تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821297491




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

جزئیات جدید از زمین خواری گردنه حیران


واضح آرشیو وب فارسی:روز نو:



جزئیات جدید از زمین خواری گردنه حیران
روز نو : دیروز استاندار گیلان از تشکیل ۴۶ پرونده تخلفات زمین‌خواری در محدوده گردنه حیران خبر داد و در تهران هم دو نماینده مجلس به دلیل برخی اخبار منتشره در خصوص زمین‌خواری در گردنه حیران در صحن علنی مجلس با یکدیگر درگیر شدند. کمال‌الدین پیرموذن در صحن علنی دیروز مجلس با صدای بلند فریاد زده و نعیمی‌رز را متهم می‌کرد! صفر نعیمی‌رز نیز با در دست داشتن برگه‌هایی اعلام می‌کرد که سند زمین‌خواری بستگان پیرموذن را در اختیار دارد. تابناک نوشت؛ این نماینده در گفته‌های خود اظهار داشت: مثلا آقای «م.پ» و آقای «ر» بودند که این اقدامات را در این منطقه انجام داده و زمین‌هایی را که متعلق به مردم است، تصاحب کرده‌اند. 
 
 پيرموذن: از نعيمي شكايت كردم
پس از اين درگيري لفظي در صحن علني، کمال‌الدین پيرموذن به جمع خبرنگاران آمده و با تكذيب ادعاهاي نماينده آستارا از شكايت از وي در هيات نظارت بر رفتار نمايندگان و همچنين تحقيق و تفحص از منابع طبيعي استان گيلان و شهرستان آستارا خبر داد. وي تاكيد كرد تا سال 1376 كه منطقه حيران در محدوده استحفاظي استان اردبيل بود هيچ تخلف و اقدام غيرقانوني در اين منطقه اتفاق نيفتاده اما طي سال‌هاي اخير كه اين محدوده به استان گيلان و شهرستان آستارا واگذار شده، شاهد زمين‌خواري و تخريب جنگل‌ها و محيط زيست بوده‌ايم. وي تصريح كرد: نماينده فعلي آستارا در ادعاهاي خود برادر كوچك من مهدي و همسر خواهران آقاي نوعي‌اقدم را متهم كرده است. در حالي كه برادر من اصلا چنين فعاليت‌هايی ندارد و آقاي نوعي‌اقدم نيز گفته است كه من چنين خواهراني با اسامي «پريا» و «نسيم» ندارم و اين سندسازي‌ها جعلي است و به محض اينكه از سفر برگردم از نماينده آستارا و ادعاهاي كذب او شكايت مي‌كنم. پيرموذن خاطرنشان كرد: نماينده دلواپس آستارا از شخصي به عنوان حسابدار من در اين پرونده نام برده است در حالي كه من چون پول و درآمدي ندارم در تمام عمرم حسابدار نداشته‌ام!  نماينده اردبيل در پايان تاكيد كرد: امام جمعه اردبيل نيز در رابطه با اقدامات خلاف قانون نماينده آستارا و مسئولان سابق منايع طبيعي اين شهرستان درخصوص تخريب جنگل‌ها و زمين‌خواري به مسئولان ارشد نظام نامه نوشته و رئيس جمهور و همچنين معاون اول وي نيز با جديت پيگير اين پرونده هستند «تا سيه روي شود هر كه در او غش باشد.»
  نقش وابستگان در گردنه حیران 
پیش از این هم اینچنین منتشر شده بود: «سال‌ها پس از اینکه ساخت و سازهای مجاز و غیرمجاز، چهره گردنه زیبای حیران را مخدوش کرد، اکنون ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی وارد عمل شده و اخبار منتشره از ارتباط یک نماینده اصولگرای سابق اردبیل و نماینده اصلاح‌طلب فعلی این شهر در پرونده یادشده حکایت دارد. در حالی که بعد از برنامه ویژه خبری پنجشنبه 22مرداد ماه و اظهارات نماینده آستارا، برخی رسانه‌های اصولگرا با تیتر «افشای زمین‌خواری بستگان نماینده اصلاح‌طلب در گردنه حیران» این گزارش را منتشر کردند، با مطالعه متن کامل همین میزگرد، نام بستگان یکی از نمایندگان اصولگرای سابق مجلس که اتفاقا عضو هیأت‌رئیسه هم بوده است دیده می‌شود. در این برنامه تلویزیونی، علاوه بر صفر نعیمی‌رز نماینده آستارا، داود محمدی نایب‌رئیس کمیسیون اصل۹۰ مجلس به صورت حضوری، حجت‌الاسلام ابراهیم رئیسی دادستان کل کشور و معاون سازمان حفاظت از جنگل‌ها نیز حضور داشتند. نماینده آستارا در مجلس در این برنامه تأکید کرد: «از سال 1386 برای ۱۶۰هکتار به نام سه روستا طرح هادی تهیه و با اجرای آن، معابر و سایر زیرساخت‌ها هم ایجاد شد و قیمت زمین بالا رفت. بعد تعدادی از افراد متنفذ از شهرستان و استان مجاور به نام وابستگان خود، اقدام به تغییر کاربری برای آن منطقه 160هکتاری کردند.» وی در ادامه تأکید کرد: «پس از آن، اقدام به خرید زمین‌های خارج از محدوده طرح هادی کردند و سپس به بهانه بازنگری طرح مذکور، ۱۰۰هکتار دیگر نیز به آن 160هکتار اضافه شد؛ یعنی شد ۲۶۰هکتار که پس از امضای مقامات مربوط با تغییر کاربری و جابجایی‌اش، دولت تغییر کرد و در تصویب نهایی دچار مشکل شدند؛ یعنی تصویب نهایی عقیم ماند.» در اینجا بود که بعد از اصرار مجری مبنی بر اینکه چه کسانی نفوذ کردند، این نماینده مجلس چنین گفت: «مثلا آقای «م.پ» برادر نماینده اردبیل، آقای «ر» حسابدار آقای «پ» بودند.» این افراد که صفر نعیمی‌رز از آنها نام برد، به خانواده ذی‌نفوذ «پ» در اردبیل برمی‌گردد که تاکنون دو عضو این خانواده، کسوت نمایندگی مجلس را عهده دار بوده اند و هر دو نیز گرایش اصلاح‌طلبانه داشتند؛ هر چند برادری که هم اکنون نماینده است به رئیس مجلس نیز نزدیک است. اما نعیمی‌رز در ادامه تصریح کرد: مثلا «ن.ن و پ.ن» خواهران این نماینده مجلس و آقای «ک.ح» مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل بودند. نماینده دیگری که نعیمی‌رز مدعی است، خواهرانش در زمین خواری گردنه حیران نقش دارند، از نمایندگان ادوار مجلس است که در دوره‌ای نیز در هیأت رئیسه مجلس عضویت داشت. وی اصولگراست و برادرش نیز از مسئولان ارشد یکی از نهادهای کشور است. اخیرا نیز عزت‌ا... یوسفیان‌ملا، نماینده آمل و عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی از زمین‌خواری و ساخت‌وساز غیرمجاز میلیاردی برخی مقامات ارشد دولتی و برخی نمایندگان سابق و فعلی مجلس در «گردنه حیران» خبر داده بود. جالب اینکه خانواده «پ» و خانواده «ن» به لحاظ مواضع سیاسی در دو قطب مخالف هم قرار دارند، ولی اکنون در ماجرای زمین خواری دیده شده که نام هر دو خانواده برده می‌شود.




تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: روز نو]
[مشاهده در: www.roozno.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 67]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن