تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 13 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص): هرگاه سفره پهن مى‏شود، چهار هزار فرشته در اطراف آن گرد مى‏آيند. چون بنده ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820535118




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

تصميم نظام در مسأله هسته‌اي به موقع بود |اخبار ایران و جهان


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: تصميم نظام در مسأله هسته‌اي به موقع بود
رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تصميم نظام در مسأله هسته‌اي به موقع و سنجيده بود.
کد خبر: ۵۲۴۸۷۸
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰ - 17 August 2015


رئيس مجلس شوراي اسلامي گفت: تصميم نظام در مسأله هسته‌اي به موقع و سنجيده بود.

به گزارش خبرگزاري آريا، علي لاريجاني صبح امروز در همايش الزامات تبديل جمهوري اسلامي ايران به قدرت بين‌المللي که در سالن همايش‌هاي صداوسيماي مشهد برگزار شد، اظهار کرد: مسائل زيادي در کشور وجود دارد که در ‌آن جاي بحث و گفت‌وگو است اما برداشت من اين است که نظام جمهوري اسلامي ايران در مسائل استراتژيک درست عمل کرده است.

وي با تأکيد بر اين‌که جمهوري اسلامي ايران در مسائل بين‌المللي و منطقه‌اي معمولاً تصميمات درست و به موقعي در پيش گرفته است، تصريح کرد: البته در انتخابات‌هاي مختلف دولت‌ها نيز نقش داشته‌اند اما چون مسائل استراتژيک کشور توسط مقام معظم رهبري مشخص مي‌شود با يک دقت نظر و عمق بيشتري درباره آنان تصميم‌گيري مي‌شود.

رئيس مجلس شوراي اسلامي ادامه داد: اين موضوع به اين معني نيست که ضعف‌هايمان را نبينيم اما هدايت اين امور به وسيله مقام معظم رهبري است و از عمق زيادي برخوردار است.

لاريجاني در ادامه سخنانش به موضوع مذاکرات هسته‌اي کشورمان با گروه 1+5 اشاره کرد و افزود: در اين زمينه مباحث مختلفي مطرح است. مثلاً نقاط قوت و ضعف برجام که حتماً بايد در جاي خود بررسي شود اما سوال مهم اين است که چرا آمريکا و غرب در اين شرايط اصرار داشتند که در مذاکرات با ايران به نتيجه برسند.

رئيس مجلس شوراي اسلامي با بيان اين‌که توجه به اين سوال نشان مي‌دهد ما در چه شرايطي قرار داريم به تحليل‌هاي مختلف در موضوع مذاکرات هسته‌اي اشاره کرد و افزود: در آمريکا جمهوري‌خواهان و اسرائيلي‌ها معتقد بودند مذاکره با ايران نبايد انجام مي‌شد و بايد تهديدها عليه ايران افزايش پيدا مي‌کرد تا از اين طريق فشار بر ما بيشتر شود اما گروه ديگر معتقد بودند آمريکا بايد از فرصتي که پيش آمده استفاده کند و درک درستي از واقعيت‌هاي ايران داشته باشد. اين گروه معتقد بودند که غرب در فشار به ايران ناموفق بوده و تحريم‌ها قدرت پايدار نداشته است.
وي افزود: گروهي که در غرب موافق توافق هسته‌اي با ايران بودند اذعان دارند که غرب در مسائل مختلف نيازمند ايران است و بدين ترتيب اين دو رويکرد مخالف و موافق توافق هسته‌اي با کشورمان در غرب مقابل يکديگر قرار گرفته‌اند.

لاريجاني با تأکيد بر اين‌که تصميمي که نظام در مسأله هسته‌اي گرفت تصميمي به موقع و سنجيده بود،‌ خاطرنشان کرد: البته اين موضوع مربوط به اين دولت نيست و در دولت قبل هم مطرح بود.

وي ادامه داد: غرب در طول مذاکرات هسته‌اي با ايران هيچ وقت نمي‌پذيرفت که ايران حق غني‌سازي داشته باشد و هميشه به داشتن انرژي هسته‌اي تأکيد مي‌کرد اما آنها متوجه شدند ايران قدرتي است که در زمينه‌هاي مختلف از خودش باروري نشان داده است و در مسأله هسته‌اي مدام بر ما فشار مي‌آوردند. اما استقامت مردم و دانشمندان هسته‌اي ما اجازه نداد تا آنان به هدفشان برسند.

لاريجاني تأکيد کرد: غرب پذيرفته است که با واقعيتي به نام جمهوري اسلامي ايران مواجه است که با همه شيطنت‌ها و سنگ اندازي‌هايشان بر مواضعش ايستادگي مي‌کند.
رئيس مجلس شوراي اسلامي خاطرنشان کرد: کشور ما در موضوع مذاکرات راه خودش را پيمود همان‌طور که ما در موضوع کشور عراق نيز راه خودمان را رفتيم.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 34]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


سیاسی

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن