تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):از ما نیست آن که دنیاى خود را براى دینش و دین خود را براى دنیایش ترک گوید.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820792245




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

«مشکلات» یک لیگ تدافعـی


واضح آرشیو وب فارسی:برترین ها:
«مشکلات» یک لیگ تدافعـی




پس از گذشت سه هفته از فصل پانزدهم لیگ برتر ایران 7 تیم یعنی نزدیک به نیمی از تیم‌های شانزده‌گانه حاضر در عرصه هنوز بردی را کسب نکرده‌اند.





ایران ورزشی: پس از گذشت سه هفته از فصل پانزدهم لیگ برتر ایران 7 تیم یعنی نزدیک به نیمی از تیم‌های شانزده‌گانه حاضر در عرصه هنوز بردی را کسب نکرده‌اند و با اینکه تعداد گل‌های زده هفته به هفته بیشتر شده و در هفته سوم به 20 گل بالغ شد اما باز هم آمار برترین‌ گلزنی‌ها ناقص است و بهترین خط حمله را سپاهان با 6 گل زده داشته که این را هم تا حد زیادی مدیون دفاع فوق‌العاده (!) پرسپولیس در دیدار هفته سوم دو تیم بوده است و سایر خطوط برتر حمله (منهای سرخ‌های تهرانی) از چهار گل زده فراتر نرفته‌اند. به واقع احتیاط و ترس از ریسک بر اکثر میدان‌ها حکومت کرده و تیمی مثل صبا به رغم جذب چند مهره نامدار و استفاده از علی دایی فقط به سه «تساوی کم‌حادثه» دست یافته است و در میان تیم‌هایی که حتی یک برد هم کسب نکرده‌اند، نفت تیم سوم فصل پیش و فولاد قهرمان دو فصل پیش هم مشاهده می‌شوند و اگر اسم پرسپولیس قعرنشین را به این جمع اضافه نمی‌کنیم، به این سبب است که دیگر به جمع بزرگان تعلق ندارد!

خطوط دفاعی تیم‌ها اگر سرخ‌های ناکام تهرانی را نادیده بگیریم، بهتر از خطوط حمله عمل کرده‌اند و سایپا در سه بازی فقط یک گل خورده و چند تیم شامل استقلال خوزستان شگفتی‌ساز هم در این سه هفته تنها دو بار دروازه‌شان گشوده شده است. با اینکه معدودی از این تیم‌ها – شامل تیم عبدا... ویسی- میل تهاجمی و گلزنی هم دارند ولی روح اکثر مسابقات با تامل و صبر و تردید و محافظه‌کاری همراه است و حتی سایپا که سال پیش جوانگرا و ماجراجو بود، امسال پیر و عاقبت‌طلب شده است و با جذب چند مهره مسن به سرکردگی جواد نکونام به محکم کردن امروز و آینده خود پرداخته و دست از ریسک‌های کم‌حاصل برداشته است.

بازی های احتیاطی و گل‌هایی کم‌شمار و قلت دیدارهای پر گل واقعه‌ای تازه در لیگ ایران نیست اما اینکه از شروع فصل شاهد حاکم شدن این روال باشیم جای بحث و ایراد دارد و خبر از این می‌دهد که در نیم‌فصل دوم اوضاع چند برابر بدتر خواهد شد. قهرمانی سپاهان در فصل چهاردهم و فتح فولاد در لیگ سیزدهم موفقیت تیم‌هایی بود که لزوما تدافعی نبودند اما به اصل دفاع هم بسیار بها می‌دادند و قهرمانی آبی‌های تهرانی در لیگ دوازدهم فقط محصول قدرت تدافعی آن تیم و حضور عالی سیدمهدی رحمتی درون دروازه بود.

فصل پانزدهم نمی‌تواند از آن رویکردها تاثیر نپذیرد و حتی سپاهان که در این فصل هر سه بازی‌اش را برده تیمی با رویکردهای صرف تهاجمی نیست. مشکل لیگ برتر بیشتر از تیم‌هایی برمی‌خیزد که از آغاز فصل مطمئن‌اند اگر بسته و تدافعی و محکم بازی نکنند در لیگ نخواهند ماند و مشکل اینجا است که اکثر تیم‌ها اینگونه می‌اندیشند(!) و با این بساط بدیهی است که ما یک لیگ زیبا نخواهیم داشت و این لیگ پرمشکل و دفاعی به رغم هیجان‌سازی‌هایش، دل‌های چندانی را نخواهد برد.






تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترین ها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 13]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


ورزش

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن