتي به ايران با استفاده از يک سازوکار مشخص دوباره از طريق ارزهاي مختلف در رزرو بانک هند انجام خواهد شد.
ايران سرانجام پرداخت‌ها را به درهم و از طريق حساب بانک مرکزي خود در امارات متحده عربي دريافت مي‌کند.
شارما گفت: پالايشگران هندي به رزرو بانک هند دلار مي‌پردازند.
هند بزرگ‌ترين مشتري نفتي ايران پس از چين بود که به دنبال تحريم‌ها و کاهش واردات به رتبه هفتم تنزل يافت.
مجتمع پالايشي و پتروشيمي مانگلور (۲ ميليارد و ۴۹۰ ميليون دلار)، اساراويل (سه ميليارد و ۳۴۰ ميليون دلار)، ايندين اويل (۵۸۱ ميليون دلار)، هندوستان پتروليوم (۲۹ ميليون دلار) و اچ.پي.سي.آل.ميتال (۹۷ ميليون دلار) در مجموع ۶ ميليارد و ۵۰۰ ميليون دلار بابت خريد نفت از تهران به ايران بدهکارند.
شرکت‌هاي نفتي هندي ۴۵ درصد از پول نفت‌هاي وارداتي از ايران را به صورت روپيه در بانک يوکو قرار داده‌اند که ايران از اين پول براي خريد اجناس هندي خارج از فهرست تحريم‌ها استفاده کرده است.
حدود ۱۷۰ميليارد روپيه (۲ ميليارد و ۶۲۰ ميليون دلار) در حساب ايران در بانک يو.سي.او هند قرار دارد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 15]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن