تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، كليد هر نوشته‏اى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816275573




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تمامي نيروگاه‌هاي کشور امکان مصرف دو نوع سوخت را دارند


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۱۰:۴۴ق.ظ)
تمامي نيروگاه‌هاي کشور امکان مصرف دو نوع سوخت را دارند موج - ساير رسانه ها؛ مديرکل دفتر فني توليد توانير با اشاره به آخرين وضعيت نيروگاه‌هاي کشور و مصرف سوخت در آن‌ها گفت: تمامي نيروگاه‌هاي کشور امکان مصرف دو نوع سوخت را دارند.
ايرنا نوشت:
غلامرضا مهرداد، مدير کل دفتر فني توليد توانير، گفت: طي 4.5 ماهه ابتداي امسال ميزان گاز تحويلي به نيروگاه‌هاي کشور نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 12 درصد افزايش يافت و مقايسه اين دوره در سال 93 نسبت به 1392 رشد 30 درصدي را نشان مي‌دهد.
وي اظهار داشت: نيروگاه‌هاي بخاري که در آن بخار حاصل از احتراق سوخت، توربين را به گردش در مي‌آورد و سوخت مصرفي نخست آن‌ها گاز طبيعي است و معمولا براي سوخت دوم شان نفت کوره (مازوت) مصرف مي‌شود.
مهرداد اضافه کرد: نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي، مرکب از نيروگاه‌هاي گازي و بخاري هستند و گازهاي حاصل از احتراق سوخت، توربين را به گردش در مي‌آورد و سوخت نخست آن‌ها گاز طبيعي و سوخت دوم گازوئيل است.
وي گفت: همه نيروگاه‌هاي کشور امکان مصرف سوخت گاز را دارند که سوختي پاک و بدون آلايندگي‌هاي زيست‌محيطي است، از نظر قيمتي ارزان‌تر از ساير سوخت‌ها و به دليل عدم نياز به مخزن، پمپاژ، فيلتراسيون و غيره با سهولت استفاده و به بهره‌برداري مي‌رسد.
مديرکل دفتر فني توليد توانير افزود: ماه‌هاي سرد سال مصارف خانگي گاز طبيعي اوج مي‌گيرد و امکان تأمين کامل اين سوخت براي نيروگاه‌ها وجود ندارد و به‌ناچار نيروگاه‌ها مابه‌التفاوت نيازهاي سوختي خود را از طريق سوخت مايع تأمين مي‌کنند.
وي خاطرنشان کرد: امروز به‌جز چند نيروگاه کوچک و نيروگاه‌هاي استان سيستان و بلوچستان که گازوئيل مصرف مي‌کنند، و تاکنون گاز به اين مناطق وارد نشده، ساير نيروگاه‌ها از سوخت گاز طبيعي استفاده مي‌کنند.
مهرداد اضافه کرد: نيروگاه شهر زرند استان کرمان که از نعمت گاز برخوردار نيست، از سوخت مازوت استفاده مي‌کند و نيروگاه‌هاي کنارک، چابهار و زاهدان در استان سيستان و بلوچستان گازوئيل سوزند؛ قرار است نيروگاه ايرانشهر امسال گازسوز شود.
وي گفت: غير از برخي قطعات خاص مشعل‌ها، ابزار کنترلي و ديگر اقلام که در صورت نياز از خارج از کشور وارد مي‌شود، تمام مراحل طراحي و اجراي دوگانه‌سوز کردن نيروگاه‌ها در داخل کشور صورت مي‌گيرد.
به گفته اين مقام مسوول، آمارها نشان‌دهنده حرکت به‌ سوي افزايش مصرف گاز در نيروگاه‌ها است که منافع متعدد اقتصادي، فني و زيست‌محيطي به دنبال دارد.
وي اضافه کرد: نکته مهم، احتمال بروز برخي محدوديت‌ها در تأمين گاز است که به دلايل فني يا محدوديت‌هاي توليدي حاصل مي‌شود و نيروگاه‌ها بايد هر لحظه آمادگي ادامه کار و پايداري توليد و شبکه را داشته باشند و مابه‌التفاوت سوخت مورد نيازشان را تأمين کنند.
به گفته مهرداد، همکاري‌هاي نزديکي بين شرکت‌هاي ملي گاز ايران، پخش فرآورده‌هاي نفتي و توانير وجود دارد به‌طوري که هماهنگي‌هايي زيادي در طول سال در قالب جلسات مشترک و مکاتبات اداري وجود دارد و به صورت لحظه‌اي نياز نيروگاه‌ها به سوخت مايع رصد شده و به صورت روزانه و سالانه برنامه‌هاي تأمين سوخت مرور مي‌شود.
مدير کل دفتر فني توليد توانير خاطرنشان کرد: مطابق آمارهاي موجود تا پايان سال 1393 درمجموع قدرت نامي نيروگاه‌هاي کشور 73 هزار و 152 مگاوات بود و از اين رقم 61 هزار و 175 مگاوات آن حرارتي و 12 هزار مگاوات آن شامل نيروگاه‌هاي اتمي، برق‌آبي و تجديد پذير است.
وي تصريح کرد: قدرت نامي نيروگاه‌هاي حرارتي کشور شامل 15 هزار و 830 مگاوات نيروگاه‌هاي بخاري، 26 هزار و 412 مگاوات نيروگاه‌هاي گازي، 18 هزار و 494 مگاوات نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي و 439 مگاوات نيروگاه‌هاي ديزلي است.
مهرداد در ادامه با بيان اين که سياست وزارت نيرو، اقتصادي شدن توليد در نيروگاه‌ها است، تأکيد کرد: نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي از راندمان بالاتري برخوردارند و به‌طور نمونه تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي راندمان کار را از حدود 32 به 46 درصد ارتقا مي‌دهد، اين وزارتخانه احداث نيروگاه‌هاي سيکل ترکيبي و يا تبديل نيروگاه‌هاي گازي به سيکل ترکيبي را در دستور کار خود دارد و در اين زمينه از ابتداي امسال برنامه‌ريزي براي ورود 10 هزار مگاوات به فاز اجرايي در برنامه کاري قرار گرفته است.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 9]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن