تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 9 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر چیز دارای سیماست، سیمای دین شما نماز است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813179771




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

از وظايف حوزه هاي علميه، تعليم دادن سيره و روش اهل بيت(ع) است


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۴۴ب.ظ)
رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه: از وظايف حوزه هاي علميه، تعليم دادن سيره و روش اهل بيت(ع) است موج - قم - رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه گفت: يکي از وظايف حوزه هاي علميه، تعليم دادن سيره و روش اهل بيت(ع) و استفاده از ظرفيت هاي جامعه مانند مسجد، مدرسه و کانون هاي فرهنگي در اين مسير است.
به گزارش خبرگزاري موج از قم، رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه در گردهمايي طلاب و فضلاي طبسي که در قم برگزار شد، گفت: براي پويايي بيشتر کارکرد روحانيت نيازمند همگرايي و جلسات انس هستيم که اينگونه گردهمايي ها نقاط ضعف عملکرد گذشته را ارزيابي مي کند.
وي گفت: از ديگر آثار اين هم انديشي ها، ايجاد تقويت روحيه، وحدت و يکپارچگي، همدلي و همزباني است.
حجت الاسلام و المسلمين سيد حسن رباني در ادامه به روايتي از نبي مکرم اسلام(ص) درباره جايگاه و نقش روحانيت اشاره کرد و گفت: حضرت فرموده اند، همنشيني با عالم، به منزله همنشيني با رسول خدا(ص) است اين روايت بيانگر نقش عالم پرهيزگار و جايگاه اوست، لذا بايد قدر خود را بدانيم.
وي گفت: به هر ميزاني که عالم عامل نقش تعيين کننده در هدايت مردم دارد، نقش عالم بي عمل نيز در گمراهي اقشار مختلف مردم سهمگين و کشنده است.
رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه گفت: اين که گفته مي شود تکريم و احترام عالم عامل و با اخلاق، درحقيقت تکريم پيامبر(ص) است، براي آن است که روحاني متخلق به اخلاق نبوي، همان نقش را در جامعه ايفا مي کند.
وي افزود: بين روحانيت و انبيا بايد دو نسبت برقرار باشد تا نقش يک روحاني وضوح بيشتري داشته باشد، اول علم دوم شناخت زمان و اخلاق محوري.
حجت الاسلام و المسلمين رباني گفت: شرايط امروز روحانيت نسبت به علماي گذشته متفاوت و به مراتب سخت تر است چون شيعيان و امت اسلامي و جوانان، امانت هاي اسلام اند در دست ما هستند و جاي اين سوال است، روحانيت امروز تا چه اندازه توانسته براي اين قشر که آماج بدترين شبهات ديني هستند برنامه داشته و اوضاع را چگونه رصد مي کنند.
وي گفت: روحانيت براي موفقيت بيشتر نيازمند ترسيم چشم انداز و همدلي و همز باني با جامعه پيرامون خود است.
رئيس مرکز خدمات حوزه هاي علميه محبت، عشق، احساس مسووليت، خدمت، تحمل سختي ها را از ديگر ويژگي هاي انبيا براي هدايت بشر برشمرد و افزود: روحانيون نيز بايد اين نقش را در خود پررنگ کنند.
وي گفت: در همين راستا يکي از وظايف حوزه هاي علميه، تعليم دادن سيره و روش اهل بيت (ع) و استفاده از ظرفيت هاي جامعه مانند مسجد، مدرسه و کانون هاي فرهنگي در اين مسير است.
حجت الاسلام و المسلمين رباني گفت: نقش روحانيت براي جمهوري اسلامي بيش از گذشته حياتي مي باشد، بنابراين اگر روحانيون رسالت خود را به درستي انجام ندهند قطعا دچارخسارت بزرگي خواهيم شد و قابل جبران نخواهد بود.
وي خاطر نشان ساخت: روحانيت براي موفقيت نيازمند دو بال نرم افزاري (مانند آموزش، تبليغ و تحقيق) و سخت افزاري (مانند حمايت ها) است که اين دو بايد با هم باشد، بال اول به عهده حوزه و بال دوم به عهده مرکز خدمات بوده و هر کدام بايد براي موفقيت ديگري تمام تلاش خود را به کار بندند.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 19]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن