تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):سخن گفتن درباره حق، از سكوتى بر باطل بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816290242




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

حل مسايل کشاورزي توسط تشکل ها و دولت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری موج:


۲۶ مرداد ۱۳۹۴ (۹:۳۲ق.ظ)
حجتي: حل مسايل کشاورزي توسط تشکل ها و دولت موج-وزير جهاد کشاورزي گفت: خدمات پيشين و پسين توليد بايد با حضور فعال و مديريت توانمند تعاوني‌ها و تشکل‌هاي صنفي کشاورزي سامان يابد.
به گزارش خبرگزاري موج، محمود حجتي در سومين نشست هيأت عمومي و دوازدهمين نشست شوراي مرکزي نظام صنفي کشاورزي بر لزوم حضور فعال و مؤثر تعاوني‌ها، تشکل‌ها و اتحاديه‌هاي کشاورزي در عرصه‌هاي تأمين نهاده، مديريت زنجيره توليد تا توزيع تاکيد کرد و افزود: تشکل‌هاي صنفي توانمند و فعال با پشتيباني بخش دولتي مي‌توانند در حل مسائل و مشکلات توليدکنندگان بخش کشاورزي از جمله تأمين اعتبارات و سرمايه‌هاي مورد نياز مؤثر باشند.
وي در همين حال با اشاره به سهم 51 درصدي کشاورزان، تعاوني‌ها و تشکل‌هاي کشاورزي و سهم 49 درصدي دولت در صندوق توسعه سرمايه گذاري کشاورزي از اين صندو ق به عنوان الگويي موفق در مشارکت مالي و سرمايه اي کشاورزان ياد کرد و مجموع سرمايه اين صندوق را با منابع بانک کشاورزي قابل مقايسه دانست. مهندس حجتي تصريح کرد: از مجموع سرمايه هزار و600 ميليارد توماني صندوق توسعه سرمايه گذاري کشاورزي بيش از 800 ميليارد تومان آورده تعاوني‌ها و تشکل‌هاست.
وي در ادامه با اشاره به اين که صداي کشاورزي که دامش در مزرعه تلف مي‌شود و يا صنايع لبني، شير او را با قيمت مصوب خريداري نمي‌کنند، به گوش کسي نمي‌رسد، اظهار داشت: نظام صنفي کشاورزي بايد صداي کشاورز در جامعه باشد و در چارچوب‌هاي مدني مطالبات کشاورزان را تا حصول نتيجه پيگيري کند.
حجتي سپس به موضوع محدوديت منابع آب در کشور و جهان اشاره کرد و گفت: متاسفانه کشاورزان متهم هستند که آب را هدر مي‌دهند در حالي که بخش کشاورزي به خاطر ماهيتش آب بيشتري نسبت به ساير بخش‌ها مصرف مي‌کند و اين مساله نبايد به هدر روي آب تعبير شود بلکه از بدمصرفي آب بايد جلوگيري کرد.
وزير جهاد کشاورزي در ادامه توسعه کشت متراکم و گلخانه اي و تجهيز مزارع و باغ‌هاي کشور به سيستم‌هاي نوين آبياري را از جمله اولويت‌هاي وزارت جهاد کشاورزي براي بهينه سازي مصرف آب کشاورزي عنوان و با تشکر از دولت و مجلس شوراي اسلامي براي توجه و تخصيص منابع براي موضوع آب تصريح کرد: سالانه بايد سه هزار تا پنج هزار هکتار گلخانه صنعتي در کشور ايجاد شود ولي منابع براي احداث 700 تا 800 هکتار گلخانه وجود دارد.
وي بر لزوم حضور فعال تشکل‌ها و نظام صنفي کشاورزي در عرصه توليد تا توزيع تاکيد کرد و افزود: با ايجاد صنايع تبديلي توسط اتحاديه‌ها و تعاوني‌ها، علاوه بر آن که کشاورز براي فروش و عرضه محصول خود به بازار منتظر دلال‌ها و واسطه‌ها نمي‌ماند از ارزش افزوده فعاليت‌هاي خود نيز بهره مند مي‌شود.
حجتي خاطرنشان کرد: تشکل‌هاي توانمند با حضور مؤثر خود مي‌توانند گراني و کمبود نهاده‌هاي توليد را که گاهي به صورت مصنوعي از سوي واسطه‌ها و دلالان ايجاد مي‌شود، مديريت کنند و هرجا که لازم باشد براي تأمين نهاده‌ها اقدامات لازم را به عمل آورند.
وزير جهاد کشاورزي با طرح اين سؤال که چرا کشاورز و دامدار بايد براي خريد محصول منتظر سلف خر بمانند و چرا محصولي که در داخل توليد مي‌شود با قيمت محصول مشابه وارداتي که با تسهيلات سه تا چهار درصدي توليد و با تعرفه‌هاي پايين و نزديک صفر وارد کشور مي‌شود، بايد رقابت کند، تاکيد کرد: اگر نظام صنفي توانمندي در اين عرصه حضور داشته باشد، شاهد چنين مشکلاتي در بخش کشاورزي نخواهيم بود.
حجتي افزود: بايد حلقه‌هاي مفقوده توليد تا توزيع را با کمک تشکل‌ها و اتحاديه‌هاي کشاورزي تکميل کنيم و از توليد تا عرضه محصولات در بازارهاي صادراتي توسط تعاوني‌ها و نظام صنفي کشاورزي سامان يابد.
وزير جهاد کشاورزي سپس با اشاره به حمايت‌هاي ويژه مقام معظم رهبري، رييس جمهوري و دولت از بخش کشاورزي تصريح کرد: دولت و وزارت جهاد کشاورزي از حضور توانمند نظام صنفي کشاورزي، تشکل‌ها و اتحاديه‌ها حمايت مي‌کنند.
حجتي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به تصويب قيمت هزار و440 تومان براي خريد هر کيلوگرم شير خام دامداران در سال گذشته، از عدم اجراي مصوبه توسط صنايع لبني انتقاد کرد و گفت: عدم تمکين به اين قانون به ضرر خود اين صنايع است، چرا که صنايع لبني و دامداران به هم متصل و متکي‌اند.
وزير جهاد کشاورزي سپس با بيان اين که با وجود کاهش 20 درصدي بارندگي‌ها و غير قابل برداشت شدن 500 هزار هکتار مزارع گندم در اثر کم آبي، خوشبختانه با لطف خداوند و همت کشاورزان و تأمين به موقع نهاده‌ها و ديگر اقلام مورد نياز توليد، وضعيت توليد گندم امسال مناسب بوده و تاکنون بيش از هفت ميليون و 600 هزارتن گندم مازاد بر نياز کشاورزان خريداري شده است و پيش بيني مي‌شود تا پايان فصل برداشت اين رقم به هشت ميليون تن افزايش يابد.
وي اضافه کرد: با اين ميزان خريد، نان مردم امسال از محل گندم توليد داخل تأمين مي‌شود.
حجتي خاطرنشان کرد: تاکنون شش هزار و 300 ميليارد تومان وجه خريد گندم به کشاورزان پرداخت شده و با تأمين منابع تا چند روز ديگر دو هزار ميليارد تومان ديگر از مطالبات کشاورزان پرداخت مي‌شود.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری موج]
[مشاهده در: www.mojnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 4]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن