تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):عاقل‏ترين مردم كسى است كه در امور زندگيش بهتر برنامه‏ريزى كند و در اصلاح آخرتش بيشتر ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820337368




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حرکت معنادار افزايش حضور شرکت‌هاي خارجي در نمايشگاه صنعت ساختمان


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۲:۲۲ب.ظ)
حرکت معنادار افزايش حضور شرکت‌هاي خارجي در نمايشگاه صنعت ساختمان موج - سرپرست امور نمايشگاهي اتاق تعاون ايران افزايش حضور مستقيم شرکت‌هاي خارجي در پانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان را پس از مذاکرات موفقيت‌آميز هسته‌اي حرکتي معنادار توصيف کرد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمدحسين کلات‌هايي، سرپرست امور نمايشگاهي اتاق تعاون ايران، در ارزيابي پانزدهمين نمايشگاه صنعت ساختمان نسبت به سال گذشته، با بيان اين که اين دوره از نمايشگاه بين‌المللي صنعت ساختمان در فضايي بالغ بر 52 هزار مترمربع برگزار شد، گفت: بيش از 1200 شرکت داخلي و خارجي در اين دوره از نمايشگاه حضور داشتند که 890 شرکت داخلي و 310 شرکت نيز خارجي بودند.
وي افزود: از بين شرکت‌هاي خارجي شرکت‌کننده 180 شرکت، به صورت مستقيم حضور داشتند و 130 شرکت نيز به‌طور غيرمستقيم و به شکل نمايندگي حضور يافته بودند.
کلات‌هايي تعداد کشورهاي شرکت‌کننده در اين دوره از نمايشگاه را 25 کشور ذکر کرد و اسامي آن‌ها را چين، ژاپن، کره جنوبي، تايوان، ويتنام، امارات، مالزي، اسپانيا، استراليا، ايتاليا، سوئيس، سوئد، انگليس، بلژيک، فنلاند، لهستان، هلند، فرانسه، نروژ، آلمان، پرتغال، قبرس، يونان و آمريکا نام برد.
وي بيان داشت: در اين نمايشگاه محصولات مصالح پايه مثل سيمان، گچ، آجر، فن‌آوري‌هاي نوين، ابزارآلات و ماشين‌آلات ساختماني، شيرآلات بهداشتي، رنگ، رزين، درب‌هاي اتوماتيک، لوله اتصالات، سنگ‌هاي ساختماني، پارکت و پوشش‌هاي سقف، آسانسور و بالابرها، لوازم الکترونيک، لوازم سرمايشي و گرمايشي، دکوراسيون داخلي، لوازم و تجهيزات سقف و ديوار و کاشي و سراميک عرضه شدند.
به گفته وي، در اين دوره از نمايشگاه صنعت ساختمان به علت فضاي محدود نتوانستيم پذيراي همه شرکت‌هاي علاقه‌مند توليدي داخلي باشيم و از اين‌رو هدف ما را نمايش محصولات شرکت‌هايي بود که توليدکنندگان جزو برندهاي ملي و صادرات کنندگان برتر بودند.
کلات‌هايي در خصوص نحوه حضور شرکت‌هاي خارجي نيز گفت: هدف اين بوده است که شرکت‌هايي حضور يابند که توليدکننده مواد پايه و اوليه مورد نياز شرکت‌هاي داخلي باشند و شرکت‌هايي که محصولات مشابه توليدات داخلي دارند، کمتر حضور داشته باشند؛ چراکه با حضور شرکت‌هايي که توليدات مشابه محصولات داخلي دارند، ممکن است رشد صنايع داخلي با رکود مواجه شود.
سرپرست امور نمايشگاهي اتاق تعاون ايران در ادامه به انعقاد تفاهم‌نامه‌هاي داخلي و هم‌چنين با توليدکننده‌هاي خارجي در اين نمايشگاه شامل آجرنماها و کاشي و سراميک اشاره کرد.
وي با بيان اين که صنعت ساختمان از صنايع تأثيرگذار کشور است که 70 تا 80 صنعت ديگر به آن وابسته است، تأکيد کرد: با شرايط پيش‌ آمده حاصل از توافقات هسته‌اي و تأثيرات ناشي از آن، با توجه به مشارکت اکثر توليدکنندگان و شرکت‌هاي خارجي در نمايشگاه پيش‌بيني مي‌شود صنعت ساختمان به زودي از رکود خارج شود و توليدکنندگان داخلي بتوانند محصولات خود را بيشتر توليد و صادر عرضه کنند.
کلات‌هايي از حضور قابل توجه شرکت‌هاي دانش‌بنيان در اين دوره از نمايشگاه خبر داد و به محصولات اين شرکت‌ها در زمينه‌هاي بلوک‌هاي سيماني با تزريق گاز به منظور سبک‌سازي و مقاوم‌سازي ساختمان اشاره کرد.
وي نوآوري‌ها در عرضه توليد يا خدمات اين دوره از نمايشگاه را شامل گچ بر پايه آب، رنگ بر پايه آب، هوشمندسازي ساختمان، تجهيزات کنترلي و نظارتي ساختمان، بلوک‌هاي گازي، سيستم‌هاي اتوماسيون مدرن ساختمان و مدل‌سازي با پرينترهاي سه‌بعدي ذکر کرد.
سرپرست امور نمايشگاهي اتاق تعاون ايران اعلام کرد: نسبت به سال قبل حضور کشورهاي خارجي شرکت‌کننده در نمايشگاه که به صورت مستقيم آمده بودند، 47 درصد افزايش داشته است و هم‌چنين تعداد شرکت‌هاي خارجي نيز نسبت به سال گذشته رشد 7/31 درصدي داشته‌اند و تعداد شرکت‌هاي داخلي نيز نسبت به سال گذشته افزايش 9/11 درصد افزايش داشته است.
وي با اشاره به شرايط به وجود آمده پس از توافقات سياسي و تفاهم‌نامه با 1+5 بيان داشت: افزايش حضور مستقيم شرکت‌هاي خارجي در اين دوره از نمايشگاه، معنادار است و در شرايط پسا تحريم نشان مي‌دهد کشورهاي جهان تمايل زيادي نسبت به مبادلات اقتصادي با ايران اسلامي دارند.
کلات‌هايي تأکيد کرد: استقبال گسترده مشارکت‌کنندگان اعم از داخلي و خارجي در اين نمايشگاه نسبت به سال قبل 3/15 درصد افزايش داشته است که اين حضور مقدمه خروج صنعت ساختمان از رکود است و هم‌چنين نشان مي‌دهد که ايران علي‌رغم اين که در تحريم و رکود به سر مي‌برده است، نه‌ تنها اثري در توليد و خلاقيت‌هايش نداشته‌ها، بلکه توليدات با کيفيت بهتر و بيشتر همراه علم و فناوري عرضه کرده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن