تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820338123




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
 refresh

دریافت بیش از چهار هزار اثر فاخر در دومین جشنواره حضرت شاهچراغ(ع)


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاری پانا: رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اعلام کرد: دریافت بیش از چهار هزار اثر فاخر در دومین جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) خبرگزاری پانا: مشاور و رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از دریافت بیش از چهار هزار اثر فاخر در دومین جشنواره حضرت شاهچراغ(ع) خبر داد.
۱۳۹۴ دوشنبه ۲۶ مرداد ساعت 08:55

خبرگزاری پانا+

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن اسماعیل‌پور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم دستیابی حرم مطهر به جایگاه ویژه خود در عرصه فرهنگ شیعی در منطقه جنوب کشور اظهار داشت: با توجه به علاقه وافر هنرمندان ادیبان و شعرا جهت عرض ارادت به ساحت مقدس سید السادات الاعاظم حضرت شاهچراغ، موظفیم زمینه ساز حضور و عرض ارادت علاقه مندان اهل بیت (ع) باشیم همچنین با توجه به تولید آثار فاخر به عنوان ابزاری موثر و پیام رسان نیازمند ذوق و سلیقه همگان خصوصا جوانان متخصص می باشد برگزاری جشنواره ملی حضرت شاهچراغ(ع) به عنوان یک جریان عظیم ادبی هنری در سطح کشور، در دستور کار این آستان قرار گرفته است.
مشاور و ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) بیان داشت: این آستان مقدس به منظور ایجاد زمینه ها و انگیزه های لازم جهت بروز استعدادهای موجود در میان جوانان و هنرمندان و سوق دهی این پتانسیل ها به سوی تولید آثار فاخر مذهبی و از سوی دیگر در راستای ارج نهادن به اشتیاق هنرمندان و متفکران متدین به ابراز ارادت و اظهار مودت خود به محضر خاندان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همواره تلاش نموده است تا بسترهای لازم جهت استفاده از خدمات تخصصی و صنفی را در حرم مطهر فراهم آورد.
وی افزود: جشنواره ملی شاهچراغ(ع) با هدف توجه به جایگاه فرهنگی سومین حرم اهل بیت (ع) در ایران، گسترش فعالیت های فرهنگی-هنری-ادبی و مذهبی مرتبط با حضرت احمد بن موسی الکاظم(ع) و پاسداشت پدیدآورندگان آثار برتر در این حوزه به ابتکار و حمایت دکتر سید احمدرضا دستغیب دبیر هیئت امناء آستان مقدس و عضو محترم هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی برنامه ریزی و اجرا گردید.
رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تصریح کرد: جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع) سال گذشته در گستره منطقه ای با حضور هنرمندان هفت استان جنوبی کشور برگزار گردید و با توجه به استقبال و تقاضای فراوان از سوی هنرمندان سراسر کشور در سال جاری در گستره ملی و به یاری خداوند در سال های آتی در سطح بین المللی برگزار خواهد شد.
وی با یادآوری اینکه دبیرخانه این جشنواره از دی ماه سال 1393 رسماً آغاز به کار کرده و بدنه تیم اجرایی، دبیران علمی و داوران جشنواره از افراد متخصص و صاحب تجربه انتخاب شدند افزود: فراخوان آثار ادبی هنری در بهمن سال گذشته در هفت بخش گرافیک، شعر، داستان، خوشنویسی، عکس، فیلم و المان شهری صورت پذیرفت و هنرمندان از آن زمان تا نیمه تیرماه سال 1394 جهت ارسال آثار خود به دبیرخانه جشنواره فرصت داشتند. پس از اتمام مهلت ارسال آثار، به مدت یک ماه با حضور اساتید برجسته و صاحب نظران هر رشته آثار مورد داوری قرار گرفت و نفرات برتر در هر رشته مشخص شدند.
حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل‌پور با اشاره به اینکه دومین جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع) در سال جاری بصورت ملی برگزار گردید، از 29 استان کشور در رشته های مخلتف 4000 اثر فاخر و ارزشمندی را دریافت نمود اظهار داشت: هنرمندان استان های تهران، اصفهان یزد و خراسان رضوی با ارسال بیشترین تعداد آثار به دبیرخانه جشنواره، پیشتازان این میدان بوده اند.
وی اضافه شدن بخش های فیلم و المان شهری به بخش های جشنواره در سال جاری و دریافت بیش از 50 اثر در بخش فیلم را یک جهش در عرصه تولید فیلم های مذهبی ارزیابی نمود و افزود: 15 اثر از فیلم های شرکت داده شده در جشنواره در سطح حرفه ای ایده آل هستند و قابلیت پخش در رسانه ملی را دارند.
رییس حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) اظهار داشت: با اضافه شدن بخش عکاسی با موبایل در جشنواره امسال، عموم مردم خصوصاً میهمانان و زائرین نوروزی بطور گسترده ای در این بخش از جشنواره شرکت نموده اند و در مجموع بیش از 1400 عکس در بخشهای عکاسی حرفه ای و عکاسی با موبایل مورد داوری قرار گرفته است.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور با بیان اینکه بیش از 70 درصد آثار در جشنواره ملی شاهچراغ(ع) متعلق به جوانان 18 تا 30 سال است اظهار داشت: نگاه تولیت معظم آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) حضرت آیت الله سیدعلی اصغر دستغیب همواره بر حضور و مشارکت فعال جوانان در عرصه های مختلف فرهنگی و لزوم حمایت از هنرمندان جوان و هدایت ایشان به سوی تولید آثار فاخر حول شخصیت تابناک حضرت احمدبن موسی(ع) بوده است و به عنوان سیاستگذار اصلی حرم مطهر به مناسبت های گوناگون اعلام و تأکید فراوان داشته اند که درب های حرم بر روی تمامی مجموعه ها و فعالین فرهنگی و هنری باز باشد و آستان مقدس تلاش نماید تا از تجارب و تخصص علاقه مندان به هنر دینی در حوزه تخصصی خودشان بهره گیرد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از سیاست های کلان این آستان مقدس تولید محصولات فرهنگی مذهبی فاخر و اثرگذار است و آثار ارائه شده به جشنواره شاهچراغ(ع) در قالب های مجموعه های نمایشگاهی، کتاب شعر و داستان، نرم افزارهای متنوع، گالری های دیجیتال و محصولات چندرسانه ای عرضه خواهد شد. همچنین المان های شهری ارائه شده به جشنواره با همکاری شهرداری ساخته و در سطح شهر نصب می گردد.
مشاور و ریاست حوزه تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) ارزش ریالی آثار ارائه شده به دبیرخانه جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع) را چندین برابر هزینه محدود صرف شده جهت برگزاری این جشنواره ارزیابی نمود و افزود: آثار ادبی و هنری ارائه شده در این دو جشنواره در ارتباط با جنبه های مختلف شخصیت، برکات و حرم حضرت احمدبن موسی(ع) چشم گیر می باشد.
حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل پور اختتامیه جشنواره ملی شاهچراغ(ع) را از لحاظ هنری در نوع خود کم نظیر دانست و اظهار داشت: از بیش از 150 نفر از شخصیت های برجسته در رشته های مختلف ادبی و هنری، هنرمندان طراز اول ملی و برگزیدگان هر رشته در اختتامیه جشنواره ادبی هنری شاهچراغ(ع) بعدازظهر پنج شنبه 29 مردادماه همزمان با سالروز بزرگداشت حضرت احمد بن موسی(ع) در محل دارالذکر حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) تجلیل خواهد شد.













این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاری پانا]
[مشاهده در: www.pana.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 21]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن