تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817077703




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

يک‌ فوريت طرح «صيانت از باغات و اراضي مزروعي شهر تهران» تصويب شد


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۱:۵۷ق.ظ)
يک‌ فوريت طرح «صيانت از باغات و اراضي مزروعي شهر تهران» تصويب شد موج - ساير رسانه ها؛ مجلس محلي پايتخت در اولين جلسه غيرعلني پس از تعطيلات تابستاني يک‌ فوريت طرح «صيانت و حفاظت از باغات و اراضي مزروعي شهر تهران» را به تصويب رساند.
دنياي اقتصاد نوشت:
اين طرح که به امضاي 18 نفر از اعضاي شوراي شهر رسيده است براي مقابله با ويروس برج باغ طراحي شده است. مطابق مفاد اين طرح، شهرداري مکلف مي‌شود با استفاده از 5 لايه محافظتي، برج‌سازي روي اراضي باغي را محدود کند. طبق اين طرح، بايد تک‌تک باغات خصوصي باقي‌مانده در پايتخت، به لحاظ موقعيت و سطح مشجر، شناسنامه‌دار شوند و مديريت شهري، براي تملک بخشي از اين املاک و تبديل آن‌ها به پارک‌هاي عمومي و گردشگري، منابع سالانه در بودجه شهرداري در نظر بگيرد.
براي حفظ باغات مستعد تخريب در 6 منطقه تهران نيز مشوق‌هايي پيش‌بيني شده است. مهم‌ترين محور طرح کميته محيط زيست شورا به تغيير ابعاد صدور مجوز ساخت‌وساز در باغات واقع در ساير پهنه‌هاي شهري شامل مسکوني، تجاري و مختلط است. اين محور شهرداري تهران را مکلف مي‌کند تا براي صدور مجوز ساخت‌وساز براي باغاتي که در پهنه‌هاي مسکوني، تجاري و مختلط قرار دارند رفتاري مطابق با ضوابط پهنه G11 و G21 داشته باشد.
محمدحقاني، رئيس کميته محيط زيست شورا، درباره اين طرح توضيح داد: بر اساس اين طرح پيش‌بيني شده است تا لايحه باغات نيز در طرح تفصيلي اضافه شود تا ما بتوانيم در پهنه‌هايي به‌جز پهنه فضاي سبز (G) نيز اگر باغي وجود دارد حفظ شود. البته اين طرح با مخالفت‌هايي از سوي برخي اعضا مواجه شد. به گفته رضا تقي‌پور، سخنگوي شوراي شهر مخالفان طرح بر اين نکته تأکيد داشتند که با توجه با اجراي يک روش خاص در طول ساليان گذشته، صاحبان اين املاک حقوق مکتسبه‌اي دارند که نمي‌توان آنان را از حقوقشان محروم کرد.
رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران نيز از بررسي لايحه‌اي به منظور حل مشکل پارکينگ ساختمان‌هاي داراي تعهد تأمين پارکينگ خبر داد.
عليرضا دبير، رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، با اشاره به دلايل موجه برخي از املاک براي عدم تأمين پارکينگ توضيح داد: عدم دسترسي خودرو به ساختمان به دليل شيب زياد خيابان، وجود درختان کهنسال، قرارگيري در معابر کم‌عرض، مجاورت ساختمان با بزرگراه، احداث بي‌آرتي يا پياده راه و... دلايلي هستند که موجب مي‌شود مالک نتواند پارکينگ را تأمين کند و بايد براي صدور پروانه براي چنين ساختمان‌هايي راهکار عملي ارائه داد.
وي افزود: پيش از اين شهرداري با دريافت تعهد از مالکان اين املاک براي تأمين پارکينگ در شعاع ۲۵۰ متري ملک، پروانه ساخت صادر مي‌کرد، ولي دريافت پايان کار منوط به ارائه سند پارکينگ بود. در حالي که در بسياري از موارد چنين امکاني براي مالک وجود ندارد و ساختمان‌هاي زيادي در سطح شهر تهران به اين دليل بدون پايان کار و بلاتکليف مانده‌اند.
به گفته رئيس کميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر تهران، ساختمان‌هايي که تعهد پارکينگ داشته‌اند بايد دسته‌بندي شده و مورد به مورد بررسي شوند.
دبير در اين باره گفت:‌ اين لايحه نبايد موجب شود مجتمع‌هاي تجاري يا پاساژها از تأمين پارکينگ معاف شوند. موارد مسکوني، تجاري، خدماتي و اداري بايد از يکديگر تفکيک شوند و از نظر موضوعي نيز تفاوت براي آن‌ها قائل شويم.
دبير اضافه کرد: کميته‌اي متشکل از کارشناسان کميسيون شهرسازي و معماري و کارشناسان کميسيون برنامه و بودجه اين موضوع را بررسي مي‌کنند تا تصميم نهايي در جلسه ديگري گرفته شود.
همچنين روز گذشته رئيس ديوان عدالت اداري ميهمان صحن غيرعلني شوراي شهر تهران بود. به گفته حجت‌الاسلام منتظري ديوان عدالت اداري رأي کميسيون ماده 100 مبني بر تخريب طبقات غيرقانوني پاساژ علاءالدين را صادر کرده و اين حکم لازم‌الاجرا است و شهرداري تهران بايد هر چه سريع‌تر نسبت به اجراي اين حکم اقدام کند؛ چراکه حجت بر علاءالدين تمام شده است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 16]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن